Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedseizoen 2017 Japanse nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #91
    Denk dat je gelijk hebt bobbie.
    Het is alsof ze het er om doen, net nu ik dit heb geplaatst zie ik net de pop een krekel naar het nest brengen.
    Dus dat zal ze vast dan wel vaker doen.
    En de man zag ik nog een gevangen langpoot mug voeren.
    Dus denk dat ze dan toch gevarieerder gevoerd worden dan eerst gedacht.

    Opmerking


    • #92
      Hopen dat het goed blijft gaan.....
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #93
        Heb ze inmiddels ook met pinkies zien voeren bij gebrek aan wasmotlarven. Dus die geef ik niet al te veel zodat ze ook andere dingen voeren.
        Verder heb ik nog een vliegenvanger die ik snachts aan heb staan (Zo een met lamp en ventilator) en daar zit smorgens behoorlijk wat in. Bakje schud ik leeg in de voliere en daar vangen ze ook behoorlijk wat van en voeren ze aam de jongen.

        Opmerking


        • #94
          Hier nog een filmpje van het voeren

          Opmerking


          • #95
            Mooi om te zien.....

            Hopen dat ze blijven voeren.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #96
              Zeker een leuk filmpje en mooi om te zien. Waarmee heb je gefilmd?

              Opmerking


              • #97
                Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
                Zeker een leuk filmpje en mooi om te zien. Waarmee heb je gefilmd?
                Dat is inderdaad een mooi filmpje!

                Duimen dat het goed blijft gaan.

                Bij mij heeft het reservekoppel intussen vrede gesloten en in een touwnestje in een conifeer hebben ze wat cocosvezel verwerkt dus het zou zomaar kunnen dat ze eerdaags aan een legsel beginnen, hoewel ik ze de laatste 3 dagen wel erg tam en rustig vind,maar bij jonge vogels die voor het eerst gaan leggen zit er vaak een aantal dagen tot een week voordat ze eitjes gaan leggen ,ook al is het nest al klaar.

                Bij evt volgende legsels gaat dit allemaal veel sneller .

                Ik wacht het gewoon af.
                van mijn "'oude koppel"" dat weggevlogen was nooit meer iets gezien overigens

                Opmerking


                • #98
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
                  Zeker een leuk filmpje en mooi om te zien. Waarmee heb je gefilmd?
                  Ik heb een webcam op het nest gericht staan.
                  Zo kan ik via mijn telefoon mee kijken en ook een filmpje opnemen als ik dat wil.

                  Opmerking


                  • #99
                    Worden ze nog steeds gevoerd ?
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • Ze worden nog goed gevoerd. En zijn vandaag uitgevlogen. Nou ja uitgevlogen, het is meer uitgesprongen.
                      Wat zijn het nog een hulpeloze beestjes.
                      Ze zitten op de grond en kunnen nog niet vliegen. Hoop dat het goed gaat en het snachts op de grond niet te koud is

                      Opmerking


                      • Ze springen er altijd vroeg uit, hier ook.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • Dan zal dat wel goed zijn.
                          Zie dat de pop al weer bezig is een nieuw nest te maken. Deze keer niet in een rieten mandje maar los is een conifeer. Heel mooi in elkaar gevlochten.
                          Toch bijzonder hoe ze dat doen.

                          Opmerking


                          • De eerste dagen zitten ze op de grond, je zou wat takjes schuin omhoog kunnen steken, zodat ze van de grond af kunnen.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • Inmiddels helaas 1 jong dood gegaan. Andere jong doet het goed en kan al aardig goed vliegen

                              Opmerking


                              • Inmiddels helaas 1 jong dood gegaan. Andere jong doet het goed en kan al aardig goed vliegen
                                Tegenslag met mijn jappen.
                                Na 9 dagen broeden op 3 eitjes is de pop ziek geworden en hebben ze het nest in de steek gelaten. Jammer! Nu maar hopen dat het popje weer opknapt en dan nog aan een nieuw legsel wil beginnen.

                                Opmerking

                                Working...
                                X