Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rozenborst kernbijters..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rozenborst kernbijters..


  • #2
    Hallo pietje,
    Kijk eens op vogelnetzwerk.de en dan op het forum er zijn daar meerdere mensen die kernbijters kweken.
    Ook op de icc site kun je wat vinden onder vogellexicon, www.icc-ev.com
    Misschien dat je daar wat info weg kunt halen,ik weet dat er daar wat meer met deze soorten gekweekt wordt dan hier, ook o.a met de avond kernbijter .
    Ga er even vanuit dat je de duitse taal machtig bent.
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Je zou Rob van der Hulst(robbie) even een PM kunnen sturen.

      Ze staan uitvoerig beschreven in zijn boek 'kweken met Amerikaanse zangvogels'

      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        Ik weet het, ben zelf ook in bezit van dit schitterende boek, maar hoe meer je over iets weet hoe beter zeg ik altijd maar. verder allemaal bedankt voor de reacties, ben weer wat verder op weg geholpen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Josly

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Josly
            hallo Rob,
            bedankt voor de extra informatie (opmerking)
            de vogels die ik in het verleden had waren ook niet agressief,
            mijn informatie (ervaring) probeer ik zoveel mogelijk te vergelijken met dat van anderen, als blijkt dat sommige informatie kan veralgemenen hou ik daar rekening mee,
            een klein vraagje, men spreekt van " rozenborst kernbeiters " en bijna nooit van de Nederlanse benaming
            als ik een bericht stuur naar bepaalde personen voor informatie van deze vogels, krijg ik meestal een bericht terug met de vraag gaat het over de " roodborstkardinaal",
            nogmaals bedankt, en niet alleen voor dit hier,
            roodborstkardinaal ben ik een keer tegengekomen in een heel oud boek. Het is rozenborstkernbijter. met 'ei' is gewoon een spelfout.

            Opmerking


            • #7
              rozenborst kernbijters

              Ik wil rozenborst kernbijters samen houden met mex. nonpareils in een grote beplante voliere, kan dit of zal dit problemen geven. Heeft iemand hier ervaring mee.

              Opmerking


              • #8
                rozenborst kernbijters

                Allen, Bedankt voor de informatie. Ik ga toch proberen ermee te kweken in de voliere bij de mex. nonpareils. ten eerste omdat rozenborsten sociale vogels zijn en ten tweede groter dan een nonpareil waardoor ze denk ik dat ze goed bij elkaar kunnen.

                Opmerking


                • #9
                  Allen, Bedankt voor de informatie. Ik ga toch proberen ermee te kweken in de voliere bij de mex. nonpareils. ten eerste omdat rozenborsten sociale vogels zijn en ten tweede groter dan een nonpareil waardoor ze denk ik dat ze goed bij elkaar kunnen.

                  Opmerking

                  Working...
                  X