Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Colombia sijs - Spinus psaltria columbia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jammer Birdbreeder dat ze niet bevrucht zijn! Maar helaas niet zo verwonderlijk ,je hebt de vogels pas een grote maand dus kun je geen mirakels verwachten.
    Over een maand had je zelfs nog problemen met verlichting, moesten ze leren uw eivoer eten moesten ze u en de nieuw kooien nog gewoon komen wat kun je dan verwachten?
    Ik zou toch minimum een maand a maandhalf gewacht hebben alvorens nestjes te geven zodat ze aan alle bovenstaande voorwaarden voldeden, dan had je zeker een meer kans gehad op slagen.
    Tot nu hebben uw vogels het al goed gedaan ze hebben toch al eieren gehad, helaas is de eerste ronde nu al gepasseerd, je hebt nog 2 keer kans op beter.
    Het is een les voor later en geduld is een goede deugd , dit had ik in een eerdere post al aangehaald.
    Succes en hopelijk bij de volgende rondes 'nog' meer geluk!
    Last edited by miro; 17-02-2016, 21:46.

Opmerking

• Meestal heeft het bevrucht/onbevrucht zijn van de eieren te maken met de cyclus die de vogels zelf hebben waarbij de poppen een langere cyclus hebben dan de mannen. Het gaat hier even te ver om de hele theorie heer neer te gooien. Ik heb er eens een stuk over gelezen en er is zelfs ooit een boek (nederlands) over geschreven waarbij het dan zo zou zijn dat aan de hand van de geboorte datum van de vogel bepaald kan worden wanneer de vogels gekoppeld kunnen worden om zo ten alle tijden een perfecte en volledige bevruchting te bekomen.

Daar ik mijn kweek resultaten al jaren in een excel file bij houd kan ik zien dat een succesvolle bevruchting bij mijn Zuid-Amerikaanse sijzen poppen op 34 dagen zit. Wordt er tussendoor getreed dan worden er wel eieren gelegd maar vind er geen bevruchting plaats.

Opmerking

• Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

• Jammer Rick!

Misschien een paar druppeltjes tarwekiemolie door het zaad. Is goed voor de geslachtsorganen. Mijn vogels hebben er baat bij.
          Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

• Zal is kijken of ik dat kan vinden zaterdag in Zwolle Bedankt voor de tip. Neem aan dat dat op de verpakking staat hoe je het moet toedienen qua hoeveelheid zaad?
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

• Ja dat staat er zeker op. Althans bij mijn merk Avian.
              Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

• Ik geef ook al jaren tarwekiem olie door het zaad vanwege de vitamine E. Of het werkelijk helpt, ik heb geen idee. Bij mijn VI eters doe ik dat niet en daar heb ik ook gewoon volop jongen.

Opmerking

• Ik geloof niet dat ze wat tekort komen Rick.
                  Jouw voeder en handelswijze komt nagenoeg overeen met die van mij.Alleen ik geef geen levend voer en/of pinkies.
                  Ik heb zojuist mijn kweeknotities van afgelopen jaar doorgenomen en zag dat bij de eerste rondes van mijn Yarrelsijzen (2koppels) de eitjes van de 1e ronde ook onbevrucht waren. Dat was in februari. Bij 1 koppel zag ik dat de man in de rui was. De 2 rondes daarna waren de eitjes bevrucht en zijn er jongen grootgekomen. De mannen had ik nadat de eitjes gelegd waren apart gezet.
                  Dus geef de moed niet op het kan allemaal nog goed komen.

Opmerking

• Ik denk ook dat het is zoals Miro zegt. Je verwachtingen waren wat te hoog voor deze nog maar net aangeschafte vogels.
                    Geef ze de tijd, de volgende ronde zal hopelijk beter gaan.
                    Je voedsel aanbod is goed hoor.

Succes met de volgende ronde, ik blijf het zeker volgen. Amerikaanse sijzen zijn ook mijn favoriete vogels.
                    groetjes
                    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

