Mededeling

Collapse
No announcement yet.

middel tegen luis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• middel tegen luis

Goede morgen,
    Ik heb een vraag, ik heb een aantal broedkooien voor trop. vogels bichenows, binsen masker amadine e.d. nu heb ik af en toe een beetje last van luis maak dan het kooitje schoon en vooral het nestkastje.
    Nu kwam ik een middel tegen "Anti Luis" van Sjoerd Zwart uit Tegelen, moet 1 ml op een liter drinkwater eenmaal per maand drie dagen. Mijn vraag is heeft er iemand ervaring met dit middel.
    Bij voorbaat hartelijk bedankt en gr. ceesdecocq

parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Beste Cees,

Ik gebruik al jaren alleen knoflook 3 x wekelijks zowel in het drinkwater als in het badwater.
      En eerlijk gezegd ik heb nog nooit een van de vele soorten luizen waargenomen bij mijn vogels.

Zelfs als ik de nestkastjes schoonmaak kijk ik altijd heel goed of er soorten luizen inzitten, gelukkig heb ben ik er nog nooit tegengekomen sinds ik knoflook gebruik.

Ik gebruik verder alleen een beetje gloor om drinkbakken ed schoon te maken.

Veel succes mischien heb je er iets aan

Opmerking

Beste hjoosten sorry dat ik nu pas reageer, maar ben een aantal dagen ziek geweest. Ik heb uw reaktie gelezen hoe moet ik me dat voorstellen met knoflook teentjes knoflook of knoflook poeder of is er ook nog vloeibaar. De drinkpijpjes maken wij ook soms met een beetje gloor schoon even een nachtje in een emmer laten staan.
        hartelijk dank voor deze reaktie en vr.gr Ceesdecocq

Opmerking

Hallo bedankt voor de vele oplossingen er staan er een paar bij die ik al tegen gekomen ben. Ardap en Birdspray gebruik ik wel eens ook Home shield heb ik gebruikt en goede resultaten mee

bedankt en vr gr ceesdecocq

Opmerking

Je kan knoflook poeder bestellen: http://www.ecshoponline.nl/nl/knoflo...lex-avian.html

Persoonlijk pak ik altijd 2 tenen knoflook en snij hier kleine plakjes van. Die laat ik in een liter water een nachtje in de koelkast staan en geef ik s ochtends aan de vogels. Omdat het water erg koud is als het uit de koelkast komt doe ik hier altijd een beetje kokend heet water bij. Je kan er ook voor kiezen om het water rustig op kamertemperatuur te laten komen.
            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Beste Cees,

Ik maak dit altijd van verse knoflook die ik net zoals Hans bewerk.

Succes

Opmerking

Working...
              X