Mededeling

Collapse
No announcement yet.

serieus broeden lijkt me

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• serieus broeden lijkt me

Hoi iedereen,
    het lijkt me toe dat Calimero en Isabella serieus aan het broeden zijn.
    Vorige week dinsdag lag er een eerste ei in een open nestje.
    Donderdag lag er in een ander open nestje een eitje en vrijdag de tweede.
    Deze eieren werden niet bebroed tot en met dinsdag.
    Vandaag besloot ik dan ook te kijken of deze eieren bevrucht waren, en de laatste twee weg te doen. De eerste was verdwenen, dus ws opgegeten door de vogels.
    De 2 eitjes bleken onbevrucht.
    Toen maar eens gekeken in het nest van C en I. Omdat Calimero niet lekker in zijn vel zit dacht ik dat dat de reden was waarom hij veel op het nest zit en Isabella steunde hem. Ja, hoe beginnerig kun je zijn
    Toen ik dus vanmorgen in het nest keek, lagen er 4 eitjes in en ze broeden echt serieus om beurten. Vanaf vrijdag kan het eerste ei gelegd zijn .
    Beauty heeft nog niet echt een definitieve partner. Soms slaapt ze met Finch en Mec in het nest, dus met zijn drieen. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt? Het is een komisch gezicht, 3 rode snaveltjes naast elkaar.
    Finch en Mec zijn nogal verbroederd denk ik.
    In het nest van Beauty ligt 1 ei nu.
    Dolly is nog alleen al is ze overdag wel samen met Finch, maar het is nog wat los vast allemaal. Ik ben benieuwd of dit gedrag jullie bekend voorkomt.
    Ik zeg dus heel voorzichtig dat het zou kunnen dat er over 12 dagen kuikens komen bij Calimero en Isabella. Ik hoop echt van harte dat Calimero blijft leven. Ik vind het heel spannend allemaal. Ik kan me nog niet voorstellen dat uit zo'n klein ei een wezentje zal komen.
    Hebben jullie wel eens een pop en 2 mannen in een nest gehad?
    graag jullie reactie aan een beginnertje

Dat is nog eens goed nieuws, zo komt het toch weer helemaal goed.
    Ik wil je nog wel een tip geven als het mag, vorig jaar toen ik mijn eerste nestjes kreeg had ik ook de eitjes die niet uitgekomen waren eruit gedaan,
    iemand hier op het forum vertelde mij dat het beter is om ze te laten liggen.
    Zo voorkom je spreid pootjes, omdat de kleine vogeltjes minder ruimte hebben.
    Denk dat het ook wel zo is voor zebra's, maar anders reageerd hier vast wel iemand op.
    Groetjes Esther

Opmerking

eitjes

Hai Esther,
      De eitjes die ik bedoelde, maar misschien was ik niet duidelijk is heel geod morgelijk, lagen in een onbewoond nest. De dames gingen in een ander nest opnieuw leggen.
      natuurlijk hoop ik op meer reacties, even afw88 dan maar.
      Bedankt voor je advies hoor, want ik wil geen gehandicapte kuikentjes.
      Ik laat het nu allemaal maar over aan de natuur.
      Nestje 1 van calimero en isabella heeft 4 eitjes en zal morgen nog eens kijken als ze beiden aan het lunchen zijn
      en nestje 2 van Beauty en Mec had 1 eitje en ook daar zal ik morgen even voorzichtig voelen.
      Ik hoef ook niet direct 18 kuikens van 3 koppels. Het gaat mij niet om de kweek maar ik vind het belangrijker dat de ouders een partner hebben en kuikens is een leuke bijkomstigheid. Maar dat zeg ik NU he, wie weet denk ik anders als er eenmaal gepiep klinkt. Dank voor je waarschuwing !

