Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke vogelsoort zijn holebroeders?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke vogelsoort zijn holebroeders?

Stom vraagje voor de kenners . maar ben op zoek naar holebroeders. is daar een lijst van of een site ofzo. zit namelijk zo ne kameraad (geen internet ) die heeft roulrouls in aparte vlucht zitten en wil daar 1 koppel holebroeders bijplaatsen.
    en in 2de vlucht heeft hij koppel dolksteekduif inzitten en wil daar ook een 2de soort bijzetten
    ook holebroeders ivm dan zijn de nesten beter beschermt tegen als de duiven in het wild rondvliegen en als de roulroul op stock gaan voor te slapen dan kan er met de neste niks gebeuren.
    alvast bedankt voor de tips .... (geen kromsnavels aub)
    Last edited by pieterh; 29-06-2015, 11:43.

ijsvogels zijn holenbroeders.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Mercikes maar dat zijn wel heel moeilijke vogeltjes. Wie kweekt er welke sooort spreeuwen. En wat zijn voor rn nadelen aan die soort?

Opmerking

Bijeneters en natuurlijk de Gouldsamadine alhoewel die al zover gedomesticeerd is dat hij tegenwoordig gewoon in een tralie kastje broed.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
          ...Te beginnend met roodborstje....Ps. Dit geeft nog geen zekerheid dat sommige holebroeders de andere aanwezige vogels al of niet met rust, ongemoeid, laat
          Zeker met een Roodborstje, die sloopt alles wat maar enigszins rood in de veren heeft zelfs zijn soortgenoten. Een Roodborstje is wat dat betreft een echte "killer".

Opmerking

van de hollebroeders zijn er wel een paar, mezen, spreeuwen (waarvan de pagodespreeuw een goede is om te nemen), en van de prachtvinken heb je inderdaad goulds, spitsstaarten die graag in donkere ruimtes zitten.

Opmerking

ja denk ook dat ik naar een soort spreeuwen moet gaan . maar eerlijk de pagodespreeuw is niet zo mijn ding . niet zo mooi in mijn ogen. Smaken verschillen he. dacht eerder aan glansspreeuwen (of is dat al zeer moeilijk en niet haalbaar en niet betaalbaar?) 3 kleur glansspreeuw ziet er wel super uit ..... ben ik nu wat over aan het lezen . maar als er iemand ervaring mee heeft . laat maar weten . mercikes alvast

Opmerking

de drie kleur glansspreeuw wordt wel veelvuldig gekweekt. maar kijk ook naar de groep van de maina's, herdermaina, oever- kuif- etc.

Opmerking

ja dat heb ik ook al opgevangen van andere kenners ivm nestrovers en eieren eneof jongen. daarom denk ik dat ik best een voliere maak met enkele mooie kleien exoten. en enkele vluchten met wa speciale spreeuwen of lijsters. enof een duifje

Opmerking

Opmerking

Working...
                    X