In november verleden jaar heb ik een jong koppeltje gekraagde roodstaarten gekocht, deze soort is nieuw voor mij, ik kweek al meerdere jaren met o.a. puters goudvinken en sijzen.Ik heb de vogels tijdens de winter gescheiden gehouden in aparte vluchten waarin ze mekaar wel konden zien,toen ik ze gisteren in dezelfde vlucht deed werd de man direct belaagd door de pop en wel zodanig dat de man op de grond in een hoekje werd gedreven, heb hem snel weer verwijderd want ik was bang dat hij gedood zou worden door de pop mijn vraag is komt dit vaker voor, en wat nu te doen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
gekraagde roodstaarten
Collapse
X
-
Plaats hem eens in een kleinere kooi in de vlucht. En laat ze rustig aan elkaar wennen.
-
Wat HansV schrijft inderdaad. Ik laat ook nooit vogels zomaar in de vlucht. Bij mij gaan ze eerst voor zeker een week in een hangkooi zodat de andere vogels kunnen zien wie de nieuwe bewoner gaat worden en de nieuwe bewoner kan dan ook zien waar het voer staat, waar de schuilplaatsen zijn en als belangrijkste, wie er de baas is. Als ik de nieuwkomer dan los laat heb ik geen problemen.
Opmerking
-
Gewoon wachten tot half april dan pas koppelen.Dit onder toezicht en minstens paar keer per dag kijken.
Beetje jagen mag dan, nu nog niet koppelen.
Beste is twee voliere,s naast elkaar.Als de man nestkastjes aanvliegt en zingt de pop er pas bij doen.
mvg eddie
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking