Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pop van 2008 komend kweekseizoen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Ik zit in onderhandeling voor een pop uit 2007 waarvan de man dood is gegaan. Dus wie weet wordt dat 'm. Die pop is gesext maar niet geringd. Moeten het alleen nog eens worden over de prijs maar dat zou een mooie vogel zijn om mee te beginnen. Poten schubloos en mooi gekleurd, nagels niet doorgegroeid of oud.

    Ben overigens al op een handelaar gestuit met meer dan 20 Japanse nachtegalen ongeringd. Toch die import?

    Opmerking


    • #17
      Hoi Winterkoning. Ik kan er totaal niet aan komen geringde poppen van 2007. Dat wist je al en nu weet ik het ook zeker. Na een maand zoeken helemaal niks. Alles geringd is van augustus of september en dat zie ik niet zitten komend jaar. Te jong en ik heb geen jaar de tijd om te wachten ivm geen andere vogels om mee te kweken. Dus ik ga voor de ongeringde pop en wat vertrouwen dan maar. Vogel zou in perfecte conditie zijn en ik vang haar zelf uit de voliere. Ik denk dus dat het goed zit. Geen handel en geen kooi vol nachtegalen. Slechts een pop waarvan de man 4 maanden daarvoor is doodgegaan en iemand die wil kweken met gaailijsters en dus die pop uit die volier moet hebben.

      We zullen wel zien. Ze heeft maanden de tijd om te koppelen en in perfecte conditie is ze al is me verzekerd.

      Als het mij lukt om te kweken is mijn tijd ook daar om jongen te ruilen en met geringd onverwant verder te gaan. Gaat dit koppel goed dan laat ik het lekker gaan en zitten samen.

      De tijd zal het leren en mijn prioriteit ligt nu in kopen wat het beste is dat ik kon vinden voor mijn man. Dat is dan deze al gesexte pop denk ik

      Heb er enorm zin in en ben benieuwd hoe mijn man reageert op die pop. Pop zit al maanden alleen, mijn man nu een dikke week en hij zingt de hele dag om een partner. Dus hij zal ook wel open staan voor nieuw gezelschap.

      Opmerking


      • #18
        Japanse nachtegalen

        Marx,

        Ik heb vol belangstelling het verhaal gevolgd over de nachtegalen. Maar heb je pop al?

        Gaat dit goed?

        Ik ben ook benieuwd over meer meelezers zijn over deze schitterende vogels. Die nog tips gaan uitdelen voor volgend jaar.

        Ik zou willen dat mijn nachtegalen zo zou gaan als het verhaal in onze Vogels.
        M.vr.gr.
        Wim van der Linden
        http://www.vvvogelvreugd.nl/

        Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

        Opmerking


        • #19
          Ik heb de pop al. Ik heb de tip van WInterkoning gevolgd en ook deze pop met het kooitje en de meelwormen gevangen. Draadje aan het deurtje en dichttrekken als ze erin zit. Dat is werkelijk fantastisch want ik vang mijn nachtegalen in 2 minuten zonder stress. Om te seksen bv. Deze pop zat zoals verwacht ook in 2 minuten in de kooi en ze is om door een ringetje te halen zo mooi. Helemaal strak. Mooie donkere pootjes met korte scherpe nagels en een heel mooi geel keeltje met een diepe kleur op het lichaam. De klik was er meteen en mijn man ging zingen voor haar en zijn vleugels klappen. De pop ging meteen naast de man zitten en de koppeling was een feit. Ze doen nu alles samen en zitten ook samen op stok.
          Ik baalde alleen van het rotweer en dus heb ik snel een rieten mat gekocht om toch ook het open deel winddicht te maken. Het waaide zo hard dat de sneeuwstorm die hier heerste horizontaal de voliere in ging. Dat is niks voor een net verhuisde vogel dus nu is alles goed dicht en beschut.

          Pop is dus een plaatje en een grote hit bij de man

          Opmerking


          • #20
            Ik vang ze sowieso niet meer voorlopig. Was alleen om te sexen en de ivermectine te druppelen. Nu deze pop dus ook en de eigenaar vond het erg grappig omdat hij niet had gedacht dat dat zo makkelijk zou gaan.

            Opmerking


            • #21
              Hoi Winterkoning, betekent het wat als ze elkaar de hele dag poetsen? Ze zitten constant tegen elkaar aan en poetsen elkaars nekjes met de snavel. Lijkt dus wel een match voor mij. Kan me niet voorstellen dat ze dan in de lente ineens niks meer van de ander willen weten toch? Ik zie geen verschil met hoe de man met zin vorige partner deed en daar zat hij toch al zeker 2 jaar mee samen zonder probleem.

              Mooi om te zien zo. Je haalt een pop op en binnen 24 uur is het een onafscheidelijk duo geworden.

              Opmerking


              • #22
                Wat ik ook erg leuk vind is dat de pop in niks onderdoet voor de man in kleur. Ze is minstens net zo geel en rood en heeft een enorm afgetekende rand om het oog. Alleen is ze een of twee cm kleiner en mist ze de zwarte rand aan de staart. Haar staart is korter en loopt niet uit in een waaiervorm. Ook is het lichte deel van veren waar de cloaca in zit korter bij haar. De man heeft daar een soort dakpan aan lichte veren onder de staart die bij de pop veel minder is. Verder is ze dus gesext en ik ga er vanuit dat dat klopt ondanks dat er geen ring om de vogel zit. Er was daar maar 1 nachtegaal en ze is 4 maanden geleden gesext. Door die staart weet ik zeker dat het een pop is en dat kenmerk heb ik ook maar mooi hier opgestoken

                Opmerking


                • #23
                  Voordeel

                  Hallo Winterkoning.
                  Ongeloofelijk meeeerrrrrrr.

                  Marx en alle anderen ook natuurlijk doe er allemaal jullie voordeel mee.
                  mvg Gerard 6

                  Opmerking


                  • #24
                    Nachtegalen

                    Lanius,

                    Heeft u ook japanse nachtegalen?

                    M.vr.gr.
                    Wim
                    M.vr.gr.
                    Wim van der Linden
                    http://www.vvvogelvreugd.nl/

                    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                    Opmerking


                    • #25
                      Vertel eens wat....

                      Hoi @wvdLlinden ,

                      Vertel eens wat over je nachtegalen:geringd of ongeringde vogels,hoe oud,hoelang al in je bezit etc

                      En wat voor voeding geef Je ze?

                      En hoe zitten ze gehuisvest?

                      Misschien dat we(forumbezoekers) met wat gegevens aan kunnen geven wat je misschien zou kunnen veranderen om ze wel succesvol te kweken.

                      zou zo maar kunnen

                      Groeten Rene

                      Opmerking


                      • #26
                        Wat een leuk idee. Ik kan ook neerzetten wat ik ze geef en hoe ik ze verzorg en dan blijkt vast en zeker ergens een fout te zitten.

                        Ik geef 75% universeel Tovo van Avian wat ijzerarm is en 25% insectenpate gemengd met een heel klein beetje eivoer van Orlux en rul gemaakt met wortelrasp of appelrasp of honingwater. Daar doorheen heel soms 1 x per week een heel klein beetje gistocal omdat meelwormen ed de verkeerde balans hebben en dan dus zorgen dat er te weinig kalk in de vogels blijft.
                        Als fruit banaan, druif, appel, peer en mandarijn. 1 soort per dag.
                        Als insecten elke dag meelwormen (wit) 5 per vogel ongeveer en daarbij vaak 10 pinkies of soms wat buffalo. Krekels maatje 6 zo nu en dan een paar.

                        In het drinkwater doe ik 3 keer in de week een teelepel honing per 200 ml in de fles en een druppel propolis tinctuur en 2 keer in de week 20 druppels multivitaminen van Bogena en 2 keer in de week gewoon water.

                        Hun hok is 1 voliere van 2x2x1 meter met een open deur naar een voliere van 2,5x2,5x1 meter. Ik heb geen nachthok maar 1 vlucht is dicht met plexiglas en de andere helft met een rieten mat die ik naar behoefte open en dicht kan doen. Bij wind zit dat dicht en de vogels dus windvrij. Bij zon is het open.
                        Als planten heb ik 1 grote buxus, 2 lage coniferen die breed uitlopen, 1 hoge conifeer, 1 echte laurier van 120 cm heel erg dicht en een bamboeplant. Alles in potten en op de bodem heb ik stoeptegels zonder zand of snippers omdat dat goor wordt als ik de planten water geef en ze lekken door de pot. Onder de stoeptegels is betumen en ik kan dus de poep en troep wegspoelen tussen de tegels en naar de riool. Het dak is van transparante platen en het geheel staat onder een afdak en is dus volledig droog op slagregens en stormsneeuw na Daarvoor dus de plexiglazen gedeeltes en het deel met de rietmat. Daar kunnen ze overigens niet aan want dat hangt allemaal aan de buitenkant. De voliere is wit van binnen en van buiten en de wanden zijn van plastic schroten in een houten frame. Ziet er steriel en erg licht uit 1 voliere is ook achter en aan de zijkanten dicht, de andere alleen aan 1 zijkant en de bovenkant. Verder open. Daar mogen ze niet in slapen en dat doen ze gelukkig ook niet ivm uilen en sperwers.

