Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bont

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bont

voor bloedverversing een mooi zwartwang bleekrug grijs popje gekocht en deze gekoppelt aan een zuivere zwartwang bleekrug grijze man.

de uitkomst was 3 bonte zwartwangbleekrug grijze mannen 1 zwartwang bleekrug grijze bonte pop en 2 zwartwangbleekrug grijze poppen zonder bont.

volgens mij kan dit alleen van de moeder komen daar ik geen bont heb en de bloedlijn van de kweker waar de opa van de vader gekocht is ook niet

daar het wel hele mooie jongen zijn waar bij het bont alleen rond de kop zit en witte slagpennen heeft heb ik dus nu de vraag hoe hartnekkig vererft dat bont.

blijf dat terug komen of moet ik deze jongen en hun moeder opruimen.

harri
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Ik denk dat je het in beide ouders moet zoeken. Bont vererft autosomaal recessief en dan weet je het wel.... Het kan jaren verborgen blijven maar ook splitvogels kunnen deze factor doorgeven en als dan 2 splitvogels samenkomen heb je feest....
    Deze jongen hebben in feite weinig waarde aangezien er niet gericht op een bepaald tekeningspatroon is gekweekt. En de vogels die geen bont laten zien?
    Op zich kunnen dat mooie vogels zijn maar ik zou ze zelf opruimen. De kans dat er later weer bont uit komt is alleen maar groter geworden.

gr.
    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
      Ik denk dat je het in beide ouders moet zoeken. Bont vererft autosomaal recessief en dan weet je het wel.... Het kan jaren verborgen blijven maar ook splitvogels kunnen deze factor doorgeven en als dan 2 splitvogels samenkomen heb je feest....
      Deze jongen hebben in feite weinig waarde aangezien er niet gericht op een bepaald tekeningspatroon is gekweekt. En de vogels die geen bont laten zien?
      Op zich kunnen dat mooie vogels zijn maar ik zou ze zelf opruimen. De kans dat er later weer bont uit komt is alleen maar groter geworden.

gr.
      Hans.
      okee dat vermoeden had ik al ik zal ze opruimen hou wel de vader is een man van 92 punten.

dank je hans
      met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Misschien heel dom maar wat bedoel je met opruimen? wegbrengen naar dierenwinkel of andere dingen?

Opmerking

Working...
        X