Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse nachtegaal of Europese spreeuwen bij kippen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Japanse nachtegaal of Europese spreeuwen bij kippen...

Dacht gooi hem er toch eens in. Ik wil een vogelsoort bij mijn kippen. Ik weet dat dat niet helemaal zo hoort maar ik weet ook dat ze het goed gaan krijgen. De enige weerstand die ik zelf voel is het risico op ziektes omdat de kippen toch vervuilers zijn.

De voliere wordt groot. 13 meter lang, 3,5 meter breed en 2,5 meter hoog ongeveer. Over enkele maanden komt daar nog een stuk van 4 x 3 x 2,5 bij. De voliere is ook beplant. Er staat nu een hazelaar in, een bruidssluier en er komen rhododendrons en wat coniferen bij. Er staat een tuinhuis in waar de kippen in slapen. Verder staat hij 1/3 onder een enorme notenboom.

Op zichzelf dus een prima plaats. Langs 1 kant een muur dus ook heel beschut. Elke morgen tot 12-13 uur volle zon en daarna van bovenaf zon omdat het dak open is en even hoog als de garage waar hij tegenaan komt. Dat extra deel komt vol op het zuiden dus alle vogels kunnen indien gewenst hele dagen de zon opzoeken.

Op de kippen na dus een perfecte omgeving voor vogels. Maar welke? Wie kan er tegen kippen? Kippenpoep, kippenbacterien en kippenvoer?

De bedoeling is dat er ongeveer 8 kippen in komen te lopen. De bodem is verhoogd en droog overigens dus geen natte kledder.

Ik zag in een dierentuin in Oost Duitsland fazanten vaak gecombineerd met europese vogels als spreeuwen. Ook met kauwen en kraaien.

Ik dacht evt ook aan glansspreeuwen. Lijken mij sterke harde vogels gezien hun leefwijze in Afrika. Maar die zie ik nog aanleren een eitje te stelen. Die eieren van de kippen zijn vcor ons zelf.

Weet iemand of Japanse nachtegalen of Europese spreeuwen hard genoeg zijn om zich gezond en wel in die grote vlucht thuis te voelen? Ruimte zat, planten zat maar alleen een bodem die is ingenomen en overheerst zal worden door kippen.

kan je niet een strook van een meter breed apart voor de vogels maken ?

of is dat te veel gedoe ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hoi Ton. Nee, dat willen we niet. Wel is het zo dat dat aparte deel evt afgesloten kan worden en dus bv bij uitvliegen jongen zitten er geen kippen bij. Wat eigenlijk de bedoeling is is wat vogels voor de lol. Dus bv eierpikkers of oude vogels. Gewoon om ze lekker de vrijheid te geven. Ik denk dat het moet kunnen omdat er nu ook de hele dag honderd mussen zitten. Lol.

Opmerking

Opmerking

Geen dure duiven lijkt me, omdat die te vatbaar zijn voor ziektes van de kippen. Ook geen andere tere en gevoelige soorten. En vooral geen vogels die vaak op de grond komen.

Japanse nachtegalen zou ik niet doen, spreeuwen misschien wel. Persoonlijk denk ik aan mandarijnspreeuwen. Vredelievendste soort spreeuwen en geen eierrovers, kunnen perfect bij alle soorten zangvogels gehouden worden. Glansspreeuwen of maina's kunnen ook, maar dan moet je inderdaad op het eierroven letten.

edit: ik ken trouwens iemand die witte lachduiven bij fazanten houdt, dat gaat ook goed, maar dat is misschien niet helemaal wat je in gedachten had.
          Last edited by Heusnoorn; 28-09-2015, 19:37.

Opmerking

Lachduiven zijn inderdaad niet mijn ding. Europese spreeuwen wel. Dat is al jaren een wens. Ik weet alleen niet of die dieren erg gevoelig zijn. Mijn kippen zijn gezond, nooit problemen mee en ik verwacht dat dat best moet gaan. Liever Europese spreeuw dan een tropische spreeuw in mijn geval hoewel ik pagode en glansspreeuwen wel erg mooi vind. Ik ben bang voor vorst en hun tenen.

Ik moet ook maar zien hoe het uitpakt. De bedoeling is om de kippen ook wat te minderen. Veel teveel eieren. Hahaha.

Opmerking

teveel eieren ?

elke dag een omeletje......
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Europese spreeuwen lijkt me geen probleem. Misschien kan je er een kolonie huismussen in steken. Wat verschillende mutaties er bij en je hebt een bont gezelschap in je voliere zitten. Een koppel merels of zanglijster moet me ook sterk genoeg lijken.

Opmerking

Ik mag niet reageren zoals ik het liefst doe hier. Maar je bent echt een heel vervelend meneke, neem aan dat de beheerders er nu wel iets aan gaan doen om deze eikel zijn mond dicht te laten houden hier op het forum'????