                        Badwater geef ik 2 keer per dag en dan baden ze altijd samen.

                        Opmerking


                        • #27
                          ff snel,te goed kan ook niet goed zijn

                          Als ik het menu van je vogels zie verwacht ik niet dat ze veel tovo(merk) eten(avian is wederverkoper,maar maakt zelf geen universeelvoer)

                          Dit is echter wel de basis van de voeding(buiten het kweekseizoen)

                          Ik zou de hoeveelheid levend (of diepvries) ,,levend,,voer in de rustperiode behoorlijk verminderen.

                          ook zou ik het levend voer bestrooien met een insectenstrooipoeder b.v van aves of avian ,dit hecht beter op het ,,levend,,voer i.p.v gistocal.

                          Het insectenstrooipoeder is echt ontwikkeld voor vruchten en insecteneters,gistocal vor de algemene kleine huisdierenmarkt.

                          Dit is wat mij effe snel opvalt,maar ik kan natuurlijk ook ongelijk hierin hebben.

                          Groeten rene

                          Opmerking


                          • #28
                            Hoi Rene, bedankt voor je antwoord. Ik kan het levend voer wel verminderen maar ze eten eigenlijk alles wel op. Behalve het fruit, daar eten ze de ene dag wel van en de andere dag niks. Ik voer ongeveer 2 eetlepels universeel per nachtegaal per dag en smorgens zitten er alleen nog wat kruimels in de bakjes en is alles weg.
                            Dat bestrooien was ik al van plan. Ik bestel binnenkort weer bij avian en dan laat ik meteen bestrooipoeder meekomen Ik ga in de lente levend voer vangen omdat ik in de natuur woon. Mijn doel is alles echte insecten en niks commercieel. Hier staan hectares kruiden vol insecten en krekels en rupsen dus wie weet lukt het me om genoeg te vangen. In de avond een lamp aan met een trechter eronder en ik heb duizend motjes en nachtvlinders die ze zeer graag hebben schijnt. Even in de koelkast, dan een diepe bak met een landingsstokje en ze kunnen het pakken. Ook wil ik een blik met vlees in de voliere zetten voor wilde vliegen vol eitjes, een vlinderstruik en een blik met meloen voor fruitvliegen. Kijken wat dat geeft. Uiteraard kunnen ze er niet bij. Puur lokmiddeltje. Geur is geen bezwaar want ik heb geen buren in de wijde omgeving

                            Opmerking


                            • #29
                              Hoi Winterkoning, er komt niks bij. Ik heb altijd maar 1 soort vogels in de voliere dus de Jappen hebben de kooi voor zichzelf. Dat blijft ook zo. Wil ik er iets bij dan bouw ik een nieuwe voliere, zo simpel is het hier.

                              Ik wil het voedselaanbod dus verrijken door de wilde insecten te gaan voeren. Uiteraard goed opletten wat ik voer en zorgen dat ik geen giftige rupsen verzamel bv. Mijn plan is dus ook om bepaalde veilige voedselplanten als brandnetel af te speuren op rupsen.

                              Ik heb net even snel 2 foto's kunnen maken. Beetje vaag en ze kwamen net uit bad helaas.

                              De pop, duidelijke pop zoals je ziet. Onderkant staart 100% als pop en dus ook gesext wat ik wel geloof gezien de vorige eigenaar en de manier waarop ze gehouden werd.


                              Man, overduidelijk de zwarte V onder aan de staart:

                              Samen en niet bewerkt. Wat mij opvalt aan verschillen is het volgende. Pop heeft mooiere poten en is dus jonger. Ik geloof dus dat ze zoals gezegd werd in NL gekweekt is en van het jaar 2006-2007. Prima pop voor komend seizoen dus. Zij heeft een rodere snavel in een net andere vorm. Korter en de punt is meer afgetekend gevormd. Bij de man loopt hij langzaam spits toe en bij de pop meer abrupt. Dat die korter is van snavel viel me echt meteen op toen ik haar ging ophalen, dus dat is echt goed zichtbaar. Haar lichaam is ook ronder en haar staart korter. Ook is het pigment in de poten anders en is ze voor een pop diep gekleurd. Veel licht rond de ogen ook, daarin gelijk aan de man. De vleugelkleur is intenser en groter dan die van de man. Man heeft strepen per pen, pop een rood/oranje vlak op de vleugel. Helaas zie je dat hier niet. De rechter vogel is de pop. Dat ivm ondersoorten waar jij het over had. Zegt dit je iets?

                              Opmerking


                              • #30
                                M.vr.gr.
                                Wim van der Linden
                                http://www.vvvogelvreugd.nl/

                                Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                                Opmerking

                                Working...
                                X