Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blackface

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• blackface

Hey allen,

Wat is een redelijke prijs voor koppeltje blackface zebra's?
    Wat moet ik er voor geven zeg maar...
    Groeten,

Henry
    zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Je kunt altijd even Vogelmarktplaats.nl raadplegen ?!
    "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door henryvanhattem
      Hey allen,

Wat is een redelijke prijs voor koppeltje blackface zebra's?
      Wat moet ik er voor geven zeg maar...
      gemiddelt 50 euro
      bij mij 30 euro
      met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

wat stel je u voor met een koppeltje blackface
        blackface wordt gewoonlijk verkocht blackface x niet blackface:eek of omgekeerd
        en de kleur zal ook de prijs bepalen

Opmerking

Hmm ik heb 2 bf-poppen zitten. Als ik die op een ander mannetje zou zetten ben ik zeker de kleurechtheid kwijt? En heb ikgeen real one blackface of kun je dan geluk hebben?

Ik doe niet mee aan TT hoor, het is gewoon voor de leuk en het plezier enzo dat ik ze hou....
          Groeten,

Henry
          zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Opmerking

het is gewoon voor de leuk en het plezier enzo dat ik ze hou....
            De allerbeste motivatie naar mijn mening!
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door henryvanhattem
              Hmm ik heb 2 bf-poppen zitten. Als ik die op een ander mannetje zou zetten ben ik zeker de kleurechtheid kwijt? En heb ikgeen real one blackface of kun je dan geluk hebben?

Ik doe niet mee aan TT hoor, het is gewoon voor de leuk en het plezier enzo dat ik ze hou....

blackface vererft dominant, waardoor je meteen uit de eerste generatie blackface jongen krijg. Bij blackface X blackface krijg je ook last van het letaal factor waardoor veel jongen al overlijden in het nest. Bij blackface X grijs/bruin zijn 50% van de jongen blackface en 50% van de jongen grijs/bruin.

De prijs verschilt aardig per kleur. Heb koppel blackface grijs X grijs gezien in apeldoorn voor 30 euro, maar als je een koppel blackface bruin X bruin hebt mag je toch wel een 50 euro betalen. (minder in aantal aanwezig dus vraag is groter dan aanbod en stijgt de prijs.

mvg,
              Sibrand
              Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Opmerking

Op dit moment zit ze (de zwartwang grijs) met een bleekrug grijs te knuffelen. Ik ga dat paartje dan maar koppelen, kijk dan wel wat het oplevert.
                  bedankt voor de input... Al die kleurstellingen... ik steeds maar googlen als jullie wat roepen wat het is
                  Groeten,

Henry

Opmerking

nu zeg je zwartwang grijs
                    dat is iets heel anders als blf grijs

Opmerking

ow.... het is wel een blackface voro zover ik kan zien, alleen ik dacht dat een zwartwang hetzelfde was....
                      Groeten,

Henry

Opmerking

zwartwang maakt de wangen zwart
                        zwartwang vererft recessief(man en pop kunnen zwartwang vererven) heet ook split zijn voor
                        blackface maakt het driehoekje( zwart voor man en grijs voor pop )tussen wang en snavel
                        +de buik wordt zwarter van af de borstband(man)
                        blackface vererft dominant(man of pop) moeten blf zijn om blf jongen te bekomen
                        verervend(split )voor blf bestaat dus niet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vandurenj
                          nu zeg je zwartwang grijs
                          dat is iets heel anders als blf grijs
                          zwart is zwart niet piepen hoor

Opmerking

Maarrrrr....

Het is voor een beginnende liefhebber natuurlijk wel van belang dat hij weet wat hij in zijn hok heeft en waar hij mee gaat kweken.
                            Ik kocht enkele weken een koppeltje grijze winkelzebravinken. Gewoon als ondersteuning voor het geval een eigen koppel het laat afweten.
                            Maar ze mogen natuurlijk ook zelf voor een nestje zorgen. Hebben ze inmiddels gedaan maar je bent verbaast als je ziet wat er allemaal uitrolt.
                            Vooral veel zwartwang of splitten. Voor mij een teken dat er hier en daar maar wat aangerotzooid wordt. Niet dan?

gr
                            Hans.
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                              Het is voor een beginnende liefhebber natuurlijk wel van belang dat hij weet wat hij in zijn hok heeft en waar hij mee gaat kweken.
                              Ik kocht enkele weken een koppeltje grijze winkelzebravinken. Gewoon als ondersteuning voor het geval een eigen koppel het laat afweten.
                              Maar ze mogen natuurlijk ook zelf voor een nestje zorgen. Hebben ze inmiddels gedaan maar je bent verbaast als je ziet wat er allemaal uitrolt.
                              Vooral veel zwartwang of splitten. Voor mij een teken dat er hier en daar maar wat aangerotzooid wordt. Niet dan?

gr
                              Hans.
                              das waar hans

nu ik met nieuwe kleuren ben begonnen is tot nu toe alleen uit een koppel isabel bruin ook daatwerkelijk isabel bruin gekomen en zonder splitkenmerken voor zo ver ik kan zien.

de overige 7 koppels zat overal wel 1 of 2 anders gekleurde tussen en veel met splitkenmerken.

maar is niet erg weet nu ongeveer wie waar split voor is zag dit jaar als een proef jaar om uit te vissen wat ik allemaal gekocht had.
                              heb in iedergeval genoeg om het hele scala in de oranjeborst bruin te kweken van enkel tot trippel en daar voorbij

Opmerking

Working...
                              X