Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maaswijdte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Maaswijdte

Past een zebravink door gaas van 19mm x 19mm?

Groeten

ik denk net niet, maar de jongen zeker als ze dat willen.

Opmerking

Hoi Stekel,

Ik heb ruim een jaar zebravinken in een voliere met die maaswijdte gehad, en ook jongen daarin gehad.. Volwassen zebraatjes gaan er niet door, jongen bij mij ook niet.. maar als ik de jongen uitving, gingen ze wel half door het gaas heen, dus ze kunnen er door.. Maar bij mij zijn er nooit jongen ontsnapt, maar het KAN dus wel dat ze ontsnappen, dus die maaswijdte bij kleine troopjes is AF te raden..

Groetjes,

Harm

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door stekel_16
        Past een zebravink door gaas van 19mm x 19mm?

Groeten
        19x19 mm is voor grote vogels.
        12x12 mm is voor vogels ter grootte van een kanarie of kleiner.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

ik vind het gaas nogal naar de grote kant
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leergier
            Hoi Stekel,

Ik heb ruim een jaar zebravinken in een voliere met die maaswijdte gehad, en ook jongen daarin gehad.. Volwassen zebraatjes gaan er niet door, jongen bij mij ook niet.. maar als ik de jongen uitving, gingen ze wel half door het gaas heen, dus ze kunnen er door.. Maar bij mij zijn er nooit jongen ontsnapt, maar het KAN dus wel dat ze ontsnappen, dus die maaswijdte bij kleine troopjes is AF te raden..

Groetjes,

Harm
            Ik heb dezelfde ervaring. Kop kan erdoor maar verder niet. Hier is er ook nog nooit 1 ontsnapt. Maar als je de keus hebt zou ik toch voor een maatje kleiner gaan.
            Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door schulpen
              Ik heb dezelfde ervaring. Kop kan erdoor maar verder niet. Hier is er ook nog nooit 1 ontsnapt. Maar als je de keus hebt zou ik toch voor een maatje kleiner gaan.
              Als de kop erdoor kan is het gevaarlijk voor katten!!! Dan moet er zeker een dubbele draad zijn!!!

Opmerking

Bij ons in de tuin zitten zeker 8 tot 10 katten en in de tien jaar dat ik er woon is nog nooit een zebravink door een kat gepakt.

De enigste die ooit aan de draad gepakt zijn zijn kanaries. Niet door een kat maar door sperwers.

Opmerking

maakt niet uit door wat, het is en blijft gevaarlijk, beter voorkomen dan genezen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                    maakt niet uit door wat, het is en blijft gevaarlijk, beter voorkomen dan genezen
                    Enkel gaas en katten is minder gevaarlijk dan roodruggen in een gezelschapsvoliere houden!

Opmerking

als de kop erdoor kan, kan de rest er ook door. Misschien zijn jullie wel jongen verloren, terwijl jullie het helemaal niet door hadden, kan allemaal Ik zeg niet dat het zo is hoor.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door schulpen
                        Enkel gaas en katten is minder gevaarlijk dan roodruggen in een gezelschapsvoliere houden!

Opmerking

of andere parkieten.

Ik heb zelf ook roodruggen en ik zou ze nooit met andere parkieten in een voliere samen houden.

Opmerking

Opmerking

Ik heb in 19 x 19 ook Timors en sint-helena`s. Bij het uitvangen even heel lastig. Op te lossen door de vogels niet tegen het gaas te vangen.
                              Nog nooit iets ontsnapt, ook de tientallen katten hebben nog nooit iets door het gaas gepakt behalve ooit een te dikke, trage, slecht vliegende zebravink.

Opmerking

Working...
                              X