Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekervaringen met de witoorbuulbuuls

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

wit oortjes

Hallo WJvdLinden heeft die kennis van jou die jongen nog zitten ik zou er graag een paar willen ruilen om onverwant te maken.
    Ik heb er nu 7 op stok en Ma zit weer op 4 eieren.
    Als er andere zijn met jongen dan hoor ik dat ook graag.

Opmerking

Witoren

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
      Hallo WJvdLinden heeft die kennis van jou die jongen nog zitten ik zou er graag een paar willen ruilen om onverwant te maken.

Opmerking

Witoorbuulbuuls

Sorry ik had even een bericht gemist.

Maar ja die kennis heeft nog 6 jongen. Helaas zijn er het afgelopen weekend 2 dood gegaan misschien als oorzaak het super vochtige weer. Waarschijnlijk wordt er nog een nest gestart. De vogels zijn al weer druk in de weer.
        M.vr.gr.
        Wim van der Linden
        http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

Kweekervaringen met de witoorbuulbuuls

Goedemiddag vogelliefhebbers,

Ik verzorg een paar weken de vogels van mijn kennis met de witoorbuulbuuls. Er zitten nog 2 jongen in de vlucht van de vorige ronden. Maar sinds dinsdag zijn er weer 3 jongen.

Dus ik vroeg mij af of ik de twee jongen van de vorige ronden nu er uit moet vangen.

Groeten,

Wim van der Linden
          M.vr.gr.
          Wim van der Linden

Opmerking

Als het bij jullie net zo warm is als hier zou ik zeker niet uitvangen.Bij een aantal vogels van mij is na het uitvangen mischien door stress het legsel/jongen door de ouders uit het nest gegooid dus ik denk gewoon laten zitten en kijken wat er gebeurd.Als de jongen van het eerste legsel niet meer om voer bedelen komt het wel bij de kleintjes zorg voor meer voerplaatsen ivm voedselnijd en als de voliere groot genoeg is denk ik dat het wel goedgaat.Als de voliere voorzien is van een nachthok zou je kunnen proberen de jongen via deze ruimte er bij weg te kunnen halen.Als je toch het hok in wil doe dat dan ivm de warmte heel vroeg of later op de dag als de zon weg is.Na het eventuele uitvangen van de jongen moet je er even bijblijven om te kijken of er weer gevoerd word en op de jongen gezeten.
            groeten eddie

Opmerking

Witoorbuulbuuls hebben de vervelende gewoonte om hun jongen vooral die van het mannelijke geslacht te vermoorden na 23 dagen.
              Dus ik zou ze er toch maar uithalen anders vind je alleen nog maar veertjes.
              je kan ze vanavond in een grote tt kooi er bij zetten denk aan een halve peer een bakje meelwormen en vers water. Vooral die peer niet vergeten.
              Jonge witoren eten veel fruit.

Opmerking

Witoorbuulbuuls

Witoorbuulbuuls hebben de vervelende gewoonte om hun jongen vooral die van het mannelijke geslacht te vermoorden na 23 dagen.
                Dus ik zou ze er toch maar uithalen anders vind je alleen nog maar veertjes.
                je kan ze vanavond in een grote tt kooi er bij zetten denk aan een halve peer een bakje meelwormen en vers water. Vooral die peer niet vergeten.
                Jonge witoren eten veel fruit.
                Arjan,

Jij stuurt mij naar de winkel. Mijn kennis voert als fruit vnl. Bananaan en appel. Dat had hij als tip gekregen. Wat is toegevoegde waarde van peer?

Hij voert zijn jongen ook geen meelwormen maar alleen ingevroren pinky's en ingevroren buffalo's.

Hij heeft volgens mij wel een super koppel.

Maar ik ga ze vanavond wel vangen in zijn voliere. Maar jij denkt dat het beter is dat ik ze wel in dat hok laat staan.

M.vr.gr.
                Wim
                M.vr.gr.
                Wim van der Linden

Opmerking

Het is maar wat ze gewend zijn.
                  Ik zou trouwens best een paar jongen willen ruilen.
                  Ik heb er nu 10 zitten.
                  Als je ze er wel bij elkaar laat zitten, dan kunnen Pa en Ma altijd nog voeren.

Opmerking

Witoorbuulbuuls

Het is maar wat ze gewend zijn.
                    Ik zou trouwens best een paar jongen willen ruilen.
                    Ik heb er nu 10 zitten.
                    Als je ze er wel bij elkaar laat zitten, dan kunnen Pa en Ma altijd nog voeren.
                    Als ze bij mijn kennis allemaal blijven leven heeft hij er 9. Hoe kan hij u bereiken?

Ik heb ze vanavond toch gevangen en in een grote tt kooi onderin de voliere gezet. Ze kunnen nu eventueel nog gevoerd worden door pa of ma.

Groeten

Wim
                    M.vr.gr.
                    Wim van der Linden

Opmerking

Contact

Als je ingelogd bent kan je met je L-muis op de naan Arjan klikken en dan naar zijn website gaan om vervolgens daar contact te leggen. Denk ik.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Opmerking

Working...
                        X