• Euphonia, is jouw boek in de omloop? Kan ik dit ergens bestellen? Lijkt me wel interessant om eens te lezen.
                      groetjes
                      Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
                        Dus er zijn niet dingen die ze tekort komen qua voeding of iets anders? Daar was ik namelijk eerst bang voor.
                        @Birdbreeder volgens mij is uw rantsoen goed en genoeg uitgebreid, het probleem zit hem in mijn ogen dat dit patroon niet lang genoeg aangehouden geweest is om de vogels volledig op te 'laden'. Een extra toevoeging van tarwekiemolie zoals u al aangeraden werd zal zeker een positieve invloed hebben op bezette eieren(ook geen 2 dagen voor de leg natuurlijk).
                        Er wordt dikwijls gezegd uw vogels kweek je in de winter en daar zit veel waarheid in.
                        Ik vraag mij af wat hebben de koppels vooraf gekregen bij de vorige eigenaar, was hun dieet even goed en uitgebreid als dat van u en op hoeveel lichturen zaten ze daar?
                        @ Euphonia: Ik snap niet wat je bedoeld met een cyclus van de man en pop? Ik heb hiervan nog nooit gehoord en nooit iets van geleerd in het verleden? Uit welke literatuur heb je dat gehaald, ik had u dat al eens gevraagd?
                        De poppen hebben inderdaad een cyclus maar de mannen? Als de mannen in goede conditie zitten kunnen zij altijd bevruchten, aan de kwaliteit van het sperma kan wel iets gedaan worden, daarom is een goed uitgebalanceerd dieet super belangrijk.
                        bv de vetzuursamenstelling(omega 3 en 6) en antioxidanten(vit E uit tarwekiemolie en selenium uit een voedingssupllement bv optibreed) om het sperma te beschermen.
                        Kort samengevat het is dus wel belangrijk om uw kweekkoppels ruimschoots op voorhand via de juiste voeding op te laden! Dit is dan ook mijn standpunt waardoor de eerste ronde mislukt is en het paard een beetje achter de wagen gespannen wordt niettegenstaande Birdbreeder toch zo goed mogelijk probeert te voeren.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
                          Ik geloof niet dat ze wat tekort komen Rick.
                          Jouw voeder en handelswijze komt nagenoeg overeen met die van mij.Alleen ik geef geen levend voer en/of pinkies.
                          Ik heb zojuist mijn kweeknotities van afgelopen jaar doorgenomen en zag dat bij de eerste rondes van mijn Yarrelsijzen (2koppels) de eitjes van de 1e ronde ook onbevrucht waren. Dat was in februari. Bij 1 koppel zag ik dat de man in de rui was.
                          Dus geef de moed niet op het kan allemaal nog goed komen.
                          Kweken met een mannen die in de rui zijn waarom dan geen maandje langer wachten om nestmateriaal te verschaffen? Dat zie je toch al voorhand aankomen dat dat niet goedkomt?

Opmerking

• laat ik eerst voorop stellen ik heb geen ervaring met colombia sijzen, wat ik begreep heeft birdbreeder deze sijzen 9 januari gehaald, we zijn nu op 18 februari en er zouden al jongen moeten zijn, wat vinden jullie hiervan als ervaren kwekers, ik heb wel ervaring met kapoetsen, en mijn ervaring is hierbij dat ze toch wel een aantal maanden gewenning nodig hebben om in broedstemming te komen, vogels laten zich niet dwingen, als de pop nestdrang heeft wil nog niet zeggen dat de man daar klaar voor is, maar birdbreeder is nog jong en dat begrijp ik dan ook weer wel, vogels kweken is vaak een kwestie van geduld.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door binkie Bekijk Bericht
                              laat ik eerst voorop stellen ik heb geen ervaring met colombia sijzen, wat ik begreep heeft birdbreeder deze sijzen 9 januari gehaald, we zijn nu op 18 februari en er zouden al jongen moeten zijn, wat vinden jullie hiervan als ervaren kwekers, ik heb wel ervaring met kapoetsen, en mijn ervaring is hierbij dat ze toch wel een aantal maanden gewenning nodig hebben om in broedstemming te komen, vogels laten zich niet dwingen, als de pop nestdrang heeft wil nog niet zeggen dat de man daar klaar voor is, maar birdbreeder is nog jong en dat begrijp ik dan ook weer wel, vogels kweken is vaak een kwestie van geduld.
                              +1 Binkie, ik had dit reeds in post 41 aangehaald, maarja dan werd er door een bepaald persoon geluld over calcium/fosfor verhoudingen die o zo belangrijk zijn en waar 80% van de liefhebbers niets van snapt.
                              Het is hier dikwijls dweilen met de kraan open tegen die'ervaren' kwekers, waar waren die ervaren kwekers dan toen ik aanhaalde dat Rick te snel wilde beginnen met de kweek?
                              Jonge mensen moeten bijgestaan en geholpen worden anders blijft er van onze hobby binnen enkele jaren niet veel meer over!
                              Last edited by miro; 18-02-2016, 21:59.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
                                Kweken met een mannen die in de rui zijn waarom dan geen maandje langer wachten om nestmateriaal te verschaffen? Dat zie je toch al voorhand aankomen dat dat niet goedkomt?
                                Wel Miro, er was geen sprake van kweken met mannen die in de rui zijn. Het ging over 1 man waarvan ik niet had gezien dat die in de rui was. Ook nu heb ik een man die in de rui zit en daar wacht ik gewoon mee tot de rui over is.

Opmerking

Working...
                                X