Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria
Ton ik hoop eerst tegen een Coloria pop uit 2015 aan te lopen die ik kan koppelen aan mijn eigen gekweekte jong. Uiteindelijk wil ik eerst naar 4 of 5 koppels toe die hun jongen zelf grootbrengen.
Deze meneer uit Cuijk heb ik mijn laatste pop vandaan, dus lijkt me niet handig ivm de verwantschap. Overigens komt 1 van de beste ppa kwekers ook uit Cuijk.
Zwolle sla ik over. Ken genoeg kwekers van de coloria. De jongen van afgelopen winter komen nu zo een beetje op kleur, dus ik wacht liever nog een paar maanden.
De rui hakt er stevig in hier. Ik kan een boa samenstellen van alle veren die de vogels verliezen. Vooral het jong heeft het heel zwaar. Hij zit ook de gehele dag bol, dus ik hoop dat hij zijn eerste rui goed doorkomt.
De nieuwe pop heeft nog steeds wormen. Zelf zo erg dat ik ze uit haar ontlasting zie kruipen. Witte puntjes van 3 millimeter die van die worm/ruspachtige bewegingen maken. Gelukkig heb ik haar nog steeds apart zitten. Nu kan ik weer alles aan een wormenkuur zetten en kosten maken. Echt een topdeal geweest. Wat is dit balen zeg! Verkopen kan ik haar ook niet, omdat ik een ander niet wil opzadelen met een probleem.
De eerste 2 kuren hebben kennelijk niet geholpen. Nu maar vragen om wat sterkers. Het is besmettelijk, dus ik moet haar kooi goed schoonhouden. In oude uitwerpselen kunnen wormen kennelijk nog lang voortleven. Elke dag maak ik de kooi, zitstokken en eetbakjes schoon met kokend water. Ik word er helemaal gestoord van, want het is hardnekkig. Gelukkig hebben mijn andere vogels nergens last van. Daarom ben ik blij dat ik haar al die tijd apart heb gehouden. Het beestje kost mij klauwen met geld en enorm veel tijd. Het jong lijkt het ergste te hebben gehad qua rui.
Opmerking