Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bbb

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Super om zo plots een jong te hebben! Gefeliciteerd!

Zo hadden wij een keer jongen (binsen). We hadden wel horen piepen maar dachten dat het het merelnest bij de buren was. Verder het nest niet gezien en weinig van de jongen gehoord.
    Toen we jonge gordels verwachten, zag mijn man jonkies maar dat waren geen gordels. Het waren jonge binsenastrildes. Mooie verrassing en super van de ouders. Echt leuk.

Inderdaad regelen ze het zelf wel. Zoals Josly ook schrijft.

Groetjes, Chantal
    Last edited by Tal; 29-09-2015, 15:23.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
      Mis je uw poppen dan niet tijdens de broedperiode?? Observatie is ook een onderdeel van mijn vogelhobby, voor hetzelfde geld lag de pop dood en had je het niet gezien... . Met de jappen zogezegd ook hetzelfde voorgehad? Gaat dus allemaal vanzelf en de jongen vliegen opeens rond? Hoe zit het dan met opfokvoer verschaf jij altijd evenveel met of zonder jongen? In ieder geval proficiat met de goed gelukte kweek!
      ik kijk elke dag of ik al mijn vogels zie, ben ik niet zo heel lang mee bezig, het zijn er maar 4 tenslotte.

en in deze tijd zit ik niet meer bij de voliere, wat ik in de lente en zomer wel doe.

plus dat ik regelmatig de voliere in ga, om schoon te maken, en te snoeien, allemaal heel rustig, om ze niet te verschrikken.

als je dat regelmatig doet, wennen de vogels eraan. toen ik afgelopen zondag bij de beekloop bezig was, zaten de nachtegalen op een halve meter van mij, te kijken wat ik aan het doen was.

wat betreft het opfokvoer, merk ik dat er veel pinkies worden gegeten, en die vul ik dan 2 x per dag bij, door het universeelvoer.

plus dat ik nog 3 bakken met buffalo`s heb staan, dus die krijgen ze volop.

en gouden handen, nee, meer geluk dan wijsheid.

vanmiddag zag ik 2 jongen zitten, lekker in de zon......
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Mis je uw poppen dan niet tijdens de broedperiode?? Observatie is ook een onderdeel van mijn vogelhobby, voor hetzelfde geld lag de pop dood en had je het niet gezien... . Met de jappen zogezegd ook hetzelfde voorgehad? Gaat dus allemaal vanzelf en de jongen vliegen opeens rond? Hoe zit het dan met opfokvoer verschaf jij altijd evenveel met of zonder jongen? In ieder geval proficiat met de goed gelukte kweek!
        Iets te kort door de bocht denk ik,mijn bbb's broeden in een vluchtje van 200x100x150 met wat takken van conifeer maar daar valt weinig te verstoppen voor de pop lijkt me en ook ik heb niet doorgehad dat ze zat te broeden.
        Waarom?
        Wanneer ik binnen kwam in de kamer waar de vlucht staat vloog de pop gewoon in de vlucht rond,ik hoefde de deurklink maar aan te raken of ze was er al af.
        Ik kan me dus iets voorstellen wat er bij Ton gebeurd is.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Dus geen signalen van broedsheid koppel? Geen schrik voor het overmatig voeren van dierlijke eiwitten zeker als er maar 4 vogels in de voliere zitten?
          Kort door de bocht zou ik het niet noemen, maar zoiets heb ik in ieder geval nog niet meegemaakt. Mijn europese goudvinken hadden ook 2 zeer goed verscholen nestjes maar merkte deze toch op, geluk zal ik het dan noemen anders waren de jongen niet geringd .
          In ieder geval heb je toch een super kweek met toch niet de makkelijkste soorten om nakweek op stok te krijgen!

Opmerking

Kort door de bocht is misschien iets verkeerd uitgedrukt maar ik heb inderdaad weinig gemerkt,geen ander gedrag eigenlijk maar meer omdat de vogels bij mij kwamen en binnen twee weken of zoiets na het bijelkaar plaatsen was het raak.(even een beetje terug beschouwd en gerekend).
            En eigenlijk kende ik de vogels dus nog niet,als ik nu ga vergelijken want dat kan ik nu en toen dus nog niet(heb jij toch gelijk Miro)is er in mijn geval toch wel degelijk ander gedrag.

