Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cubavinkje blijkt blinde Vink:(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Cubavinkje blijkt blinde Vink:(

Dag allemaal
    Van de week is het eerste jong van mijn cubavinken uit het nest gekomen. Ik vond het een beetje een stuntelig vogeltje en kon zijn oogjes niet goed zien....
    Ik heb het vogeltje de hele week in de gaten gehouden en het is blind! Ik zie geen ogen, er zit niks zelfs geen oogkassen. En het vogeltje volgt zijn ouders niet, vliegt niet weg als je dichtbij met je handen gaat zwaaien. En het maakt ook gekke beweginkjes met zijn koppie. De vader-cubavink geeft het vogeltje wel te eten. Moeder-cubavink niet die laat het kind links liggen. Nu vraag ik me af, hoe moet dat nou? Wat als vader niet meer gaat voeren, een blind vogeltje kan vast de voedersilo niet vinden??
    Heeft iemand ervaring met een blind vogeltje?
    Helena
    Voel je vogelvrij...

Ben bang dat ie het niet zal redden. Dit soort vogels zijn in de natuur ook de prooi van roofdieren.

Opmerking

Bijgevoegde Bestanden
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

In de natuur zou het geen kans hebben.

In een voliere ook niet helaas.

Een snelle dood is het meest genadig.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Bedankt voor jullie reacties. Ik had nog de hoop dat iemand zou zeggen, ik heb ook zo'n blind vogeltje en die doet het prima in de voliere.....
          Maar helaas
          Tja, ik vind het wel lastig.....
          Helena
          Voel je vogelvrij...

Opmerking

Wat gaat u ermee doen?

Opmerking

Ik had nog de hoop dat iemand zou zeggen, ik heb ook zo'n blind vogeltje en die doet het prima in de voliere.....

sterker nog. Een van mijn vrienden in West Australie had een blinde Bichenow (hen) in zijn vlucht. Het beestje heeft nog een legsel grootgebracht ook. Wel opgegroeid in de vlucht voor ze haar gezichtsvermogen verloor. Verder de omgeving gelaten zoals het was zodat ze haar weg nog kon rond vinden.

het gaat soms toch wel, alhoewel ik het met Michael eens ben en dit vogeltje er niet al te gezond bij zit.

gr kees

Opmerking

Hoi Kees
                Dat is leuk om te horen. Het gaat best goed met het vinkje hoor. Begint inmiddels wat te scharrelen op de bodem, maar wordt nog wel steeds gevoerd door vader. Ik heb net nog even een foto genomen.
                Gister had ik hem nog gevangen om goed te bekijken, maar op de plek waar zijn oogjes horen te zitten zit gewoon helemaal niks?? Heel gek.

Groetjes Helena
                Bijgevoegde Bestanden
                Voel je vogelvrij...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J.W Bekijk Bericht
                  Wat gaat u ermee doen?
                  Ik hou het goed in de gaten, tot nu toe wordt het vogeltje nog goed gevoerd door vader. En het begint inmiddels ook te scharrelen op de grond. Verder zit het tussendoor ook "gewoon" op een tak, dus het vogeltje vind tot nu toe zijn weg binnen de voliere.
                  Helena
                  Voel je vogelvrij...

Opmerking

Zeg nooit "nooit"

Bel vanavond (Nieuw Zeelandse tijd) even met een van mijn vogel vrienden in Nederland.

Vertelt hij mij dat bij een van zijn koppel vogels, waarvan de pop een paar tenen mist en de man slechts een poot heeft, er drie jongen in het nest liggen.

gr kees

Opmerking

Dat zijn waarschijnlijk vogels die paren op het nest.

En wat betreft de blinde cubavink... Je kan het beter uit het lijden verlossen, want een hongerdood is een vreselijk einde.
                      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Working...
                      X