Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sos winterkoninkjejong met de hand grootbrengen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• sos winterkoninkjejong met de hand grootbrengen

Geachte

Het vaderwinterkoninkje dat al jaren in onze tuin woont is vandaag tragisch overleden. We kenden hem heel goed en hij had al talloze nestjes grootgebracht. Helaas zat hij een week ver met zijn huidige jongskes te voeren. Graag wil ik een of meer van de jonkies zelf grootbrengen met de hand aangezien we vrezen dat de moeder heel gauw zal stoppen met voederen.
    Ik heb hier geen ervaring mee (alleen met kuikens van kippen groot te brengen).
    Kan iemand mij (naast spinnen waarvan er helaas geen beschikbaar zijn in de tuin) alsjeblieft vertellen wat ik de jonkies kan voederen? We beschikken over een roodkleurige warmtelamp thuis dus warmhouden zou normaal geen probleem moeten zijn... Ook besef ik dat ik soms de natuur zijn werk moet laten gaan hoe crue ook... Maar ik wil zijn jonkies grootbrengen als soort eerbetoon van het trouwe beestje dat wij zo goed kenden en dat ons zo goed kende...

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

Mellinda

Al is het mannetje dood, je kunt niet de jongen weghalen zomaar. Het popje zal waarschijnlijk wel verder voederen en anders is het jammer maar je mag gewoon niet legaal de jongen weghalen.
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Gewoon de moeder verder laten voeren en de natuur zijn gang laten gaan.

Opmerking

inderdaad gewoon de natuur laten gaan. Waarschijnlijk voert de pop wel door en anders is het jammer
        groeten gijs

Opmerking

Het mag niet, maar om ze gewoon dood te laten gaan, lijkt mij ook niet de bedoeling... Veel kans dat de pop het verder alleen doet, maar misschien heb je de kans om ze bij te voeren zonder ze uit het nest te halen?

Opmerking

[FONT=Garamond][SIZE=4]
            [/SIZE][/FONT]