Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waar prefentief tegen behandelen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• waar prefentief tegen behandelen.

mijn vraag is, waar behandelen jullie je zebravinken preventief tegen. ik bedoel dan tegen welk ongedierte en ziekten.
    hoevaak en welk middel
    weet eigenlijk niet of ik dit hier wel mag vragen maar wil het alleen maar weten van zebravinken omdat ik geen andere vogels bezit.
    heb zelf wat last van wat dingetjes gehad maar heb niet veel verstand van als ze wat ziek zijn wat ik moet doen.

heb ze onlangs behandelt tegen wormen, bloedluis en veder-luchtpijp mijt.

Preventief behandelen.... ik zie het nut er echt niet van in. Ik weet nooit wat mijn vogels boven de snavel hangt...... Waarom zou ik dan gaan kuren?
    En bovendien is het toe te passen middel soms erger dan de kwaal.

Als ik een zieke vogel heb probeer ik er achter te komen wat er aan de hand is.
    Soms lukt dat en kan ik evt. medicatie toedienen. Meestal weet ik het niet en moet een dierenarts raadplegen. Als die het ook niet weet, is het einde oefening...

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

okay.

dus ook nooit een wormkuurtje of dergelijke. ik vind het doorgaans zeer moeilijk om er achter te komen waar mijn vogels last van hebben.
      heb er nog geen ervaring mee gehad tot laatst enkele niet helemaal fit waren.
      ben ook bang dat ze dan de anderen gaan besmetten maar heb geen andere ruimte waar ik de vogels kan houden.

Opmerking

Dierenarts?

Frank 4

Opmerking

prefentief

Oorspronkelijk geplaatst door piek
          mijn vraag is, waar behandelen jullie je zebravinken preventief tegen. ik bedoel dan tegen welk ongedierte en ziekten.
          hoevaak en welk middel
          weet eigenlijk niet of ik dit hier wel mag vragen maar wil het alleen maar weten van zebravinken omdat ik geen andere vogels bezit.
          heb zelf wat last van wat dingetjes gehad maar heb niet veel verstand van als ze wat ziek zijn wat ik moet doen.

heb ze onlangs behandelt tegen wormen, bloedluis en veder-luchtpijp mijt.
          neem jij ook elke ochtend een asprientje voor het geval dat je hoofdpijn krijgt
          met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

het enige wat je moet voorkomen is de 'bakziekte', daar zijn ze nogal
            gevoelig voor

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kevin
              het enige wat je moet voorkomen is de 'bakziekte', daar zijn ze nogal
              gevoelig voor
              bakziekte??????????

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
                bakziekte??????????
                dat ze niet op de bbq terecht komen.
                Groetjes Esther

Opmerking

dat hun etensbak niet leeg is, want ze erg teer als ze zonder
                  zaad zitten.

Opmerking

preventief

gewoon goede verzorging geven aan al je vogels, dan hoeft er niet preventief behandeld te worden, en als er eens een vogel ziek is gelijk afzonderen en uit vogelen wat het kan zijn,luchtpijpmijt en vedermijt zijn nog wel te verhelpen, maar de meeste ziektes mits je dierenartsen wil verrijken niet,en dan is het beste opruimen die vogel zodat je geen andere vogels aan steekt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
                      dat ze niet op de bbq terecht komen.
                      haha dat is een leuke

Opmerking

Working...
                      X