Ze zijn bij mij vrij druk of eigenlijk bewegelijk maar dat is meer als er anderen in de kamer zijn,ben ik alleen en ga er even bij zitten dan gaan ze op hun gemak in bad op nog geen 50 cm afstand.
            Maar 10 seconden later is het weer zo druk als maar zijn kan.
            Levend voer eten ze graag en ik heb geen verhoogde felheid of iets in die geest gezien,ook nu ze aan het ruien zijn geef ik nog wel wat levend voer maar meer voor de lekker zeg maar verder niet.
            De man zingt nog steeds,wel veel minder en het was tijdens de nestjes hele dagen door dus daaraan merk ik nu wel dat het zeg maar einde broedtijd is maar verder nog even druk en ook de pop wordt nog bij tijd en wijle gevoerd.
            Iets wat tijdens de broedtijd ook veel meer was,de man wilde eigenlijk niet dat de pop zelf at want dan kon hij alles aan haar voeren,niet op het nest maar als zij eraf was.
            Dat zie ik nu wel als gedrags verandering omdat het tijdens de nestjes veel meer was
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

Dus geen signalen van broedsheid koppel?
              geen signalen ?

ik heb ze nu 6 weken.

ik ken deze vogels niet, zoals je ze zou kennen, als je ze bijvoorbeeld een jaar zou hebben.

dit is puur een gelukkie, meer niet.
              groeten Ton

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                ...meer omdat de vogels bij mij kwamen en binnen twee weken of zoiets na het bij elkaar plaatsen was het raak...
                Dat is iets waar ik mij al jaren over verbaas. Ik heb wel vogels gehad die jaren bij elkaar zaten en nooit wat deden. Vervolgens koop ik er wat bij en binnen no time heb ik jongen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                  Dat is iets waar ik mij al jaren over verbaas. Ik heb wel vogels gehad die jaren bij elkaar zaten en nooit wat deden. Vervolgens koop ik er wat bij en binnen no time heb ik jongen.
                  Ik heb het ook wel eens anders meegemaakt bij een koppel die ik al drie jaar in dezelfde vlucht had en niets deden.
                  Heb ze toen in een andere kooi gezet,de reden weet ik eigenlijk niet eens meer,en ja hoor binnen een week een nestje.
                  Misschien dat de verandering de trigger was of misschien andere licht inval.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

Wel leuk hoor Ton, niet storen en je hebt weer een verrassing.
                    Het gaat mooi zo.
                    Geniet er maar van.
                    groetjes
                    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

• dank je Heidi, ik geniet er zeker van.....
                      groeten Ton

Opmerking

• voer molen

heb gisteren een " voermolen " gemaakt en opgehangen in de voliere.

had de laatste tijd regelmatig dat er een slakkenspoor over het voer heen liep.

en dan kan ik me voorstellen dat dat niet goed is voor je vogels.

deze driehoek hangt aan het dak, en zoals je ziet, zijn ze er al goed aan gewend.......

heb een tijdje staan kijken, of ze wel er van zouden eten, maar het gaat goed.

elke keer als ik nieuw voer ophang, is mama bisschop er als de kippen bij.

groeten Ton

Opmerking

• Dat heb je netjes gedaan Ton.
                          Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

• Met jong Japanse nachtegaal nog steeds goed?
                            Groeten Niels

Opmerking

• Mooi gedaan Ton, ik heb dezelfde voerbakken heb alleen de ruiven er uit gehaald, zo kunnen maar mijn idee de kleintjes makkelijker beginnen te leren met eten.

Nog gefeliciteerd met de BBB kleintjes, leuke verrassing.
                              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door niels be Bekijk Bericht
                                Met jong Japanse nachtegaal nog steeds goed?
                                die is al naar zijn nieuwe eigenaar. deze man had er al 5, en wilde er nog 1 man bij, om zo onverwante koppels te kunnen maken.

Dank je michael, juist die ruiven, daar heb ik ze voor gekocht, zodat ze niet het voer zover op zij kunnen slaan, dat het er uitvalt.
                                groeten Ton

Opmerking

Working...
                                X