Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Persoonlijk zou ik in het nestel stadium van Lagonosticta alvast beginnen met het opzetten van een gefaseerde kweek van Drosophila (fruitvliegjes), hier voeren ze hun jongen maar wat graag mee.
Leuke soort, . . . succes.
Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
hallo deze soort heb ik ook zitten en zit nu in de kweek,ook de normale soort heb ik nu in de kweek zitten,en vuurvinken lusten graag fruitvliegen,alleen om die te kweken heb je wel een bepaalde temperatuur nodig wand blijft het te koud komt er meestal maar weinig van terecht kwa aantal vliegjes.
mvg wim
bij mijn is de 2e ronde van de 2 koppels vuurvinken weer niets geworden ze broeden niet op de eitjes net als de eerste keer. maar mijn kolonie goudbuikjes ( 3 koppels van de import) lijkt dat er 4 eitjes bevucht zijn. zien er rood achter uit dus lijk mijn bevrucht
Zoals je zegt ton bij iedereen is het anders.
Mijn ervaring is dat het per koppel anders is, het ligt vaak wel aan hoe hun
conditie is. Zelf heb ik betere resultaten met vuurvinken als goudbuikjes.
Wel heb ik koppels apart zitten waardoor ik goed kan sturen met voer.
hallo
let wel op vleugelloze fruitvliegjes is maar 1 generatie hoor dan zitten er in de 2,e generatie al vliegjes tussen die weer kunnen vliegen,bij mijn 2 paar vuurvinken waren de mannen ook heel fel en heb een klein puntje van de uiterste pennen afgeknipt dan kunnen ze toch gewoon vliegen maar de pop is dan sneller en kan ontsnappen.
ook de grote van de kooi en wie erbij in zit scheelt ook veel hoor.
mvg wim
hallo
bij mij was het precies hetzelfde toen ik de vogels aankocht,de mannen werden na verloop van tijd veel te fel en kreeg al hoofdbrekens hoe ik dat gaat doen tijdens de kweek,en vandaar dat ik het uiterste puntje eraf heb geknipt misschien zo,n 0,5 mm maar dat blijkt dus genoeg te zijn wand de poppen zijn nu wat sneller en kunnen dus vluchten als dat nodig is.
En dat blijkt wel bij u zelfs in zo,n flinke ruimte gaat het nog verkeerd,dus gewoon proberen zou ik zeggen,of wat misschien nog beter is het zou ook weleens kunnen zijn dat het niet klikt en dan komt het niet goed ook later niet.
Ik heb dit zo geprobeerd en tot nogtoe werkt het wand allebei de paren zijn aan het nestelen in een kubieke meter kooi samen met 1 paar zilverbekjes als medebewoners,dan kan de man als hij dat wil achter de zilverbek man aanjakkeren en zijn pop met rust laten dan werkt het 2 kanten op[1 nest is zogoed als klaar].
mvg wim
Het zijn prachtvogeltjes de vuurvinken, maar ook tere vogeltjes vandaag net een pop apart gezet met legnood in een zelfgemaakte ziekenkooi, ingesmeerd met olijfolie en temperatuur op 23 graden gezet. Nu maar hopen dat ze het red, was een pop die binnen zat in een broedkooi.
Opmerking