Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn japanse nachtegalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Bericht

Welke vogels zijn dat die hun nest op de grond hebben gemaakt?
    Of is dat een quizvraag?

ben benieuwd om welke vogels het gaat!
    Misschien kan je even terugkeren in dit topic en dan een gokje wagen? Ze staan hier al vermeld en ook al op foto...

Opmerking

Bizar dat de japanse en zilveroornachtegalen zo dicht bij elkaar hun nest hebben!

Opmerking

• mijn japanse nachtegalen

secundo, ik ga voor de parelkwartels!
        Ben ik door naar de volgende ronde of is het nu al einde oefening?
        Als ik wat wakkerder was geweest had ik dat natuurlijk inderdaad terug kunnen lezen, maar ja blond he........

Opmerking

secundo, ik ga voor de parelkwartels!
          Ben ik door naar de volgende ronde of is het nu al einde oefening?
          Als ik wat wakkerder was geweest had ik dat natuurlijk inderdaad terug kunnen lezen, maar ja blond he........

Opmerking

• Een dom gokje, de kwartelastrilde ? Zal wel niet, is het nest iets te groot voor. Je hebt echt een grote voliere, want zijn de afmetingen secundo?
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
              Een dom gokje, de kwartelastrilde ? Zal wel niet, is het nest iets te groot voor. J
              Een slim gokje, want juist! Verkijk je niet op de foto's: die doen het nest groter lijken dan het in werkelijkheid is.

Opmerking

• Bam! Toch weer juist gegokt, was de enige soort waarvan ik wist dat ze dat soort nesten zouden maken, was alleen te groot Hoe duur zijn die in aanschaf ? Vind het een geweldige soort

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
                  Je hebt echt een grote voliere, want zijn de afmetingen secundo?

Opmerking

Bedankt voor de herkansing, secundo

En het juiste antwoord is............De kwartelastrilde!
                    Met dank aan Birdbreeder.
                    Ik hoop dat het je ook lukt om met de Blauwe Bisschoppen te kweken, ik heb ze ook gehad,maar mij is het nooit gelukt om er mee te kweken.
                    Wel prachtige vogels.

Opmerking

• Volgensmij kan secundo met alles wel kweken

Opmerking

• de patrijsastrildes zijn nog maar pas begonnen met het maken van een nest. We zijn nog verre van eieren, laat staan jongen,... Dus laat ons niet te hard van stapel lopen!

Opmerking

ja ik denk ook dat het secundo goed afgaat, is alleen maar fijn, voor hem ,maar ook voor ons, want zo kunnen we veel van hem leren.

Secundo, ik hoop voor je dat het goed gaat komen met de patrijsastrildes.

Persoonlijk heb ik niet zoveel met grondbewoners in een voliere, ben veel benieuwder naar de blauwe bisschoppen, want ik vind het nog altijd erg jammer dat het mij niet is gelukt om ze in de 5 jaren dat ik ze heb gehad aan het nestelen te krijgen. Ik hoop dan ook van harte dat het jou de komende jaren wel gaat lukken en dat we mogen meegenieten van jouw ervaringen.

Bij mij nestelen de japanse nachtegalen nu volop, dus ergens volgende week hoop ik op de eerste eieren.

Opmerking

• De nachtegalen doen bij mij niks, meneer begint meer te fluiten, maar ik denk niet dat het veel zin heeft, ze zitten in een vlucht alleen, maar willen maar geen nest maken volgens mij.

Opmerking

birdbreeder,

Het feit dat het mannetje meer gaat zingen is een goed teken!
                              je moet gewoon geduld hebben, want bij mij en de anderen waar de jappen al wel nestelen is het gewoon zo, dat ze er erg vroeg bij zijn!

Normaal gesproken beginnen ze pas vanaf half April en vaak nog een stuk later.

je hebt dus geen enkele reden om pessimistisch te zijn, het komt allemaal dik in orde,let maar op!

groeten Bobbie

Opmerking

• Mijn lengte van de vlucht zijn 2m x 60 cm x 2m (L x B x H)
                                En dan staat er een grote cornifeer in, een den en wat bamboo.

Opmerking

Working...
                                X