Met leek bedoel ik eigenlijk ons allemaal. Alleen een ornitholoog is een vogeldeskundige. Voorlopig zijn we met zijn alle als liefhebbers maar amateurs in de vogelkunde en modderen vaak maar wat aan en geloven alles wat we lezen op diverse fora omdat dat op waarheid zou berusten terwijl we vaak te maken hebben met aannames en halve waarheden.
Met betrekking tot dat verenpak, daar zijn diverse studies over geweest en is derhalve niet mijn theorie.
Met betrekking tot dat verenpak, daar zijn diverse studies over geweest en is derhalve niet mijn theorie.
) De man waarvan wij deze hokken kochten had zelfs alleen zebravinken, boven de 100 zelfs. Zoals sommige misschien weten kun je geen goulds amadines en kanaries kweken in een en dezelfde ruimte(feit of fabel?) en mijn vraag was dan ook, geldt dit alleen voor goulds amadines of voor alle amadines?
Net weer terug van mijn oom, we hebben de 2 jonge bloemputters meegenomen naar mijn oom, waar hij even heeft gekeken wat voor geslacht ze waren, wat blijkt, 2 poppen. Een van de poppen omgeruild voor een man van hem en we hebben de putters maar even binnen in een kweekkooi binnen gezet, omdat het weer zo raar doet de laatste tijd en de man van hem gekweekt is in een kweekkooi, en hij dus mooi rustig is hierin. Nu alleen nog opzoek naar een mooie pop voor mijn Fife Fancy man en nog opzoek naar een bloemputter man voor mijn oude kweekpop.
Opmerking