Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witte of isabel pop.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• witte of isabel pop.

Hallo,

In mijn collectie zebravinken heb ik een mooie isabel man en een mooie bonte man.

om hier mee verder te kweken raden ze mij aan om op de bonte een witte pop te zetten en op de isabel een isabel pop.

Nu zie ik op de foto's niet zoveel verschil tussen een witte en een isabel pop. Enkel een lichte bloktekening op de staart van de isabel.

Zijn er nog zaken waardoor ik een onderscheid kan maken tussen de twee kleurslagen bij aankoop?

verder heb ik in mijn bezit een maskergrijze pop, kan ik deze tegen 1 van de bovengenoemde mannen zetten of is dit beter te laten.

Sorry voor de vele vragen, we zijn nog maar net begonnen met uitzoeken van kleurslagen en hoe we gericht gaan moeten kweken.

Groeten Tom en Jelle

Hoi Tom en Jelle,

Het is inderdaad een goede keus om een witte pop tegen een bonte man te zetten. Kan ik weinig aan opmerken.

Tegen een isabel bruine man kan je inderdaad het beste een isabel bruine pop zetten. Om een "warme kleur" bruin te houden kan je er voor kiezen om een isabel af en toe terug te zetten tegen een "normale" bruine. Maar voor nu zul je op zoek kunnen gaan naar een isabel bruine pop.

Het verschil tussen wit en isabel bruin is vooral te zien in de kleur. Een witte zebravink is spierwit en een isabel bruin is licht bruin (creme). Doordat een isabel bruine nog wat kleur heeft zijn hier wat meer tekeningen waar te nemen (bv bloktekening).

Tot slot jullie laatste vraag...een masker grijze pop kan je ook het beste tegen een masker grijze man zetten.

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen!

Gr. Marco

Opmerking

Marco,

Bedankt voor de reactie. We zullen u nuttige tips omzetten in de praktijk met hoop op mooie jongen volgend jaar.

Groeten Tom en Jelle

Opmerking

Tom en jelle

Een isabel man ken je ook op masker bruine pop zetten dan krijg je een mooie kleurcombinatie of.. wildkleur man op witte pop dan krijg je bont grijs en bont wit.

Hebben jullie vragen let me now.!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Mumble
          Tom en jelle

Een isabel man ken je ook op masker bruine pop zetten dan krijg je een mooie kleurcombinatie of.. wildkleur man op witte pop dan krijg je bont grijs en bont wit.

Hebben jullie vragen let me now.!
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Nooit iemand oordelen als je niet weet wat hij of zij ooit n bepaald soort kleur zebravinken heeft gehadt. ik heb zelf aangegeven dat er zulke jongen uitkomen
            en dat is ook zo.. en natuurlijk gelijk negatief doen daar maak je juist indruk op andere mee maar niet heus.
            dit is een forum topic voor verschillende zebravink kwekers die hun verhaal doen maar..
            als jij het beter weet ook goed maar ga niet zo poopie joopie lopen doen want daar hou ik abseluut niet van
            en ik probeer veel mensen wat tips te geven en als jij dat niet ken waarderen dan heb je mooi pech.!

Opmerking

Voor ons zijn alle tips welkom,

we gaan nu eerst proberen aan een witte en isabel pop te geraken. Wegens mooie bonte en isabel jongen te kweken. Moesten we hier geen vinden naar onze smaak (vorm) vogels zullen de raad van Mumble volgen.

Ik denk dat de keuze eigenlijk smaakgebonden is en naar welke kleurslag je wil kweken.Iedereen zal ook hier weer andere ervaringen hebben.

zoals we al eerdere in andere topics aangaven zijn AL deze ervaringen leerzaam voor ons. Kunen we de verschillende kanten uitproberen en zien waar voor ons het ideaal ligt.

Opmerking

Hey,
                Mumble, wie ben je eigenlijk. Vraag hoort misschien hier niet thuis maar de avatar die je gebruikt (die zwartwang masker grijze man) is van mij. Een vogel van mij, een foto van mij, met mijn naam erbij. Gebruik ik zelf op de NZC-site!!
                Wil je die svp verwijderen?

Groeten,
                marc

Opmerking

Dat wist ik niet excuus daarvoor.!

Mvg.gr
                  Mumble

Opmerking

Oke,
                    is geregeld zie ik.

Marc

Opmerking

Ik heb al een andere avatar geplaatst en kweek je al lang zebravinken.?
                      ik kweek pas sinds dit jaar.!

Opmerking

Nooit iemand oordelen als je niet weet wat hij of zij ooit n bepaald soort kleur zebravinken heeft gehadt. ik heb zelf aangegeven dat er zulke jongen uitkomen
                        en dat is ook zo.. en natuurlijk gelijk negatief doen daar maak je juist indruk op andere mee maar niet heus.
                        dit is een forum topic voor verschillende zebravink kwekers die hun verhaal doen maar..
                        als jij het beter weet ook goed maar ga niet zo poopie joopie lopen doen want daar hou ik abseluut niet van
                        en ik probeer veel mensen wat tips te geven en als jij dat niet ken waarderen dan heb je mooi pech.!
                        Als jij probeert mensen wat tips te geven is dat zeker te waarderen..... maar vertel ze dan wel iets waar ze wat aan hebben.
                        Ik wens je daar erg veel succes bij.

Hans.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

hans reageert alleen maar op een foute stelling van jou en zeer terecht je krijgt uit die kombinatie alleen maar bont als beide ouders split bont zijn.
                          hans behoort tot de betere kwekers in nederland en daar buiten en jij zoals ik hier lees kweekt pas een jaar
                          met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door JelleTom
                            Voor ons zijn alle tips welkom,

we gaan nu eerst proberen aan een witte en isabel pop te geraken. Wegens mooie bonte en isabel jongen te kweken. Moesten we hier geen vinden naar onze smaak (vorm) vogels zullen de raad van Mumble volgen.

Ik denk dat de keuze eigenlijk smaakgebonden is en naar welke kleurslag je wil kweken.Iedereen zal ook hier weer andere ervaringen hebben.

zoals we al eerdere in andere topics aangaven zijn AL deze ervaringen leerzaam voor ons. Kunen we de verschillende kanten uitproberen en zien waar voor ons het ideaal ligt.
                            als je de raad van mumble volgt zal je teleurgesteld worden.
                            een witte is een eenkleurige vogel die onder het wit grijs of bruin kan zijn
                            een grijze is ook een eenkleurige vogel dus krijg je uit deze paring alleen eenkleurige vogels die split voor wit zijn.
                            bond kan er alleen maar uitkomen als beide ouders split voor bond zijn.
                            wil je bonte vogels koop een bonte man of pop en paar die aan je grijze of witten de jongen daar uit zijn dan weer split bont
                            hans heeft gewoon gelijk is ervelijkheids leer.

isabel paar je aan isabel maar krijg je bijna witte vogels (erg koud van kleur) dan gebruik je bruin de jongen zullen allen bruin zijn en split voor isabel bruin.
                            die jongen paar je terug aan de ouders of andere isabel bruinen die ook erg wit zijn

moet er wel bij zeggen dat mumble uit ervaring kan spreken hij zal bonte jongen gehad hebben uit grijs x wit maar dan alleen maar omdat beiden ouders split voor bont waren je ziet er is meer onder de zon dan alleen maar de kleur die een vogel laat zien

hoop dat je een goed kweekjaar krijgt met veel mooie vogels
                            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

wit kan alles camofleren,bleekrug ,masker,isabel ,zelfs zwartwangblackface

Opmerking

Working...
                              X