Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grijskaplijsters (Turdus Hortulorum)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    gefeliciteerd drum! mooie jongen zijn het.
    groeten gijs

    Opmerking


    • #17
      Dank jullie Gijs en Coen, ik ben er ook zeer content mee.

      Opmerking


      • #18
        Wat een fraaie vogels en een mooi geluid! Succes met je jongen!

        Ze zitten vrij hoog in je vlucht? Moet je nog wat extra's doen dat ze niet te warm worden vandaag of heb je op een gegeven moment schaduw?

        Groetjes, Chantal
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking


        • #19
          Dank je Chantal.
          Gelukkig staan bij de buren aan de zonzijde een paar coniferen van ca 8 meter hoog, dus volop schaduw.
          Maar ik heb altijd een rietrolmat achter de hand voor de zekerheid.

          Opmerking


          • #20
            ja, het was lekker warm vandaag in de voliere. de jappen zaten met de bek open.

            de thermometer gaf 35 graden aan.

            heb 2 x alles lekker nat gesproeid, dat vonden ze wel lekker.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #21
              Hoe is gegaan vandaag Drum?
              Wat Ton ook schrijft, het was warm In onze voliere was het 34 graden tegen de achterwand in de schaduw. Lager kon ook niet want dat was gewoon de buitentemperatuur in de schaduw. In de middag heb ik een ventilator op twee meter afstand van de voliere gezet op een lage stand, dat er toch wat luchtcirculatie was.
              Hopelijk zijn jouw jongen goed gegaan met deze warmte.
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

              Opmerking


              • #22
                bij mij hadden de vogels ook erg veel last van de voliere.
                Aangezien ik doorzichtige golfplaten heb, heb ik er maar zwart kuilzijl overheen gedaan, omdat het anders te warm was.
                groeten gijs

                Opmerking


                • #23
                  Bij mij in de voliere hadden de vogels niet zo'n last van de hitte en namen regelmatig een bad.

                  In de kweekruimte was het wel bijna 40 graden. Ramen opengezet, de vloer besprenkeld en de jonge vogels in de nesten beneveld met water. Verder allemaal een badje gegeven en toch zijn er bij die niet willen baden.

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                    bij mij hadden de vogels ook erg veel last van de voliere.
                    Aangezien ik doorzichtige golfplaten heb, heb ik er maar zwart kuilzijl overheen gedaan, omdat het anders te warm was.
                    Wij hebben met dit soort weer rieten rolgordijn op het dak liggen en ik heb dan ook altijd de parasol uit. Ze hadden er niet heel veel last van en zochten soms ook de warmte extra op om met de bek open te gaan zonnenbaden. Maar, ze hebben ook meerdere keren een badje genomen.
                    je gaat zelf preventief te werk omdat je niet weet in hoeverre je vogels het moeilijk hebben bij temperaturen boven de 30 graden. Wat ik altijd naar vind is dat jongen in een nest het dan erg warm krijgen omdat er minder luchtcirculatie (veelal) is met dit soort plakkerig warm weer.
                    Dat zwarte zeil, dat wordt toch ook weer bloedheet?

                    40 graden is wel heel erg warm toch? Dat is lichaamstemp voor een vogel.
                    Water sproeien helpt altijd wel maar bij verdamping wordt het ook klammer dus benauwder.
                    Heb je ze de hele zomer in deze ruimte of heb je dan andere voorzieningen?
                    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                      Wij hebben met dit soort weer rieten rolgordijn op het dak liggen en ik heb dan ook altijd de parasol uit. Ze hadden er niet heel veel last van en zochten soms ook de warmte extra op om met de bek open te gaan zonnenbaden. Maar, ze hebben ook meerdere keren een badje genomen.
                      je gaat zelf preventief te werk omdat je niet weet in hoeverre je vogels het moeilijk hebben bij temperaturen boven de 30 graden. Wat ik altijd naar vind is dat jongen in een nest het dan erg warm krijgen omdat er minder luchtcirculatie (veelal) is met dit soort plakkerig warm weer.
                      Dat zwarte zeil, dat wordt toch ook weer bloedheet?

                      40 graden is wel heel erg warm toch? Dat is lichaamstemp voor een vogel.
                      Water sproeien helpt altijd wel maar bij verdamping wordt het ook klammer dus benauwder.
                      Heb je ze de hele zomer in deze ruimte of heb je dan andere voorzieningen?
                      sorry ik bedoelde wit dekzijl, zwart zou het inderdaad alleen maar warmer maken
                      groeten gijs

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                        Hoe is gegaan vandaag Drum?

                        Hopelijk zijn jouw jongen goed gegaan met deze warmte.

                        Opmerking


                        • #27
                          Bij deze een paar foto's van vandaag.
                          Er worden flink wat buffalo's, pinkies en kleine krekels gevoerd.
                          Ongelooflijk hoe hard de jongen groeien.

                          Opmerking


                          • #28
                            ziet er erg goed uit
                            groeten gijs

                            Opmerking


                            • #29
                              Mooi! Gelukkig is het goedgegaan met het warme weer!
                              Groetjes, Chantal
                              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                              Opmerking


                              • #30
                                mooi Drum, een mooi resultaat tot zo ver.
                                groeten Ton
                                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                                Opmerking

                                Working...
                                X