Mededeling
Collapse
No announcement yet.
mijn gould amadine doet raar
Collapse
X
-
zou legnood kunnen zijn ja.
heeft ze beschikking over grit en dergelijke ?
ook wat Remco zegt, kan het zijn, te jong.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Deze vogel is veel te jong om mee te kweken en bovendien is ze niet broedrijp, dat kan je zien aan de snavel daar zit nog wat zwart in. Een broedrijpe Gould heeft geen zwart meer in de snavel. Ook de kop is nog niet goed doorgekleurd maar dat kan ook een gebrek aan zonlicht zijn. Ik zou de vogel warm zetten en de cloaca even insmeren met een zalfje. Je kan de vogel ook wat jonge jenever door het water geven dan gaan de spieren ontspannen en kan het ei er makkelijker uit komen. Voorgaande natuurlijk niet een aantal dagen achter elkaar doen maar 1 dag bijvoorbeeld en dan aankijken wat er gebeurd. Als het om legnood gaat dan zou ik de vogel voorlopig even niet meer inzetten voor de kweek.
Nog een tip: koop wat kleinere zitstokken, deze zijn te groot. De vogel kan de poten niet goed om de stok krijgen zodat de buitenste tenen plaat naar buiten gaan groeien.
Opmerking
-
Je kan iets van nivea gebruiken of uierzalf of zo. Jenever kan je 1 deel op 3 delen water doen. Wel ff in de gaten houden dat de vogel niet gaat slingeren en van de stok valt en niet langer dan een dag gebruiken. Wat ook nog kan maar wel stressvol is voor de vogel is de cloaca dopen in warm water, telkens afwisselen voor een minuut of zo.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door theos Bekijk BerichtEen broedrijpe pop heeft juist wel een geheel grijze snavel.
@kenny0017. Nog naar de dierenarts geweest en wat zei hij/zij?
Opmerking
-
Ben vandaag naar de dierenarts geweest de dierenarts waar wij voor de poezen gingen zij dat ik het ei maar moest breken en dan dat dit zou afkomen maar dit wist ik dat absoluut niet mocht dan maar naae een echte vogel dierenarts gebelt en langst geweest deze heeft de vogel onderzocht en zei dat deze geen legnood had daan heeft die stoelgang genomen en onderzocht omdat de vogel ook wat zwaarder ademde en hier uitbleek dat deze een verhoogd aantal kiemwaarde had en heeft hiervoor antibiotica voor geschreven ook ging hij nog een kleurenstrijkje nemen en dit onderzoeken
Opmerking
-
Die eerste dierenarts is niet geschikt voor zijn functie. Iedereen weet dat je een ei bij een vogel met legnood niet moet breken in de vogel zelf. Dat bevestigd maar weer eens dat je er goed aan hebt gedaan door naar een vogelarts bent gegaan.
Hopelijk gaat het snel weer beter met jouw Gould.
Opmerking
-
Vandaag slecht nieuws een van mijn kanarie poppen die aan het broeden was dood denk door dezelfde ziekte als de gould amadine heeft maar deze isbaan de betere hand dan maar de kanarie naar de dierenarts gedaan voor een autopsie zodat we een piste vinden die we moeten zoeken voor genezing echt klote zo oppeens zieke vogeltjes en dit na 4 jaar vogels hebben en nooit geen zieke gehad te hebben
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking