Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Derde ronde Bichenow vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hartelijk dank Loodje. Nu weet ten minste dat het geen kwaad kan dat ze ook zaad in een bakje liggen hebben. Vorige keer had ik bij het eivoer ook kiemzaad gevoegd. Maar nu werd ik toch weer wat onzeker.
    Ze wisselen om de beurt. Soms zitten ze er met hun tweetjes. Om ongeveer 8 uur zingt de man. Dat deed hij vroeger niet. (Hij zong vlak voor de bevruchting.) Nu zingt hij in zijn eentje in een hoekje. Nadien gaan hij weer in het nest slapen. Soms zit hij een heleboel te vertellen en Zij zit dan rustig in het nest. Als zij eruit is, kijkt ze rond, controleert heel het kooitje, alle bakjes. Als ze ziet dat ik kijk, gaat ze eten, een paar happen en dan kijkt ze me aan om dan weer een paar hapjes te nemen. Dat doet ze net zo lang, ik kijk. Wel grappig.

Opmerking

Ja Loeky het zijn kei leuke grappige vogeltjes, ik had er ook veel plezier in.

Zorg er gewoon voor dat je van alles in de kooi hebt staan als er jongen zijn, dan komt het goed.
      Je komt er dan vanzelf achter waar de ouders hun jongen het liefst mee voeren.

Je vogels observeren is altijd nog de beste manier om gedrag en (eet)gewoontes te leren kennen.
      Maar dat is jouw wel toevertrouwd zo te lezen.
      groetjes
      Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Ja, zal zorgen voor een gamma voeding. Dat lijkt me het beste. Al zeiden ze me soms dat ze nogal jong waren en niet wisten hoe ze de vogels moesten voeden. In ieder geval is het hun laatste beurt. Nadien scheid ik ze via een ijzeren raam dat midden in de kooi geplaatst wordt. Ze zien elkaar maar man kan vrouw niet meer bevruchten. Geen nestmateriaal . Gewoonweg rust tot volgend jaar.

Opmerking

Vrees dat het weer niets wordt. Daarjuist, 3 onbevruchte eieren langs de kant. Er liggen nog twee in het nest. Maar ik vrees ervoor. Kan alleen afwachten. De drie weggehaald.

Opmerking

Vrees voor die twee. Ze zijn nu beiden een tijdje van het nest. Ik vermoed dat ze het opgegeven hebben. Ik wacht nog tot dinsdag en observeer wat ze doen. Ze hebben wel geen nestmateriaal. Ten laatste moet volgende zaterdag het laatste ei uitgekomen zijn. Dat heb ik ook geteld. Aangezien ik nu niet weet welke eieren onbevrucht zijn, laat staan deze twee laatsten misschien ook niet.

Opmerking

Last edited by loodje; 22-07-2016, 13:30.
              groetjes
              Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Ik heb ze op regime gezet. Al aten ze niet alles wat de pot schafte. Maar ververste wel elke dag.

Opmerking

Dit nest wordt weer niets. Ze zijn al weer op zoek om opnieuw te beginnen. Ik zal ze scheiden van tafel en bed.

Opmerking

het is vallen en opstaan Loeky.

volgende keer beter.....
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Dank je Ton. Nu wou ik ze scheiden, maar dat was geen goede oplossing. Ze hadden nu te weinig vliegruimte. Dus scheiding weg maar niets nest of nestmateriaal. Vandaag (had het al een paar keer gedaan, maar ze bleven in kooi). Nu vrouwtje die slimmerd die nam de vrijheid en vloog lekker rond. Manlief die is iets minder slim denk ik of is ie jonger. Heeft wat geduurd eer hij de weg vond om naar buiten te gaan en nadien ook om weer binnen te vliegen. Hij vloog ook minder goed dan vrouwtje. Denk dat hij hiervoor nooit de kans gekregen heeft. Maar nu momenteel ik schrijf is alles goed met beiden. Zal ze alle dagen uitvlieg moment geven. Ze zitten dan graag bovenop kooitje. Maar hou jullie vast hij zag ook de kans haar daarop te bevruchten. De natuur heb je niet in de hand.

wat nu ?
                      Last edited by Loeky; 24-07-2016, 17:50.

Opmerking

Laat ze maar eens goed rondvliegen, als de man inderdaad niet zo goed kan vliegen zal zijn conditie niet al te best zijn. Dit betekend dus ook minder kans op bevruchting. Kijk maar eens of hij in de loop van de dagen/weken beter gaat vliegen. En als er geen nestgelegenheid is zullen ze ook wel snel stoppen met paren en eitjes leggen. Misschien dat je het nog eens kunt proberen als ze een betere conditie hebben over een maand of zelfs nog langer wachten.

Opmerking

Vandaag hebben ze nog wat uitgevlogen. Straks krijgen ze weer de kans na mijn middagwandeling. Vrouwtje is in haar sas. Ze komt niet gemakkelijk weer in kooitje. Houdt van haar vrijheid. Man geen probleem. Hij vliegt erin en eruit. Zijn vliegtalent is ingehaald. En dat toont hij graag aan zijn vrouwtje. Hij maakt langere vliegtrajecties en deze keer geen vliegproblemen meer (in het begin, leek hij op een vliegtuig die met luchtverzakkingen te maken had) Ze hebben nu echt heel veel ruimte. Ik denk dat ze erg gelukkig zijn.

Opmerking

Hier zie je de pop buiten het kooitje, de man zit erin. Hij komt er ook uit maar verkiest mijn kooi te slopen. Althans dat probeert hij. Ook al staan alle deurtjes open en weet hij in- en uit te vliegen. veel beter zelfs dan de pop. Zij neemt altijd dezelfde weg. Erg duidelijk is dat hij de vrijheid verkiest. Ze keert terug in het kooitje om te gaan drinken en eten en dan hoeps weer naar buiten. Zij houdt van dat vliegen.
                            Hij krijgt soms vliegles van haar. Ik denk dat ze hem uitdaagt om steeds langer en verder te vliegen. Dat doet hij wel voor haar.

ziehier : Mevrouw buiten het kooitje.

[IMG][/IMG]

Opmerking

Hier is een filmpje : zij buiten kooi.

Opmerking

leuk filmpje, zo krijgen ze wel de gelegenheid lekker rond te vliegen......
                                groeten Ton
                                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                                X