Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke tropen bij elkaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke tropen bij elkaar?

Zelf heb ik net alles klaar en tijd om er vogels in te doen.
    Welke tropen kan ik het best bij elkaar zetten? Denk zelf aan 4 koppels in totaal maar wil het liefst rustige vogels die de rest zoveel mogelijk met rust laten.
    Gewoon een vredige voillare dus met bijvoorbeeld een koppel aparte zebra's, bichenows etc

Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Zelf heb ik in de voliere goede ervaringen met Bichenows en Goulds, ook Rookkoppapegaaiamadines, waren bij mij rustig naar anderen toe, maar ik weet niet of dat altijd zo is.
      De ervaring met Zebra's waren bij mij soms wat minder, maar inderdaad, rust in de voliere hangt ook vaak van de bevolkingsdichtheid af. (dat is net als bij mensen trouwens ).
      En bij elke soort kan er wel eens een lastpak tussen zitten.

Opmerking

Zilverbekjes of loodbekjes zijn ook niet veeleisend

Opmerking

Wel even zeggen dat blauwfazantjes wat meer aandacht dan de rest vereisen, niet zo goed als je nog maar net vogels houd eigenlijk.
          Als je niet wil kweken gaat het nog wel hoor, je moet bij de kweek alleen erg letten op de voeding.
          Vooral je ruimte niet overbevolken zou ik zeggen.
          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

de blauwkop blauwfazantjes zijn echt niet moelijker te houden dan gouldamadines. misschien is dit wel leuk ?

1 koppel blauwkop blauwfazantjes
            1 koppel rood/drie kleur papegaai amadines
            1 koppel gouldamadines
            1 koppel Bichenow astrildes
            weet niet hoe groot de voliere is maar je kan dan eventueel ook nog een koppel dornastriles en een koppel binsenastrildes of cubavinken bij doen.

Opmerking

Opmerking

laat Uiltje eerst maar eens vertellen hoe groot de ruimte is, is het binnen of buiten ?
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Je hebt gelijk ton. We zitten hier allemaal maar info in het rond te gooien die overbodig kan zijn eigenlijk.

Opmerking

dat geeft niet, maar als je wat meer info hebt, kan je een gerichter antwoord geven.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                    X