Wij hebben voor de 3de keer een nestje van de Blauwkop blauwfazantjes. Het 1ste nestje ging verloren doordat de eieren onbevrucht waren. 2de nestje wel bevruchte eieren, maar jongen niet gevoerd en later dood uit nest gekieperd. Nu hebben we het 3de nestje en willen we voorkomen dat de jongen dood gaan. Ze zijn zondag geboren er lagen 4 eitjes in het nest en 3 ervan zijn dus zondag (18-01) uitgekomen. Ze leefden woensdagmorgen (21-01) nog, maar ze hebben niks in hun krop. We weten dus niet of de ouders voeren, maar het lijkt er niet op. Toch bewogen ze nog vanmorgen.
Wij halen vanmiddag opfokvoer voor tropen en willen dat gaan geven met een kropnaald? Heb echter geen idee wat dit is?
De vogels zitten in een kweekruimte bij Sint Helenafazantjes in een kooi. Temperatuur, vochtigheid, voer en licht is allemaal gestuurd.
Ik vroeg mij af of iemand ook tips heeft? Of dit vaker heeft meegemaakt. Moeten we het gewoon laten gaan en de ouders het zelf laten leren? Ik heb een verslag gelezen van Ruud van de Laan en die heeft Oranjekaakjes bijgevoerd in het begin. Misschien moeten we de ouders op weg helpen?
Wij halen vanmiddag opfokvoer voor tropen en willen dat gaan geven met een kropnaald? Heb echter geen idee wat dit is?
De vogels zitten in een kweekruimte bij Sint Helenafazantjes in een kooi. Temperatuur, vochtigheid, voer en licht is allemaal gestuurd.
Ik vroeg mij af of iemand ook tips heeft? Of dit vaker heeft meegemaakt. Moeten we het gewoon laten gaan en de ouders het zelf laten leren? Ik heb een verslag gelezen van Ruud van de Laan en die heeft Oranjekaakjes bijgevoerd in het begin. Misschien moeten we de ouders op weg helpen?
Opmerking