Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleurslag ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kleurslag ?

Hoi iedereen,

Na een bezoek aan de plaatselijke dierenwinkel thuisgekomen met een leuk zebratje. kon het echt niet laten.

Na enig opzoek werk denk ik dat het over een blackface zwartborst gaat. Graag zou ik de mening van de kenners hier over horen. Of welke kleurslag is het anders?
    Bijgevoegde Bestanden

Hallo Jelle,

Op de foto is niet duidelijk te zien of hij vol zwartborst is.
    Blackface is hij inderdaad wel.

Hoe ziet de staarttekening en de wang uitvloei eruit?
    Groeten,

Arjan

Opmerking

Nog enkel foto's die mss verduidelijking geven
      Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Volgens mij een gewone blackface grijs (laat wel erg weinig stippen in de flank zien).
        Geen zwartborst, want de wangen vloeien niet uit.
        "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

Inderdaad niets te zien van zwartborst.
          Dus een blackface grijs.
          Groeten,

Arjan

Opmerking

Als ik het goed begrijp is het dus enkel blackface. Klopt het dat deze het best tegen een gewone grijze pop wordt gezet?

Ik meen mij te herinneren dat je dan 50% blackface en 50 % grijs krijgt

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door JelleTom
              Als ik het goed begrijp is het dus enkel blackface. Klopt het dat deze het best tegen een gewone grijze pop wordt gezet?

Ik meen mij te herinneren dat je dan 50% blackface en 50 % grijs krijgt
              ja klopt als een bus.
              maar neem een grijze pop uit een lijn met uitmuntende flaken met name de stippen en een zo donker mogelijke buik.
              hierdoor kleuren de mannen blackface beter zwart door op de buik.

dus eigenlijk een foute grijze pop waarvan de vader geweldige flanken/stippen had.

harri
              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Er is iets met deze vogel........ Gitzwart vanaf de ondersnavel naar de onderstaartdekveren. En blackface grijs heeft een zebratekening van de ondersnavel tot de borstband; deze is zwart. Dus zwartborst?
                En het gebied tussen oogstreep en snavelstreep is zwart: accoord. Kijk eens boven dit deel: zwart, terwijl het grijs hoort te zijn.....
                En de de buik: en diep van kleur, eigenlijk wat onnatuurlijk diep.
                Mijn mening in deze? Modificatie.
                In dat geval zal het zwart op den duur weer verdwijnen, dus even afwachten.

gr
                Hans
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Hans,

Wat bedoel je met modificatie, ik heb nog nooit van deze term gehoord

Groeten Tom

Opmerking

modificatie

Een modificatie is een niet erfelijke verandering, in dit geval van kleur, en heeft meestal een tijdelijk karakter.
                    Het kan te maken hebben met conditie van de vogel of zijn ouders maar kan ook aan de voeding liggen. Eenzijdige voeding bijvoorbeeld. En dat kan aan het voer liggen maar ook aan de vogel zelf. Als hij geen eivoer eet en alleen maar gierst dan kan dit ook een oorzaak zijn. Andere oorzaken kunnen zijn slechte huivesting, weinig licht etc.
                    Hierdoor loopt de hormoonhuishouding in de soep met als gevolg een vermeerdering van het eumelanine (kleurstof). Deze overmelanisatie geeft een
                    zwarte bevedering te zien.
                    Geef de vogel goede en gezonde voeding en voldoende licht en na de eerstvolgende rui zal de oorspronkelijke kleur terugkomen.

gr
                    Hans.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Is het geen eumo?
                      mvrgr

Piet

Opmerking

die optie heb ikzelf nog niet overwogen. Heb ik uitgesloten door de prijs.

Ik heb hem slechts 15 euro betaald, ik denk dat hans wel eens in de buurt kan komen (geloofwaardige uitleg). Momenteel zit hij opgekooid met een grijze pop.

Wanneer er jongen van komen zal er mss ook meer duidelijk worden.

Opmerking

Een eumo heeft geen oranje wangen, dus dat kan het volgens mij niet zijn ...
                          "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

...

volgens mij is het een blf split zwb.. gewoon slechte blf zwb.

maar wel een mooie vogel qua kleur diepte..

temiste mijn mening..

Opmerking

Working...
                            X