Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte met rode oogjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Witte met rode oogjes?

Ik heb vandaag gemerkt dat ik in een nestje van 5 jongen 1 spierwitte zebravink met rode oogjes heb. de rest is bruin precies.
    Vader = Grijs zwartwang(deze heb ik gekocht en weet dus niet of ie split is voor andere mutatie)
    Moeder = bruin bont( komt uit Bruine vaderX Grijze moeder)
    Weet iemand welke mutatie dat is aangezien albino niet bestaat(op internet gelezen)????

Greetz Leffe

Allereerst, witbeide ouders split voor witsplit voor bruin.
    Bruin vererft namelijk geslachtsgebonden en recessief ...
    "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

Het zal een masker grijs popje worden
      Vader is dan split voor masker of heb ik dit verkeerd??

Greetz Leffe

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
        Het zal een masker grijs popje worden
        Vader is dan split voor masker of heb ik dit verkeerd??

Greetz Leffe
        dat zou inderdaat kunnen maar dan is die masker ook split zwartwang en zou je een traanstreep moeten zien zeker bij roodoog.
        is die er niet ga ik met erik mee
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
          Ik heb vandaag gemerkt dat ik in een nestje van 5 jongen 1 spierwitte zebravink met rode oogjes heb. de rest is bruin precies.
          Vader = Grijs zwartwang(deze heb ik gekocht en weet dus niet of ie split is voor andere mutatie)
          Moeder = bruin bont( komt uit Bruine vaderX Grijze moeder)
          Weet iemand welke mutatie dat is aangezien albino niet bestaat(op internet gelezen)????

Greetz Leffe
          albino bestaat wel is een genetiesche afwijking en kan bij alle kleurslagen geboren worden en bij alle diersoorten zo ook mensen.

Opmerking

Er is een traanstreep te zien. maar dat was ik vergeten te vermelden.
            ik denk maskergrijs-split zwartwang

Greetz leffe

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
              albino bestaat wel is een genetiesche afwijking en kan bij alle kleurslagen geboren worden en bij alle diersoorten zo ook mensen.
              ja, dat dacht ik eigenlijk ook; albino is het ontbreken van pigment, vandaar wit met rode ogen. Maar als hij een gewone snavel heeft en geen witroze doorzichtige, dan is het geen albino. Wit roodoog komt ook bij andere dieren voor (bv ratten en hamsters), maar dat ziet er toch net iets anders uit dan albino.

Afwachten denk ik tot het zijn baby veertjes gaat inwisselen voor volwassen veren.

Ik dacht trouwens ook dat albino verstoten werd in de wereld van de vogels.... maar dat weet ik bij zebra's niet zeker.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Albino jongen worden bij zebravinken zelden tot nooit groot gebracht.
                Aangezien de tekening op het gehemelte ontbreekt (geen pigment) en de ouders dus moeilijk voeden.

Opmerking

albino hmmmm als dat zo id ff een paar kweken en dan heb je een goed spaarpotje

deze zou nogniet bestaan
                  wel een combi van roodoog masker en wit
                  maar echte albino das zeer zeker veel centen waard

Frank4

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frank4
                    albino hmmmm als dat zo id ff een paar kweken en dan heb je een goed spaarpotje

maar echte albino das zeer zeker veel centen waard

Frank4
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

naam voor het vogeltje

En de naam is : HEINO
                      (of henna)

Opmerking

Nog even voor de duidelijkheid.

Ik heb een koppeltje zwartwangen. Nu heb ik 3 jonkies waarvan er 1 waarschijnlijk wit gaat worden. Betekent het dan dat beide ouders split zijn voor wit?

Groetjes Inge

Opmerking

Oja en als ik met de witte straks verder ga kweken? Kan ik daar dan weer zwartwangen uit krijgen?

Groetjes Inge

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Inge
                            Nog even voor de duidelijkheid.

Ik heb een koppeltje zwartwangen. Nu heb ik 3 jonkies waarvan er 1 waarschijnlijk wit gaat worden. Betekent het dan dat beide ouders split zijn voor wit?

Groetjes Inge
                            het is meer waarschijnlijk dat wat nu wit lijkt een zwartwang masker gaat worden.

maar mocht het toch een witte zijn en dan bedoel ik geheel wit zonder streepjes of wat dan ook kan je daar weer gewoon zwartwangen uit kweken en zijn beiden ouders split voor wit.

wit maskeerd een kleur dat wil zeggen dat de mutatie alle kleur uit de verschillende veervelden verdringt.
                            onder wit kan dus elke kleurslag die er is verborgen zitten.

in jou geval zou dat zwartwang grijs kunnen zijn.
                            maar ik denk dat je een zwartwang maskergrijs zwart oog jong in je nest hebt

Opmerking

Ik wacht even af tot het jong helemaal in de veren zit en ik zal dan eens een foto plaatsen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes Inge

Opmerking

Working...
                              X