Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik heb een witte goulamadine gekregen tussen mijn jongen wildkleur in.
Heb in zijn volliere wildkleur en geel zitten.
Weet iemand hier meer over en wat kan ik er verder mee?
Ik heb een witte goulamadine gekregen tussen mijn jongen wildkleur in.
Heb in zijn volliere wildkleur en geel zitten.
Weet iemand hier meer over en wat kan ik er verder mee?
In de andere blauwe goulds tread had ik dit ook gepost:
Klik op de link ( I agree klikken.) en scrol naar pagina 15.
Je schrijft niet of de gele een witborst is of een paarsborst.
Trouwens een witte zal het niet zijn. Uit een paring groen x geel kun je geen witte krijgen, zelfs niet als man en pop split blauw zijn.
Wat wel kan is dat het een blauw overgoten witborst is, en wel een man. Maar dat kan alleen als de man split witborst en split blauw is en de gele pop een witborst is of split witborst en tevens split blauw.
Je krijgt dan de volgende paring: groen/wb./bl. x geel wb./bl.
Daar kun je de volgende jongen uit bekomen.
Maar weet je zeker dat de vader een groene man is en geen groenpastel?
Beter is het om de blauw overgoten witborst niet meer te paren aan een vogel uit de blauwserie maar aan een groene. Zodoende loop je minder kans dat de jongen te klein worden.
Indien hij beschikt over een enkelfactor pastel groene man en pop dan kan het wel. Misschien ziet eilandurk een meer opgebleekte pastel man aan als een gele, net als de pop ervan. Indien beiden split zijn voor witborst en split voor blauw krijg je dus in combinatie met de pastelfactor witte goulds. Wel ja, krijgen is een groot woord. Je maakt er kans op.
Hoewel zo'n combinatie niet aan te raden is. Je krijgt echte toverballen.
Heb het zelf meegemaakt. Ik wist ook niet dat ze split voor blauw en witborst waren.
Davy: Hoezo toverballen? Wat versta je onder "toverballen"?
Heb zelf ook witte goulds gekweekt en uit alle paringen nooit "toverballen" gekregen, alleen mooie bestaande mutaties?!
En de witte goulds waren ook goed gezond en niet van die "kleine zielige gevalletjes"
Ik vind de uitkomsten via de genetische calculator nogal onoverzichtelijk.
Maar dat ligt niet aan jou davy.
Ik doe het liever op de ouderwetse manier, dus met pen en papier.
eerlijk gezegt snap ik er nog niet heel veel van
ik heb zelf een witte zitten ja hij is meer creme zeg maar
zei is een split voor blauwe
welke kleuren raden jullie mijn aan op deze vogel te zetten
dan moet je toch terug een blauwe erop zetten??
Opmerking