Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 mannen tegelijk dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• 2 mannen tegelijk dood

hallo

ik heb 4 zebravink mannen appart in een kooi gezet omdat ik ze wil verkopen
    nu kwam ik vanmorgen bij de vogels om ze te verzorgen en zijn er opeens 2 dood.
    de oorzaak kan natuurlijk van alles zijn maar ik vermoed zelf vechten. maar ik dacht dat ik wel 4 mannen bijelkaar in kooi kon doen zonder poppen dus nu vraag ik ma af of het dan inderdaad door vechten komt
    maar 4 mannen bijelkaar gaan die vechten als er geen poppen in de buurt zijn?

vrg marthijn

Twee mannen of meer bij elkaar in een kooitje plaatsen is vragen om vechtpartijen (terotorium gedrag).

mvg
    Xavier

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Xavier
      Twee mannen of meer bij elkaar in een kooitje plaatsen is vragen om vechtpartijen (terotorium gedrag).

mvg
      Xavier
      Dat zal wel meevallen ,,zebravinken zijn niet zo.

Opmerking

Wij hebben deze winter al onze manne samen gehad.

Van vechtpartijen geen enkel spoor gezien, het teritoriaal gedrag kwam tot uiting door dekkingen

Opmerking

Ik heb wel vaker een aantal mannen bij elkaar zitten. Altijd zonder problemen.
          Is het toevallig zo dat de dode lichtgekleurde vogels waren en de andere donker? Het wil wel eens voorkomen dat dit niet goed gaat.
          Ruud.
          www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zebravinkje
            hallo

ik heb 4 zebravink mannen appart in een kooi gezet omdat ik ze wil verkopen
            nu kwam ik vanmorgen bij de vogels om ze te verzorgen en zijn er opeens 2 dood.
            de oorzaak kan natuurlijk van alles zijn maar ik vermoed zelf vechten. maar ik dacht dat ik wel 4 mannen bijelkaar in kooi kon doen zonder poppen dus nu vraag ik ma af of het dan inderdaad door vechten komt
            maar 4 mannen bijelkaar gaan die vechten als er geen poppen in de buurt zijn?

vrg marthijn
            daar ligt het niet aan.
            voor de tt en voor het daadwerkelijk opkooien gaan bij mij de mannen per 4 in een broedkooi.
            nooit problemen mee gehad.
            wel doe ik kleur bij kleur.

denk door de stres.
            kreeg onlangs 4 poppen wang grijs en daar lag de volgende morgen ook eentje van dood.
            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

ruud: wat jij zegt over lichte e donkere vogel klopt wel in dit geval
              de ene was een witte en de andere een wildkleur.

zwartwang: stress lijkt me beetje raar want ze zitten er al bijna 1 week in. het enige waar ze stress van kunnen hebben is dat ik elke keer als in mijn binnenvlucht wil komen dat ik dan voor de kooi moet langs lopen maar dat lijkt me ook een beetje raar.

maar iedereen bedankt voor het antwoorden.

vrg marthijn

Opmerking

Working...
              X