Mededeling

Collapse
No announcement yet.

regionale tt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• regionale tt

beste mensen.

ik heb laatst van enkele mensen wat tips gekregen hoe ik mijn zebravinken tt klaar kan maken.
    nu heb ik dit jaar maar twee of drie vogels gekweekt die ik mee wil laten doen met onze regionale tt.
    alleen heb ik het gevoel hoe meer ik doe ( in tt kooi plaatsen, in de hand nemen om snavel en poten en veren te behandelen enz) hoe minder de vogels er uit komen te zien. als je ze in de hand neemt dan gaan er bijna altijd wel een paar veertjes uit bij mij. of doe ik dan iets fout. pak ze echt voorzichtig beed. als ik dan de dag voor de inbreng de vogels in de hand moet pakken en dan snavel wat invet en poten doe zou het jammer zijn dat er enkele veertjes uit gaan.

wil graag mee gaan doen dit jaar maar wil dan wel dat de vogels er enigsinds mooi uit zien.
    als ik de vogels die in de kooien zitten bekijk die ik niet in ga sturen zitten er alleemaal mooier bij. en daar doe ik niks aan?

wie kan mij helpen. heb totaal geen ervaring met tt

tt

Oorspronkelijk geplaatst door piek
    beste mensen.

ik heb laatst van enkele mensen wat tips gekregen hoe ik mijn zebravinken tt klaar kan maken.
    nu heb ik dit jaar maar twee of drie vogels gekweekt die ik mee wil laten doen met onze regionale tt.
    alleen heb ik het gevoel hoe meer ik doe ( in tt kooi plaatsen, in de hand nemen om snavel en poten en veren te behandelen enz) hoe minder de vogels er uit komen te zien. als je ze in de hand neemt dan gaan er bijna altijd wel een paar veertjes uit bij mij. of doe ik dan iets fout. pak ze echt voorzichtig beed. als ik dan de dag voor de inbreng de vogels in de hand moet pakken en dan snavel wat invet en poten doe zou het jammer zijn dat er enkele veertjes uit gaan.

wil graag mee gaan doen dit jaar maar wil dan wel dat de vogels er enigsinds mooi uit zien.
    als ik de vogels die in de kooien zitten bekijk die ik niet in ga sturen zitten er alleemaal mooier bij. en daar doe ik niks aan?

wie kan mij helpen. heb totaal geen ervaring met tt
    hoi piek

kijk hier eens

klik op de link en kies de video vogels wassen voor de tt

met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Ik heb de snavels nooit ingesmeerd. Er wordt wel gezegd dat het een punt scheelt op de TT, maar daar heb ik maling aan. Ik ben zelf van mening dan een vogel het zelf waar moet maken.

Zoals vaak bij grasparkieten veren worden getrokken om maar netjes 3 keelstippen te krijgen vind ik ook niet nodig... dan moeten ze maar naar de goede tekening kweken

Ik kan mij voorstellen dat collega-kwekers dit doen (en keur het ook niet af!), maar zelf doe ik er niet aan.

Ter info: ik ben ook wel kampioen geworden zonder ingevette snavels

Wat weer terug on topic, ik spray ze regelmatig nat met badderzout van bogena. Daar krijgen ze een mooi glad verendekje van....
      Mijn Site

Opmerking

Working...
      X