Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 vragen over zebravinkjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

@drum
    Heb jij deze manier van voeren al ooit eens toegepast???
    Iedereen heeft zijn eigen manier van voer recupereren, en bij is dat deze manier.
    PS, zoals ik hierboven al schreef ik heb nog nooit doden gehad doordat ze zonder voer zaten...
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Opmerking

En daarbij heb ik nog nooit doden gehad doordat ze enkele uurtjes op voer moesten wachten.
        Nooit een dode vogel in al die jaren... wow, da's apart.

Wat je zelf doet moet je (helaas) zelf weten, maar geef dergelijke domme adviezen alsjeblieft niet meer hier. Er lezen hier ook veel startende liefhebbers.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Opmerking

@drum
            Heb jij deze manier van voeren al ooit eens toegepast???

Nee Jeffrey, ik heb een voliere met een redelijk aantal vogels en wil absoluut niet het risico lopen om vogels te verspelen.
            Teveel voeren is verkeerd alsook te weinig voeren.
            Trouwens de mens heeft een groter lichaam dan dat van een vogel, waardoor de mens het makkelijker 2 uur zonder voeding kan stellen, dan een vogeltje, waarvan de stofwisseling vele malen sneller is en dan nog maar niet te spreken van de koude wintertijd, waarin een vogel voldoende voeding moet binnenkrijgen om zijn lichaamstemperatuur op peil te houden.
            Dat is nou de kennis, die jij helaas ontbeert beste Jeffrey, maar je bent nooit te oud om te leren.
            Steek er wat vanop jongen!

Opmerking

al dwalende

Graag niet verzanden in welles nietes spelletjes over heel andere dingen. De vragenstelster vroeg hier niet om.
              Kinderen kunnen nogal inventief/vindingrijk zijn.

Opmerking

Goed advies

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                Graag niet verzanden in welles nietes spelletjes over heel andere dingen. De vragenstelster vroeg hier niet om.
                Kinderen kunnen nogal inventief zijn.
                Inderdaad Ele, daar heb jij helemaal gelijk in.
                Het kernpunt was de vraag van Teuni,maar mijn insteek was, dat zij op de juiste manier advies zou krijgen.
                Helaas liet ik mij, overigens met de beste bedoelingen weer verleiden tot een discussie, die ik in het vervolg niet meer met deze inventieve jongeman zal voeren, wat best moeilijk is wanneer een advies niet helemaal optimaal is.

Opmerking

Bezem

De bezem heeft Rob er inmiddels doorheen gehaald. Misschien zou het toch verstandiger zijn als Jeffrey iets terughoudender zou zijn met plaatsen van berichten............

Groet,

Rob.

Opmerking

Ik had straks al een berichtje geplaatst om te vragen hoe het nu met de zebravink is, maar het is op de een of andere manier verdwenen, nu weet ik dus nog niks en ben echt wel benieuwd.
                    Groetjes Esther

Opmerking

Calimero gaat wel

Hoi Ester,
                      Wat een leuk vogeltje heb je toch in je mail
                      Ik heb het stiekem gejat, vind hem zooo leuk, bel de politie maar hoor. Mijn broer is bij de politie en zijn tel. nr. is . 05........
                      Calimero is nog steeds hetzelfde, in ieder geval niet minder.
                      Hij zit wat meer in het nestkastje, eet en drinkt wel, anders was hij natuurlijk al een engeltje geworden.
                      Hij fluit ook wel, maar iets minder.
                      Hij is nog wel de baas, hij wordt niet geplaagd door de anderen.
                      Zodra dat zou gebeuren zou ik hem apart zetten. En zijn vriendin (Isa)bella steunt hem, is constant bij hem, zo koddig die twee in het nestkastje.
                      Misschien is hij -zoals iemand zei- wel te dik.
                      Ik heb dus gierst en eivoer weggelaten.
                      Hopelijk redt hij het zo, want hij kan het mooist fluiten van de 3 heren, al staat dat natuurlijk op film, op youtube
                      De andere vogels mankeren niets, ze lusten de komkommer graag, heb ik gezien. Dank voor je belangstelling hoor, want ook al is het een klein wezentje, toch is het sneu dat hij wat veel op zijn gatje zit.
                      heb er een foto van mijnheertje bijgedaan. mevrouw wil zich niet van zo dichtbij laten fotograferen

Opmerking

foto is stout

nog een keer
                        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Hoi Teuni,

jatten mag hoor, tenminste als iemand het zo openbaar op internet zet.
                          Goed om te lezen dat ie wel eet enz. dan zal het vast wel goed met hem komen.
                          Ik heb hier ook een te dikke diamantvink en die is ook een stuk rustiger dan de rest. Helaas kan ik het eivoer niet weglaten ivm andere vogels die jonge hebben. Zodra hij het idee heeft dat ik binnen iets iets voor de jonge vogels heb neergezet, komt ie in beweging. Dan weet ie wel snel van buiten naar binnen te komen. Dus heeft ie in elk geval toch nog een paar x per dag zijn vlieg rondje.
                          Hopelijk kan ik snel vernemen dat calimero weer aan de beterende hand is.
                          Groetjes Esther
                          Groetjes Esther

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
                            Hoi Ester,
                            Wat een leuk vogeltje heb je toch in je mail
                            Ik heb het stiekem gejat, vind hem zooo leuk, bel de politie maar hoor. Mijn broer is bij de politie en zijn tel. nr. is . 05........
                            Calimero is nog steeds hetzelfde, in ieder geval niet minder.
                            Hij zit wat meer in het nestkastje, eet en drinkt wel, anders was hij natuurlijk al een engeltje geworden.
                            Hij fluit ook wel, maar iets minder.
                            Hij is nog wel de baas, hij wordt niet geplaagd door de anderen.
                            Zodra dat zou gebeuren zou ik hem apart zetten. En zijn vriendin (Isa)bella steunt hem, is constant bij hem, zo koddig die twee in het nestkastje.
                            Misschien is hij -zoals iemand zei- wel te dik.
                            Ik heb dus gierst en eivoer weggelaten.
                            Hopelijk redt hij het zo, want hij kan het mooist fluiten van de 3 heren, al staat dat natuurlijk op film, op youtube
                            De andere vogels mankeren niets, ze lusten de komkommer graag, heb ik gezien. Dank voor je belangstelling hoor, want ook al is het een klein wezentje, toch is het sneu dat hij wat veel op zijn gatje zit.
                            heb er een foto van mijnheertje bijgedaan. mevrouw wil zich niet van zo dichtbij laten fotograferen
                            vraagje heb je die boek al die ik je heb toe gestuurd ben benieuwt wat je er van vind

Opmerking

nee nog geen boek

Hoi Andre,
                              Nee ik heb helemaal, echt waar, geen boek van je gekregen.
                              Welk boek was dat dan?
                              En wanneer heb je het verzonden?
                              Ik dacht dat je de zolder nog op moest........
                              Wat vervelend zeg, laat het me even weten

Opmerking

Working...
                              X