Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek met Rode Kroonvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
    ...hoe doe je het dan met het introduceren van nieuwe vogels? Die zullen niet weten waar het voer is, of zullen ze de andere vogels volgen naar de voerplek?

    Opmerking


    • #62
      goed idee.....
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #63
        En vandaag is het eerste jong uit het nest gestapt, weer na 10 dagen. het jong heeft nog geen staart maar kan al wel rap klauteren door de struiken en palmen. De andere twee zitten nog in het nest. Ik weet niet of deze twee later uit het ei gekomen zijn want het is wat lastig om nest controle te doen al zou dat bij de Rode kroonvinken geen enkel probleem zijn lijkt mij. Het nest zit op 2,5 meter hoog en ik kan daar niet goed bij komen.

        Ik moet nog even terug rekenen wanneer ze zelfstandig zijn dan vang ik de man even weg en laat ze dan nog even bij hun moeder. Volgens mijn berekeningen zou de pop op 28 Juni weer nieuwe eieren moeten gaan leggen dus een aantal dagen voor die datum moet de man wel weer terug bij de pop voor de bevruchting.

        Opmerking


        • #64
          Hallo,

          Tien dagen oud en nu al het nest wat je goed zegt uitgestapt.
          Vraag mij altijd af wat zo een jong vogeltje bezield om zo vroeg al het nest te verlaten.
          Maar het gaat lekker zo met de kweek van de kroonvinken en de rest van de vogels.
          Denk dat het ook wel ideaal is dat het ook lekker hoog is in het verblijf merk dat de nesten ook wel hoog zijn gebouwd.Hier weer nest onbevrucht van vier eitjes voor de 2e keer van de Japanse nachtegalen en de zilveroor nachtegalen rommelen wel een beetje met nest maar erg hard gaat het niet.

          Succes en Gr. Jan

          Opmerking


          • #65
            De 3 jongen zijn nu 12 dagen oud. Vandaag even een plaatje geschoten van 1 van de jongen met de pop.

            Click image for larger version

Name:	Jong_Rode_Kroonvink_2015.jpg
Views:	1
Size:	79,1 KB
ID:	433089

            Opmerking


            • #66

              Opmerking


              • #67
                Sinds donderdag zit hier de kroonvink te broeden, ben benieuwd.

                Opmerking


                • #68
                  Leuk man. Hoe zijn ze gehuisvest? en hoeveel eitjes heb je?

                  Opmerking


                  • #69
                    huisvesting

                    Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                    Leuk man. Hoe zijn ze gehuisvest? en hoeveel eitjes heb je?
                    zie bijgaand foto, echter dat was in 2010 beplanting is nu veel groter en ze hebben 2 eitjes, pop moet nog 2 jaar worden die is van augustus 2013.
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      ...Er zijn zelfs kwekers van onder andere rode kroonvinken, die de jongen van de eerste en of tweede kweekronde bij de ouders laten tot aan/bij de volgende broed-/kweekperiode...
                      Dat zal niet lukken als je weet dat een Rode kroonvink een cyclus heeft van 28 dagen. Het volwassen worden van de jongen loopt 3 a 4 dagen na op de cyclus. Als je de man moet verwijderen zoals bij mij het geval is loop je dus 1 cyclus mis en heb je onbevruchte eieren.

                      Ik vind goede (onbeschadigde) volwassen jongen belangrijker dan veel jongen met gebreken dus laat ik ze een cyclus over slaan.

                      Opmerking


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                        ...Ooit heeft men geprobeerd om via kruising rode kroonvink x kanarie, kanaries te bekomen met meer rood. Maar was/is uiteindelijk geen succes.
                        Dat komt omdat de Rode kroonvink eigenlijk een gors is net als de Boliviaanse bergkardinaal. Kruisingen in gevangenschap tussen Rode kroonvink en Boliviaanse bergkardinaal komen wel voor maar of die vruchtbaar zijn weet ik niet. Kruisingen tussen Rode kroonvink en Boliviaanse bergkardinaal zouden mijns inziens verboden moeten worden. Ik vind dat de diverse soorten zuiver gehouden moeten worden.

                        Opmerking


                        • #72
                          Hier nog een foto van 1 van de 3 jongen welke na 10 dagen dat hij uit het nest stapte al zelfstandig is.

                          Click image for larger version

Name:	Jong_Rode_Kroonvink_1_van_3_2015.jpg
Views:	1
Size:	69,4 KB
ID:	433118

                          Opmerking


                          • #73
                            Gisteren eierdopjes op de grond dus jonge kroonvinken, ben benieuwd of ze worden gevoerd etc...

                            Opmerking


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                              ...Ik heb het geluk gehad om meermaals samen te werken met een persoon die meer kleuren in het UV zag dan een doorsnee mens...
                              Dan moet deze man een serieuze beschadiging/afwijking aan zijn ooglens hebben gehad en de hele dag met een vette zonnebril op moeten lopen. De ooglens van een mens laat namelijk geen ultraviolet door dit ter bescherming van het netvlies.

                              Opmerking


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door graaf277 Bekijk Bericht
                                Gisteren eierdopjes op de grond dus jonge kroonvinken, ben benieuwd of ze worden gevoerd etc...
                                Mooi werk. Wat voer je ze aan levend spul? Pas een beetje op met levende meelwormen, die gaan in 1 keer levend naar binnen en dan loop je het risico dat de worm zich een weg door de krop naar buiten vreet.

                                Opmerking

                                Working...
                                X