Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwgrijs roodstaartje (Estrilda caerulescens) - Lavender waxbill

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Zal ook een beetje van de de afmetingen van jouw gaas afhangen Rick. Goudbuikjes zijn erg klein en zo verdwenen.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
      Fruitvliegjes zijn overigens ook niet vliegend verkrijgbaar!
      Echter wel oppassen met eventuele nakweek, dat er geen vliegende kruisen met de niet vliegende. Die nakomelingen schijnen wel te kunnen vliegen.

Opmerking

Ele,

Het is de vraag of de vliegende wel nakweek is of dat ze eigen kweek van buiten zijn.
        Groeten, Ben

Opmerking

Haha, dat klopt Ele!

Tamelijk effectief trucje is overigens om een stukje fruit (overrijpe banaan) in het verblijf van de vogels te leggen.
          Dan heb je weinig last van rondvliegende Fruities, want die gaan daar als een magneet op af en komen zo weer snel binnen bereik van de vogels.

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

http://www.lavender-waxbill.com/
            Zet de vogels apart en je haalt er de geslachten meestal toch wel uit. Maar natuurlijk kan dat niet bij een handelaar waar 50 vogels samen zitten...

Opmerking

Secundo welke handelaar is dit of waar zit hij als ik vragen mag? En had jij ze daar ook vandaan?
              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
              Vergeet niet te kijken op mijn site!
              http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

handelaar in Dadizele. Ja, ik had ze ook daar vandaan.

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
                    De hoge raad (= de hoogste instantie) heeft (naar ik meen in het najaar van 2013) importeurs in het gelijk gesteld aangaande het daarmee dus onterecht door de Europese commissie opgelegde algehele importverbod.

Deze informatie wordt door allerlei partijen en instanties oorverdovend stil gehouden, maar het gegeven ligt er wel!
                    Begrijp ik daarmee goed dat het gewoon legaal is om (wildvang)vogels te importeren?

Opmerking

Ik denk het wel zolang ze niet bedreigd zijn.

Opmerking

In tegenstelling tot wat tal van organisaties ons willen doen geloven zijn importen van exotische dieren niet per definitie illegaal.
                        Op diverse sites van lobbypartijen wordt natuurlijk volop gesproken over het opgelegde verbod door de Europese commissie, maar de (eind)beslissing van de hoge raad, waarbij dit verbod als onterecht werd beoordeeld, wordt gemakshalve even weggelaten.

n.b. Het bewust achterhouden van informatie (omdat dit niet in eigen straatje past) is overigens gewoon liegen en zegt als zodanig iets over die clubjes!

Het schijnt overigens bepaald niet eenvoudig te zijn om vergunningen te verkrijgen, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.
                        Ben zelf geen importeur en zo even uit m'n hoofd niet voldoende op de hoogte van alle voorwaarden.
                        Amigo de los Psittacidos

Opmerking

liegen
                          bewust onwaarheid, leugens spreken over
                          "liegen alsof het gedrukt staat"
                          Synoniemen: jokken
                          liegen
                          met opzet dingen vertellen die niet de waarheid zijn maar wel als dusdanig worden gepresenteerd
                          "Lieg niet en vertel me de waarheid!"

De uitspraak van de Hoge Raad achterwege laten is dus geen liegen. Brengt overigens wel de credibility van de betreffende instantie/s in twijfel. Kom ik weer met dat ge OH opdraven Hans.Had nooit rechten moeten gaan studeren :-)

Dadizele licht overigens inderdaad in Belgie. Zoek maar eens onder "Pompeschitters"

gr kees

gr kees
                          Last edited by casehulsebosch; 05-01-2017, 04:32.

Opmerking

idd, Dadizele ligt in West-Vlaanderen. Preus lik fjirtig!

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Kent er misschien ook iemand kwekers in Vlaanderen? Wij hadden namelijk een natuurbroed koppel geringd gekocht voor 70€, man had wel een gebroken poot, maar voor die prijs het risico wel waard maar hij is toch overleden. En ze kunnen mits geaclimatiseerd zeker buiten hoor, de pop zit buiten en gaat het binnenhok zelfs nog niet in. Ze heeft zelf geen nestje gemaakt maar slaapt in een niet afgewerkt wevernest s'nachts.

grtjs
                                Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Working...
                                X