Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte en Zwartborst zebravinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door badraaf
    Ik ben blij dat ik me heb aangemeld heb bij dit forum, heb in korte tijd al veel bruikbare info gekregen.

Alleen vroeg ik me nog af hoe dat nu precies zit met die 'witte zwartwangen' of getijgerden, want daar kan ik op internet niet veel over vinden.
    Ik sprak inderdaad van 'witte zwartwangen'. Onnozel van mij, had natuurlijk witte zwartborsten moeten zijn....

Er zijn maar weinig kwekers die zwartborst X wit kweken. Heeft ook weinig nut. Zijn dan meestal ook toevalstreffers.
    Zwartborst grijs X wit of omgekeerd geeft grijze vogels welke split zijn voor zwartborst en wit. Deze onderling aan elkaar gepaard geeft o.m. de zwartborst wit of getijgerde......

groetend
    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Hans,

Oke weer iets wijzer geworden.

Over toevalstreffer gesproken, uit een ander koppel man grijs split zwartwang, split bruin x zwartwang pop heb ik nu waarschijnlijk een bruine zwartwang gekweekt, volgens mij ook een niet veel voorkomende kleur.

Opmerking

Hallo Erik,

Daar had ik inderdaad iets van gelezen, alleen als ik dan naar plaatjes ga kijken van getekende zebravinken is die rugtekening toch een stuk duidelijker.

Is er ook een manier om dat te verbeteren bij de jongen? d.m.v de man te koppelen aan een grijze of bonte pop?
        @ badraaf

Ben zelf praktisch niet zo thuis in deze kleurslag en hoe die te verbeteren.
        Weet verder ook de achtergrond van de man niet (kleurslagen ouders).
        Hoop dat je met de andere info wat uit de voeten kunt ...
        "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

Hans,

Oke weer iets wijzer geworden.

Over toevalstreffer gesproken, uit een ander koppel man grijs split zwartwang, split bruin x zwartwang pop heb ik nu waarschijnlijk een bruine zwartwang gekweekt, volgens mij ook een niet veel voorkomende kleur.
          Als de zwartwang pop grijs is, kun inderdaad je een zwartwang bruine pop verwachten.....

Hans
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
          X