ik zit eigenlijk met een probleempje.in oktober vorig jaar zijn er bij ons nog een zebravinkje en 2 diamantduifjes geboren.waarschijnlijk door gebrek aan broers en/of zussen is het zebravinkje (een popje) vrienden geworden met de duifjes.slapen samen etc. erg schattig om te zien.nu is er in onze voliere plaats voor 1 koppel duifjes dus de jonge vogels worden op een gegeven moment uitgevangen en verkocht.aangezien ik in een binnenvluchtje nog een jong zebramannetje heb zitten dacht ik,ik vang het popje uit de buitenvlucht en plaats ze bij het mannetje (soort bij soort dacht ik ).na een paar dagen zat het popje bol op het stokje (ik had op een makkelijke plek voldoende eten en drinken weggezet ) dus heb ik ze maar weer terug gezet bij haar vrienden de duifjes voor ze het loodje zou leggen.toch word het nu een probleem het is voor de jonge duifjes tijd om te ''vertrekken''.
zou het zebravinkje als ze broedrijp word zich toch gaan interesseren voor haar soortgenoten of blijft ze met de duifjes vrienden voor het leven
zou het zebravinkje als ze broedrijp word zich toch gaan interesseren voor haar soortgenoten of blijft ze met de duifjes vrienden voor het leven

Opmerking