Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geelbuiksijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Geelbuiksijzen

Goedendag ik heb een vraagje over mijn Geelbuiksijzen
    Ik heb 4 onverwante vogels (2 koppels) gekocht dit jaar
    Ze zitten al 6 maanden buiten , nu lijkt het of ze het iets minder naar hun zin krijgen ( waarschijnlijk door de temperatuur ) Maar als ik ze nu in mijn onverwarmde schuur gooi
    Moet ik ze dan per koppel bij elkaar doen of de mannen en poppen apart Ik kan daar niets over vinden Ik hoop dat iemand maar daar een antwoord op kan geven Ik ga onverwarmd volgend jaar broeden , dus later Ik hoor het graag alvast bedankt

Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Het zijn vogels van 2015 , ze zijn alle 4 binnen gekweekt Dus vroege vogels zijn het van 2015 , zitten al lange tijd bij mij buiten Dus bij mij word de broedtijd ook later invm het niet verwarmen van de schuur

Opmerking

Wat ga je doen als het gaat vriezen? Heb je de mogelijkheid om de vogels naar binnen te halen?
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

De schuur is altijd vorstvrij , mogen niet binnen in het huis Ruimte zat maar alles mag in de tuin en schuur van mijn lieve vrouw !!!!! Ik heb een buitenvoliere met een gat in de schuur met een nachthok
          Waar gegeten en gedronken word , badderen doen ze buiten in de voliere Ze slapen zelf al binnen , als het donker word gaan ze met zijn 4e lekker binnen slapen Ik denk ook dat het niet zo'n vaart zal lopen Maar ik ben gewoon benieuwd dat als het nodig is hoe ik ze dan moet huisvesten Per koppel of de mannen van de poppen scheiden

Opmerking

Het eerste jaar kun je ze gewoon met zijn 4'en in een ruim hok huisvesten, ook kun je per geslacht selecteren(alle soorten sijzen mannen en alle soorten sijzen poppen kunnen dan bij elkaar(dit zorgt ervoor wanneer je de man weer bij zijn pop neerzet, dat er veel paringen zullen plaats vinden))
            Binnen zou ik ze als ik jou was huisvesten, verwarmd is niet nodig, als het maar niet gaat vriezen.
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Baggerman Bekijk Bericht
              ... als het donker word gaan ze met zijn 4e lekker binnen slapen...
              Waarom denk je dat ze dat doen? Ik zou Geelbuiksijzen nooit onder de 10 graden willen houden. Mijn Geelbuiksijzen gaan raar doen onder de 10 graden, veel eten, bol zitten, enz. We hebben hier te maken met Zuid-Amerikaanse sijzen en afgezien van het feit dat de Geelbuiksijs een redelijk verdraagzame Zuid-Amerikaanse sijs is mag hij toch niet al te koud zitten want zo sterk als een Treursijs of Zwartkop sijs zijn ze niet.

Opmerking

Omdat mijn licht 1,5 langer aan is als dat het buiten licht is
                En ik altijd in de avond nog even kijk bij mijn vogels Dus ik denk niet dat ze binnen slapen ik weet het zeker Hok binnen is een serieus binnenhok

Opmerking

kan je dat binnenhok niet een beetje verwarmen ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ben bang dat de temperatuurverschillen dan toch te groot worden Dan kan ik ze als het moet toch beter in de kooien zetten? Kooien zijn 1 meter bij 60 hoog , ik ben bij kwekers geweest waar ze in kooien van 80 bij 40 zaten het hele jaar . Dat is zeker niet de bedoeling , maar ik vroeg alleen hoe ze te huisvesten als ze het een beetje lastig kregen En ik ze in de kooien zou doen ,dus of per koppel of de mannen en de poppen gescheiden te houden !

Opmerking

Goed lezen he .

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                      ...en afgezien van het feit dat de Geelbuiksijs een redelijk verdraagzame Zuid-Amerikaanse sijs is...
                      Je kan ze dus gewoon bij elkaar houden in de winter. Als het broedseizoen er aan komt wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Opmerking

Dank u , had ik inderdaad overheen gelezen
                        Als de nood aan de man is , plaats ik ze gezellig met zijn 4e bij elkaar
                        Nu ook waar 1 is is de rest ook , erg leuke vogeltjes Hij jaagt zelfs de nachtegaal weg als hij aan het badderen is Iedere dag weer een hoogte punt dat badderen erg leuk om te zien

Opmerking

maar wat ga je dan doen als het gaat vriezen ?

uit de reacties blijkt dat ze dan wel verwarmd moeten zitten.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Buiten de broedperiode zitten mijn geelbuiksijsjes gescheiden, poppen bij elkaar, mannen bij elkaar.
                            Je kan de koppels wel bij elkaar laten als het licht rond de 10 uur zit. Niet hoger.

Ik persoonlijk geef de voorkeur aan verwarmt. Geelbuiksijsjes hebben het, net als kapoetsenijsjes, graag warm.
                            Vorst of zoals Euphonia zegt, beneden de 10 graden, is niet goed voor deze vogeltjes.
                            In de winter binnen is het beste.

Je hoort inderdaad vaak dat moeders de vrouw het liefst vogels buiten zien.
                            Als ik dit dan weer hoor, ben ik altijd weer blij dat ikzelf moeder de vrouw ben en de vogels bij mij wel binnen mogen.

Geelbuiksijsjes zijn inderdaad heel leuke vogeltjes. Totaal niet schuw
                            groetjes
                            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Kijk als ik nu mijn binnehok zou verwarmen , dan is het contrast vele malen groter als ze weer op de dag naar buiten gaan Als ze het moeilijk krijgen gaan ze gewoon naar de schuur in de hokken daar kan ik natuurlijk best een beetje bij verwarmen Of ze nou 10 euro kosten of 100 ben er net zo zuinig op

Opmerking

Working...
                              X