Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De eerste jonge gouldamadinen van dit jaar.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Remco2000 Bekijk Bericht
    Prachtige vogels loodje! Ging het bij mij ook maar zo goed het 1 RK PB man en 1 ZK PB pop in februari hadden ze in het binnenhok vrijstaand nest gebouwd maarja dat was te vroeg in het jaar dus in april hebben ze in het binnenhok in de gouldkast 6 jongen gekregen maar de kropjes zaten vol lucht dus na 2 weken vielen ze 1 voor 1 af waarna er 1 jong overbleef deze ziet er nu prima uit alleen een pootje staat wat naar buiten gericht. Het is een witborst er leuke verassing van 2 paarborst ouders. Goed nu dan het 2e nest, weer waren er eerst 6 1 met gebroken pootje geen idee hoe dus heb ik uit zn lijden verlost arm beestje dus nog 5 over maar 1 leek na 2 weken nog geen week oud te zijn dus is ook doodgegaan nog 4 gezonde vogels over. De dag van uitvliegen( afgelopen zaterdag) ging het mis 1 jong viel op zn rug en heeft het waarschijnlijk door de klap niet gered ander jong zag er ook slecht uit. Ze werden slecht gevoerd de pop voerde niet meer want die was een beetje ziekjes ofzo zat er niet lekker bij. Dus de vader en jong van de 1e ronden voerden nog af en toe zijn nog 2 jongen over worden al weer beter gevoerd maar zien er nog niet top fit uit ze roepen in ieder geval weer om voedsel. Maar ze vliegen nog steeds niet en ze lopen ook niet maar met hun vleugeltjes kruipen ze vooruit. Heb ze op voedertafel gezet ze eten al wat zelf en de ouders komen daar ook veel dus meer kans dat ze gevoerd worden. Oorzaken van al deze ellende geen idee misschien omdat de ouders nog jong zijn ( van begin 2014) maar als deze 2 het redden ben ik toch best tevreden met 3 jongen in totaal want had dit jaar nog niks verwacht. Dus kijk vol verwachting uit naar volgend jaar.
    Dank je wel Remco.
    Jammer dat het niet zo goed bij je gaat.
    Gelukkig heb je toch nog 3 jonge op stok van 1 koppel.
    Voor de eerste keer is dit toch hartstikke leuk.
    Volgend jaar een nieuwe kans toch.
    Succes.

Ik zet de vogels in voor de kweek als ze 1 jaar oud zijn.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Ja bedankt en zeker ook omdat ik nog niks verwacht had is het erg leuk. Hoop dat de 2 van de 2e ronde in leven blijven en ben ook erg benieuwd welke kleuren eruit komen want sommige vinden van niet maar ik vind het zogenaamde toverballen effect wel grappig. Dan is het een soort verassingspakketje haha.

Opmerking

Mooi resultaat Heidi. Ook hier zijn er jonge Goulds maar het valt me op dat de jonge blauwe Goulds erg veel moeite hebben om door de rui te komen. Eentje is daardoor zelfs gestorven. Verder was er 1 koppel bij die zelfs 3 x achtereen nestjes van 6 jongen niet voerden en dood lieten gaan. Die oudervogels waren ook 1 jaar oud. Ik denk achteraf dat dat toch te jong was voor die oudervogels. Ik blijf Goulds toch prachtige vogels vinden en er bij houden.

Opmerking

Nou van de 2e ronde is 1 van de 2 jongen op de enigste plek waar ze bij mij in het hok dood aan kunnen gaan dood gegaan zucht hij of zij is verdonken in het waterbakje

Opmerking

oke, dat is zeker sneu, voor de vogel.

heb je ook maatregelen genomen, dat dat niet meer kan gebeuren ?
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

het is me sowieso nooit eerder overkomen maar omdat ze nog niet konden vliegen omdat ze zo zwak waren moest ik ze in hun nest zetten als het donker werd. En elke avond zaten ze naast het drinkbakje van de kwartels maar deze keer zat er dus eentje in. Maar denk eerlijk gezegd niet dat dit te voorkomen is en ook snap ik het niet want alle vogels die ik heb kunnen in het bakje staan.

Opmerking

Goh wat erg Remco.
                Vogels die zwak zijn, daar kan van alles mis mee gaan.
                Maar je weet ooit toch niet hoe iets kan gebeuren.
                Ik kom hier ook wel eens rare dingen tegen waarvan ik denk "hoe kan dat nu gebeuren".
                Er gebeurd overal wel eens wat, maar als het jezelf treft is dit niet leuk.
                Jammer hoor.
                groetjes
                Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

:) Iemand dood maken met een blije vogel:)

Opmerking

even voor de duidelijkheid, grijskop bestaat niet. dit is zwartkop. je koppel 2 is een blauwe x wildkleur? als dat zo is zijn al je jongen wildkleur zk pb split blauw (tenzij een van de ouders split is voor roodkop, dan heb je ook kans op roodkop)

Opmerking

Als er geen grijskop bestaat is dit een slechte blauwkop ;-)

Opmerking

Dus als ik het goed begrijp, als de pop mu split is voor bk, kan ik ook blauwkop jongen krijg?!

Opmerking

wacht even, de blauwe gould heeft wel gewoon een zwarte kop. dan zou het een oranje/rood kop zijn (er kan geen onderscheid worden gemaakt tussen deze 2 bij blauwe). ik zat even aan de gele/pastel mutaties te denken daarbij is de kop echt grijs, maar is eigenlijk zwartkop. vandaar dat ik daar even aan dacht.

in hoeverre heb je zelf al naar info gezocht naar genetica bij goulds?

bij een rk/ok pb blauw x zk pb wildkleur is nog steeds je nageslacht 100% wildkleur maar split blauw. voor kopkleuren is al heel veel geschreven dus dat moet wel te vinden zijn online

Opmerking

http://www.gouldamadines-putters.be/.../blauwkop2.jpg . hier een link naar een foto van de vogel wat ik ook heb!

Opmerking

dat is niet mooi.....
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Nee inderdaad is de vogel niet mooi, maar het is niet mijn vogel! Het is een foto van internet!

Opmerking

Working...
                                X