Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Pracht amarant (Lagonostica Senegala Ruberrima)
Collapse
X
-
als 1 van mijn forpussen legnood heeft ( bij forpussen gebeurt dit wel eens) zet ik de temperatuur op 28 graden.
Toen ik 12 jaar was en mijn eerste forpussen ging halen, vertelde de kweker dat je bij legnood een temperatuur van 28 graden aan moet houden en sindsdien heb ik nooit een andere temperatuur gebuikt en ik moet zeggen dat ik toch nog erg veel vogels heb kunnen redden
groeten gijs
Opmerking
-
Inderdaad 23 is aan de lage kant maar vind het hoog genoeg als ik zo'n klein vogeltje als een vuurvink zo uit de kou in een verwarmde kooi zet, jullie weten allemaal dat vogelbotten hol zijn als het lucht in de botten te snel verwarmd en uitzet is dit niet zo'n prettig gevoel voor een klein vogeltje begin daarom op 23 en kan dan als nog omhoog, moet zeggen het popje zit er al weer een stuk beter bij dan gisteren, heb geen ei zien liggen maar misschien heeft ze heb wel opgegeten
Of er was iets anders aan de hand, maar denk het niet had namelijk ook al een ei in de kooi gevonden deze week.
Opmerking
-
En buiten ook maar eens in het nestje gekeken en wat lag daar
dag of vier oud denk ik !!
Last edited by Harm Berend; 06-05-2015, 19:29.
Opmerking
-
Hoi Wim,
Ik heb al fruitvlieg bakjes staan met eigen fruit.
Deze schut ik nu voor het werk en na het werk op.
Verder geef ik diepvries buffelows en diepvries pinkies.
Het is maar 1 jong dus ik denk dat ik eerst eens 2 stuks in de ochtend
en 2 stuks in de avond ga geven.
Deze knip ik in stukjes.
Daarnaast geef ik onbeperkt eivoer met gekiemd zaad (heb ik andere jaren niet gegeven)
Ook kunnen de vogels naar buiten in een kleine overdekte buitenvoliere.
Hier zal ook wel iets tussen de planten lopen.
Ik probeer minimaal levend voer te geven omdat ik denk dat iets teveel meer kwaad kan dan iets te weinig.Groeten, Ben
Opmerking
-
Interessante denkwijze Ben : "Ik probeer minimaal levend voer te geven omdat ik denk dat iets teveel meer kwaad kan dan iets te weinig."
Down Under denken we juist het omgekeerde. Als het levend voer op is denken wij dat we onvoldoende hebben gevoerd.
Ook wil ik mensen er even op attend maken dat er een speciaalclub is voor Afrikaantjes. http://www.scapnl.com/index.php
Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
Opmerking
-
Daar ben ik mij van bewust Ben.Oorspronkelijk geplaatst door Ben86 Bekijk BerichtAls ze nu broedrijp zijn houd niet in dat ze dat in augustus ook weer zijn.
Ik vind dit niet erg, dan volgend jaar maar, op dit jaar had ik eigenlijk toch nog niet gerekend.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Berichthallo wat misschien nog beter is het zou ook weleens kunnen zijn dat het niet klikt en dan komt het niet goed ook later niet.
Ik heb dit zo geprobeerd en tot nogtoe werkt het wand allebei de paren zijn aan het nestelen in een kubieke meter kooi samen met 1 paar zilverbekjes als medebewoners,dan kan de man als hij dat wil achter de zilverbek man aanjakkeren en zijn pop met rust laten dan werkt het 2 kanten op[1 nest is zogoed als klaar].
mvg wim
Opmerking
-
Ben, Wim en Harm, heel veel succes jullie met deze soort, hoop dat er jongen op stok komen bij jullie.
Ben heel benieuwd .
Opmerking
-
Hallo Kees,
Mijn ervaring is dat we niet snel te weinig levendvoer geven.
Ze hebben het nodig dus in de angst te weinig te geven, geven we meer als nodig met gevolg jongen op de grond.
Ik vind jouw ervaring ook interessant, meer omdat we hier het probleem hebben wat jullie niet hebben.
Ik heb met dit principe voeren de laatste jaren nagenoeg geen jongen verloren door het uitgooien of het niet voeren van de jongen.
Vandaar dat ik me maar vasthoud aan deze manier van voeren.
@ harm, goed om te horen!!Groeten, Ben
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking