Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afrikaanse prachtvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• afrikaanse prachtvinken

hallo sinds vandaag heb ik weer wat meer afrikaanse prachtvinken in mijn voliere[o,a sint helena,s,tijgervinken,vuurvinken en oranjekaakjes die had ik al.
    weer leuk om ze na jaren gekweekt te hebben in mijn vorige huis ze nu weer terug te hebben,ook heb ik 1-1 roodkoppapegaaiamadine,s zitten en dat is erg lang geleden dat ik ze heb gehad.
    mvg wim
    ps dit is niet de foto van de betreffende tijgervinken
    Bijgevoegde Bestanden

Geweldig leuk, kleine Afrikaantjes zijn erg mooi en liefelijk.
    Ik heb ze ook gehad, vooral de vuurvinkjes zijn prachtig.

Tijgervinkjes komen niet uit Afrika, wellicht wist je dit al, maar ze worden vaak in een woord genoemd met Afrikaantjes omdat ze verwant zijn aan het goudbuikje.
    Kruisingen van deze twee soorten komen ook voor in onze kooien.
    Ze komen hoofdzakelijk uit Indonesie

Kei leuk deze kleintjes, ik wens je heel veel plezier en succes er mee.
    Last edited by loodje; 01-02-2015, 07:34.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Ze zijn heel leuk, en heel klein! Mooi!

Wij durven die Afrikaantjes en tijgervinkjes en niet aan buiten, ondanks het binnenhok vinden we ze te kwetsbaar.

Succes met de vogeltjes!

Groetjes, Chantal
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

Opmerking

Vindt hem wel iets hebben Harm haha.
          Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
          Vergeet niet te kijken op mijn site!
          http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

afrikaantjes

ja inderdaad,naar deze vogels gaat toch weer mijn voorkeur uit,alleen ik durfde het eerst niet aan ivm het toch wel frisse hok\voliere die ik heb,heb een vrij grote voliere en die is toch moeilijk te verwarmen.
            heb via ruil diverse vogels gekregen en die zaten op ongeveer 15 graden,nu heb ik een sten schuur die staat tegen mijn houten tuinhuis aan en daar heb ik wel verwarming in [houd het licht verwarmd op 14 graden ong]kan nog veel warmer als het moet .
            en in die schuur heb ik 4 broedkooien van 1m keer 50 keer 50 en 2 vluchten van 2m keer 60 keer 60 en daar zitten de vogels nu in en maken het prima,ze eten goed en badderen aan 1 stuk en op een enkele na zien ze er prima uit.
            heb hier alwel enkele jaren terug rode tijgervinken gekweekt en dat ging prima,ook sint helena,s heb ik hier al gekweekt.
            in het tuinhuis heb ik 3 grote vluchten van 2,5 keer 2,4 keer 1m diep[2 keer] en 1 van 3m en 2,4 hoog en 1 mdiep[1keer] en er tegenover 8 bijna kubieke meter kooien en nog 12 broedkooien maar die wil ik veranderen vind ze te klein en te donker.
            en heb nog een boven verdieping op mijn stenen schuur met 4 grote kooien en die staat leeg op dit moment altijd handig om wat ruimte achter de hand te houden en dat is vrij hoog van de grond en kan ik ook verwarmen eventueel.
            mvg wim
            hierbij een foto van de voliere het lijkt een smal gangetje maar is het niet
            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

vorige week zaterdag toch nog enkele paren compleet kunnen maken,1 sint helena popje en 1 bicheno popje en 2 paar tijgervinken zijn er bij gekomen,op de bicheno na komen ze allemaal toch vrij goed de overgang naar mijn voliere door.
              ze zitten nu licht verwarmd en eten vrij goed en krijgen veel trosgierst en eivoer ,het laatste in kleine beetjes om vast te wennen naar de broedtijd toe.
              heb vorig jaar zelf pinky,s gekookt en gemaakt en die zijn itt diegene die je ingevroren koopt wel prima gevuld en vol van type[maden dan haha]en wat niet vergeten moet worden ze eten het zeer graag en voeren hopenlijk hun toekomstige jongen ermee.
              het zijn vliegenmaden grote,s en die heb ik van te voren opfokvoer laten eten enkele dagen en toen gezeeft en gekookt[in een oud pannentje toen mijn vrouw niet thuis was natuurlijk haha]anders heb ik wat uit te leggen[is niet zo hoor].
              heb dit overgenomen van een bevriende vogelkweker die er veel succes mee heeft.
              reactie,s zie ik graag tegemoet.
              mvg wim

Opmerking

Wim, heb je de tijgervinken bij elkaar zitten, of doe je die apart van elkaar.

zijn die onderling nogal bazig, of valt dat mee ?
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

tijgervinken

hallo ton
                  ik heb 1 man die ik al eerder had en die helemaal op kleur is en zit te zingen apart zitten van het popje dat ik er bij had gekocht,de andere 2 paren heb ik samen met het alleen zittende popje gedaan en dat gaat tot nog toe goed geen ruzie,s of dergelijk.
                  heb ze waar ik nu woon al eerder gehad en gekweekt maar had toen maar 1 koppel ze waren enkele jaren terug toch redelijk duur,maar het popje wat ik toen had die had elke keer legnood na het eerste uitgevlogen legsel die eerste 3 of 4 kwamen goed groot en daarna elk jaar weer legnood,toen ben ik er mee gestopt.
                  nu heb ik 3 paar zitten en hoop dat het beter gaat nu.
                  mvg wim

Opmerking

succes straks ermee.....

het zijn mooie vogels.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

afrikaanse prachtvinken

vandaag weer enkele vogels erbij gekocht secu geruild,heb 2 sint helena poppen meegenomen waarvan 1 geringd zelfs en dat kom je toch niet vaak tegen,dacht dat het een jonge man was maar blijkt toch in vergelijk met de mannen die ik al had een popje te zijn.
                      heb helaas de oranjekaken ingeruild,was er na enkele weken toch redelijk zeker van dat het allemaal mannen waren en dat schiet niet echt op,heb ze geruild tegen 1 paar vuurvinken en 1-1 goudbuiken en 1 sint helena fazantje man een hele mooie.
                      De vuurvinken zijn helaas van een ondersoort tov diegene die ik al had.
                      mvg wim

Opmerking

Leuke soorten Wim!
                        Wel eens DNA gesext?
                        En hoe bedoel je ondersoort vuurvinken?
                        Ik ken alleen grote en kleinere en verschil in stip hoeveelheid
                        Ook zijn sommige poppen intensiever van kleur.

Groet Ben
                        Groeten, Ben

Opmerking

vuurvinken

hallo ben
                          de vogels die ik heb zijn de senegal vuurvink,ik he bde gewone rode met weinig tot geen stippen,je hebt nog een ander soort[of ondersoort]met heel veel stippen ook bij de pop,diegene die ik nu heb zijn meer hoe zal ik het zeggen meer vaal rood en ook de pop heeft een rode schijn met enkele stippen.
                          het zijn alle import vogels dus kan ik redelijkerwijs aannemen dat ze tot dezelfde soort\ondersoort behoren.
                          mvg wim
                          ps de foto is niet van de vogels die ik nu heb
                          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Kijk hier eens om je kennis te verrijken.

ScAP - Speciaalclub Afrikaanse Prachtvinken

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

De vuurvink heeft 8 verschillende ondersoorten, dat lijkt me lastig tegenwoordig nog de juiste poppen/mannen te kunnen vinden om raszuiver te kunnen koppelen.

Vuurvink - Alles over de Vuurvink. Naast de Vuurvink informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.
                              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                              X