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
        Hai Esther,
        De eitjes die ik bedoelde, maar misschien was ik niet duidelijk is heel geod morgelijk, lagen in een onbewoond nest. De dames gingen in een ander nest opnieuw leggen.
        natuurlijk hoop ik op meer reacties, even afw88 dan maar.
        Bedankt voor je advies hoor, want ik wil geen gehandicapte kuikentjes.
        Ik laat het nu allemaal maar over aan de natuur.
        Nestje 1 van calimero en isabella heeft 4 eitjes en zal morgen nog eens kijken als ze beiden aan het lunchen zijn
        en nestje 2 van Beauty en Mec had 1 eitje en ook daar zal ik morgen even voorzichtig voelen.
        Ik hoef ook niet direct 18 kuikens van 3 koppels. Het gaat mij niet om de kweek maar ik vind het belangrijker dat de ouders een partner hebben en kuikens is een leuke bijkomstigheid. Maar dat zeg ik NU he, wie weet denk ik anders als er eenmaal gepiep klinkt. Dank voor je waarschuwing !
        Geen dank, we zijn hier toch om elkaar te helpen en tips te geven.
        Groetjes Esther

Opmerking

Voor zover ik het begrepen heb, heb je van zebra's eerder wel dan geen jongen. Mijn vriendin heeft jarenlang zebra's gekweekt en de ouders legden al weer nieuwe eitjes als de jongen nog niet waren uitgevlogen; de jongen broedden die eieren dan als het ware uit.

Het kan zijn, misschien, als je vogeltjes nog wat jong zijn dat er wat startersproblemen zijn. Maar volgens die vriendin, als ze eenmaal goed leggen, broeden en jongen... is er geen houden meer aan. (Ik heb dan zo'n beeld voor ogen van een kamer die door jongen bijna uit zijn voegen barst, mijn vriendin de deur tegen houdende hahaha )
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Opmerking

Het zal nog een tijdje duren maar als je jongen zelfstandig zijn zet je ze het best appart...
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
                Hij fluit niet, maar dat zou ook kunnen zijn omdat ze serieus aan het broeden zijn? Hij reageert wel op mijn fluitje, maar hij fluit dus niet terug.
                Fluiten vogeltjes niet alleen als ze een vrouwtje zoeken?
                Ik weet van kanaries dat als je een man alleen hebt, hij prachtig zingt... maar zet er een pop bij, dan houdt dat direct op.

Wat Jeffrey zegt is belangrijk he? met een week op 5-6, dus ongeveer 2-3 weken na het uitvliegen, zijn ze zelfstandig, dan het beste apart zetten.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Opmerking

Oh, ik weet niets van negeren af. Ik kom enkel op forums om informatie te vragen en eventueel te geven.
                    Maar goed, in dit geval had hij wel gelijk wat betreftjongen scheiden.
                    Enfin. Ik hoop dat het heel snel beter gaat met Calimero. Misschien zou je wat echinaforcedruppels door het water kunnen doen? Dat hielp tenminste bij een zieke duif van mij. niet teveel, want dan stinkt het water en willen z ehet niet meer. Ik deed ongeveer 5-6 druppel in een gieter.
                    En anders misschien toch even een dierenarts naar laten kijken?
                    heel veel sterkte met je schatje.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Opmerking

Zelf doe ik ook regelmatig een beetje appelazijn (reformwinkel) door het drinkwater. De verhouding die ik gebruik is 10 ml op 1 liter water.
                        Dit werkt goed voor een gezonde darmflora.
                        Ruud.
                        www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
                          Zelf doe ik ook regelmatig een beetje appelazijn (reformwinkel) door het drinkwater. De verhouding die ik gebruik is 10 ml op 1 liter water.
                          Dit werkt goed voor een gezonde darmflora.
                          klint in elk geval lekkerder dan de echinaforce druppels, want dat is echt goor.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

Opmerking

appelazijn

Dank je voor het advies van appelazijn
                            ik heb inderdaad biologische in huis
                            dus dat ga ik morgen doen!

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X