Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravink weggevlogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zebravink weggevlogen

Hallo iedereen,

zonet is er 1 van mijn jonge zebravinken uit zijn kooi ontsnapt, en hij is de deur uitgevlogen naar buiten, heel ingewikkeld hoe dat is gegaan. Maar nu zit hij dus aan de andere kant van de sloot, in de bosjes. Ik wilde nu vragen of iemand weet hoe ik hem weer een beetje kan lokken naar mijn tuin, zodat ik hem misschien nog terug kan krijgen (ik eet dat de kans superklein is, maar de moeite waard). Ik heb al een bakje voer neergezet, en de deur van de garage open waar zijn broertjes en zusjes zitten, zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Alvast bedankt!

Ik hoop voor je dat hij terugkomt maar vrees het ergste......
    Ik zou zeggen over de sloot springen en met een vangnet er achteraan.

succes
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

bedankt, maar de vangnet pogingen zijn al gedaan, maar hij vloog direct hoog in een boom. Misschien als ik geluk heb zie ik hem morgenochtend uitgeput op mijn terras zitten, en kan ik hem dan nog vangen, maar dit is een erg kleine kans.

Opmerking

misschien nog mogelijkheid

als je hem nog ziet kan je proberen een van de ouders in klein kooitje te zetten en dan op die manier te lokken.

Suc6,

Peer

Opmerking

wat sneu

Ik hoop dat je hem vangt hoor
          je laat vast wel weten of het is gelukt
          misschien lokken met lekker voer inderdaad, appeltje of zo
          en geluid van andere vinkjes, bijvoorbeeld zoals ik op de telefoon heb, dat hoort hij of zij ook wel, dus wie weet
          Je hebt nog tijd tot het donker is
          ik hoop dat het lukt
          is die boom ook zo hoog dat je er niet een stukje in kunt?
          of staat het daar vol met bomen?
          laat svp maar weten hoe het afloopt

Opmerking

bedankt voor jullie tips en interesse's, jammer genoeg heb ik hem niet meer gezien vandaag, en hij is ook niet op het voer of de oudere zebravinken afgekomen, ik vrees dus het ergste. De boom waar hij inzat, had hij al snel weer verlaten voor een andere boom, en de bomen zijn hier erg groot, dus erin klimmen zou geen zin gehad hebben. Het is jammer, maar deze zebravink heeft in ieder geval zijn vrijheid gehad, voor hij is gestorven. Als het zo is, dat ik hem later toch nog terug vind, zal ik het zeker laten weten!

Opmerking

jammer, maar met tropenvogeltjes is de kans heel klein dat je ze nog ooit terugziet. met parkieten kan je meer geluk hebben dat ze nog terugkomen.

Greetz Leffe

Opmerking

Working...
              X