Opmerking

Dammm wat een stalker...

Opmerking

[QUOTE=Josly;516319]Misschien eens grondig de verschillende kweekverslagen doorlopen.
                      Zoals:
                      Europese spreeuwen.
                      Japanse nachtegalen.

Misschien dat sommigen dan eindelijk begrijpen, of willen begrijpen, wat er eigenlijk bedoeld wordt met vogels op een zo natuurlijk mogelijke manieren te houden, te kweken.
                      Gelukkig dat er nog dergelijke vogelliefhebbers/kwekers, bestaan, voorkomen.
                      En zeggen dat onder andere daarvoor een slot wordt gevraagd.

Of je niet te pas en ontepas de slideshow van de fam.Bakker wil gebruiken Josly.
                      Dit is geen vraag van mij uit laat dat duidelijk zijn.
                      Last edited by ele; 03-11-2015, 20:22. Reden: zoals verzocht
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Ik denk ook dat Europese spreeuwen prima zal gaan, denk er wel om dat geringd moeten zijn de speciale ringen, ook eventuele jongen.
                        Wat een supergrote ruimte trouwens, ik ben niet jaloers, maar toch... :-)
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

Na jaren van bewuste afwezigheid mijnerzijds ( dus geen verbanning) ,krijg ik steeds meer berichten tot mij, gemaakt op dit forum , waarbij het nodig is om " winterkoning" erbij te halen . Zo ook vandaag weer.
                          Laat het duidelijk zijn dat ik niet meer wil participeren aan dit geheel.
                          Ik begreep dat het nodig was om mij ( wederom) in kwaad daglicht te stellen .

Marx ik richt mij nu tot jou toe ; jaren van jou afwezigheid verliepen rustig voor dit forum tot het moment aanbrak dat je besloot weer actief te zijn op dit forum, het bracht direct weer veel problemen met zich mee.
                          De slotjes worden weer uitgedeeld na lange tijd en berichten worden weer weggehaald of teksten worden weer flink veranderd.
                          Zoals te lezen weer is in diverse topics en berichten .( en nee , ik had daar part noch deel aan).

Ik heb schijnbaar jou een trauma bezorgd of zo? Je bent weinig veranderd in de jaren ,je heb nog steeds dezelfde streken
                          1 ding kan ik je toeschrijven en dat is dat je het toch weer voor elkaar heb gekregen om mij dit bericht te laten schrijven .

Mijn vraag aan jou is ......hou mij er lekker voortaan buiten.

Josly nu richt ik mij even tot jou.
                          Zoals je vaak aanhaalt blijf ik bewust weg van dit forum of van bepaalde mensen .
                          1 ding zie je verkeerd, ik blijf niet weg omdat ik dit moet ( verbannen ,ruzies oid.) Ik blijf weg omdat ik dit zelf heel graag wil.
                          Vogelcafe is een gepasseerd station voor mij.
                          Het is fijn dat je mij/ mijn methodes kan waarderen maar wil je toch vragen om mijn info niet meer te delen hier op dit forum en zeker niet in topics van bepaalde mensen.
                          Dit puur uit het feit dat ik niks meer te maken wil hebben met vogelcafe.( heb zo mijn redenen).
                          Als mensen mijn info willen( het gedeelte wat ik openbaar heb gemaakt) , dan zijn er andere wegen en de mensen weten die zelf ook te bewandelen.

Zou je mij als persoon buiten de vele berichten willen houden aub?

Aan forumleiding zou ik willen vragen om de berichten /kweekverslagen/foto's /video's / linken van mij te verwijderen.

Hoop echt dat iedereen gehoor wilt geven aan mijn vragen.

Dit is hopelijk het allerlaatste door mij geschreven bericht op dit forum .
                          Ik heb direct ff snel op het forum gesnuffeld (was er nu toch) en .....tja......weinig veranderd.
                          Voor diegene die nu van hun stoel gevallen zijn...........ga vooral weer lekker zitten.

Ohja was ik vergeten: en dit heb ik altijd al eens willen vragen ......gooi er maar een slot op. Slot of niet men kan reageren zoals men wilt , antwoord zal er niet komen.

"Winterkoning"
                          Last edited by winterkoning; 03-11-2015, 00:44. Reden: De ohja regel was ik vergeten te schrijven

Opmerking

Ik heb je er nooit bij betrokken, geen enkele keer je naam genoemd en nergens ook maar 1 woord over of tegen jou gezegd Winterkoning. Dat je nu schrijft is dus geheel je eigen initiatief. Gaarne zo houden en gaarne eerlijk zijn. En ik heb ook geen enkele behoefte om met jou te praten op deze paar woorden na. Reden is je bekend. Dus als jij hier weer schrijft ben ik meteen weer weg. Fijne dag en succes verder.
                            Last edited by Marx; 03-11-2015, 07:22.

Opmerking

Working...
                            X