Mededeling

Collapse
No announcement yet.

topvogeltjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• topvogeltjes

ondanks dat sommige mensen wel eens wat minderwaardig doen over een ''zebravinkje'', ''simpel vogeltje'' wil ik dit toch wel eens kwijt.ik ging daarnet een nestje zebravinken ringen in de voliere waar maar liefst 6 jonge zebra's in lagen !!!! 4 heb ik er kunnen ringen,1 was net te klein en 1 een stuk kleiner.wat ik nu dus zo prachtig vind is dat het kleinste vogeltje er net zo goed gevoerd bij lag als de grootsten.vind het echt super ! waar bij bijv kanaries nog wel eens kunstgrepen toegepast moeten worden om ze allen ongeveer even groot te krijgen doen die kleine rakkertjes het toch maar mooi helemaal zelf

ps niks neerbuigends naar kanaries e.d. heb ik zelf ook maar was maar een voorbeeldje
    Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
    have a nice day

Helemaal mee eens, het zijn oersterke en dappere vogeltjes.
    Lekker van genieten en wie ze "minder' vindt, heeft gewoon zelf pech.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Lekker van genieten en wie ze "minder' vindt, heeft gewoon zelf pech.
        Die heeft dan nog nooit bonte zebravinken gezien.

Ik had afgelope jaar 2 witte en 2 grijs/bruine zebravinken (in een gemengde volliere),,en het was telkens weer een verassing wat voor moois er weer uit de nestkastjes kwam.
        Zo mooi dat ik het eigenlijk erg vond om de jonge weer weg te moeten doen.

Opmerking

De kleintjes in een nest hebben het ook bij zebravinken wel eens erg moeilijk hoor. Ik raap zelf geen eieren. Ten eerste vanwege het vele werk, ten tweede zie ik hier ook iets als natuurlijke selectie. De zwakkere broeders (of zusters) zullen het wellicht niet halen. Dat hoort er soms gewoon bij.

Teunie, ook dieren zijn soms vervelend hoor. Als je een paar lichtgekleurde zebravinken in een hok met grijze zet, is de kans behoorlijk dat ze die lichte afmaken. (dit bij meerdere vogels bij de wat grotere kwekers)
          Ruud.
          www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

tuurlijk

hoi ruud
            natuurlijk is de natuur soms ook hard
            maar dat is natuurlijk gedrag
            ik vind het bijvoorbeeld ook niet leuk als een leeuw een antilope doodt, maar die leeuw moet ook eten, etc.
            en ik heb op tv eens ijsvogel dames elkaar dood zien vechten om een mannetje, dat doen ze door verdrinken
            maar daarna gaat het leven wel weer door en beginnen ze opnieuw

Opmerking

ben het wel eens met de birdjes ik heb zelf ook nog 1 koppel zebravinken maar ik vind valken daar in tegen ook heel leuk want die van mij die fluit me gwn na

Opmerking

Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

die is inmiddels af

jouwe ook

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    Die heeft dan nog nooit bonte zebravinken gezien.

Ik had afgelope jaar 2 witte en 2 grijs/bruine zebravinken (in een gemengde volliere),,en het was telkens weer een verassing wat voor moois er weer uit de nestkastjes kwam.
                    Zo mooi dat ik het eigenlijk erg vond om de jonge weer weg te moeten doen.

Animal als je nog eens van die bontjes hebt houd ik me aanbevolen.ik heb een paar koppels met ''gewone'' kleuren,maar die bonte vind ik ook zo leuk ! na het ringen laat ik ze met rust dus als ze uit het bakkie komen is het inderdaad iedere keer weer een verrassing hoe ze eruit zien.alleen een teringherrie dat ze kunnen maken !
                    Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
                    have a nice day

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door de birdjes
                      Animal als je nog eens van die bontjes hebt houd ik me aanbevolen.ik heb een paar koppels met ''gewone'' kleuren,maar die bonte vind ik ook zo leuk ! na het ringen laat ik ze met rust dus als ze uit het bakkie komen is het inderdaad iedere keer weer een verrassing hoe ze eruit zien.alleen een teringherrie dat ze kunnen maken !
                      Ik zal er de volgende keer aan denken.
                      Ze zijn nu ,enkele weken geleden naar Zagers in st'Willebrord gegaan.

Opmerking

jammer

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                        Ik zal er de volgende keer aan denken.
                        Ze zijn nu ,enkele weken geleden naar Zagers in st'Willebrord gegaan.
                        ooh jammer. maar volgende keer beter.geeft zagers er een redelijke prijs voor ? ik ga altijd naar de bosruiter,daar kreeg ik een maand geleden 1,75 per zebra
                        have a nice day

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door de birdjes
                          ooh jammer. maar volgende keer beter.geeft zagers er een redelijke prijs voor ? ik ga altijd naar de bosruiter,daar kreeg ik een maand geleden 1,75 per zebra
                          Ik kreeg bij Zagers 2 euro per stuk ,,,eigenlijk erg weinig voor zulke leuke mooie vogels ,,maarja ,je kunt ze nu eenmaal niet allemaal blijven houden.
                          Ook bij de bosruiter kom ik vaak.

Opmerking

Ook ik moet even prijzen op onze topvogeltjes, die zebravinken!
                            Want ik heb nu op het moment alleen zebravinken en diamantduiven, en binnenkort ook spitsstaardamadines, maar sowieso tot nu toe blijf ik zebravinken aan de top vinden, het zijn zulke leuke actieve gezellige vogeltjes!
                            Dat blijft genieten!

Opmerking

one of my birds

hier ben ik momenteel mee aant rommelen.

Opmerking

Working...
                              X