Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn sijzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hallo Heidi goed om weer een bericht van je te lezen al is het dan niet zo positief.
    Allereerst van harte beterschap gewenst en dat de klachten/beperkingen spoedig achter de rug zijn.
    Wat de vogels betreft is het op meerdere plaatsen kommer en kwel met de Amerikaanse sijzen. Maar ook daar leren we weer van.

    We horen graag hoe het verder met je gaat.

    Opmerking


    • Ik had laatst hier een post gezien betreft het verwijderen en weer terugzetten van de mannen tijdens de broed, ik kan hem alleen niet meer terugvinden.
      het ging er over dat als een man zich agressief gedraagd tegenover de pop deze tijdelijk in een apparte kooi te zetten.
      wat ik graag wil weten :
      wanneer de man verwijderen en wanneer weer terugzetten?
      De man in zicht van de vrouw of uit het zicht?

      Opmerking


      • Bij mij gaat de man apart als de pop het 4e eitje heeft gelegd (die worden wel geraapt) en hij gaat weer terug als de jongen zelfstandig zijn.
        De man is uit het zicht van de pop.

        Opmerking


        • Hey Heidi, ik lees nu je bericht over je gezondheid pas. Schrik er wel een beetje van. Hopelijk komt het snel weer helemaal goed met je want daar ga ik wel van uit.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • Last edited by loodje; 15-06-2016, 09:01.
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking


            • Hoi Heidi,

              Ben blij dat je weer terug bent en dat het met je handen al iets beter gaat. Het heeft zijn tijd nodig om te herstellen.
              Als je hart met pillen zijn werk blijft doen valt hier goed mee te leven. Mijn pompje gebruikt ook al ruim zes jaar medicijnen.
              Weet jij toevallig hoe het met Chantal gaat, want daar hebben we ook al lang niets meer van gehoord.

              groetjes fons
              Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
              uit het restant de rest van het land.

              Opmerking


              • goed om je weer te horen, Heidi.

                ik hoop voor jou, dat je weer de oude gaat worden....
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • Last edited by loodje; 17-06-2016, 10:02.
                  groetjes
                  Heidi

                  Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                  Opmerking


                  • Leuke foto Heidi.

                    Ook goed te lezen dat het weer wat beter gaat. Neem je ook wat extra anti-oxidanten in vanwege de ontstekingen? Kurkuma is een goede.

                    Opmerking


                    • Fijn dat het weer wat beter gaat, inderdaad jammer van het zwartborstje.
                      Maar nu maar alle aandacht naar de kappoetsensijzen.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fons Bekijk Bericht
                        Hoi Heidi,

                        Ben blij dat je weer terug bent en dat het met je handen al iets beter gaat. Het heeft zijn tijd nodig om te herstellen.
                        Als je hart met pillen zijn werk blijft doen valt hier goed mee te leven. Mijn pompje gebruikt ook al ruim zes jaar medicijnen.
                        Weet jij toevallig hoe het met Chantal gaat, want daar hebben we ook al lang niets meer van gehoord.

                        groetjes fons
                        Hoi Fons, dank je wel voor je vraag hoe het gaat. Heidi liet het me weten :-)

                        Het gaat hier prima. De blauwkoppen zijn een tijdje geleden de voliere ingegaan en hadden gelijk hun draai weer gevonden. Maken hun nest op 30 cm afstand van elkaar. Tot nu toe geen strijd maar wat ik kan zien nog geen eitjes. Ze zijn natuurlijk zelf geboren in winter 2014/15 maar binnen in de kooien hebben de poppen ook geen eitjes gelegd dit voorjaar, wie weet dus mettertijd wel eitjes maar anders is het ook prima.
                        We hebben ook 2 koppels goulds erbij. Zij gaan ook goed en zijn rustige vogels in de voliere. WIldkleur, Een roodkop man, oranje man en pop en een zwartkop pop.
                        Met dit rare weer hebben we veel de plexiglasplaten voor de voliere, dat scheelt heel veel regenwater in de voliere en natuurlijk zo gauw het even droog is platen eraf want de temperatuur is prima.

                        We hebben sinds afgelopen zomer ook duiven. We doen geen vluchten/wedstrijden met de duiven maar uiteraard kost hun verzorging tijd. Het is leuk dat ze los mogen vliegen en weer terugkomen. De eerste keren vond ik het best eng omdat je voor je gevoel je tropen loslaat en die komen natuurlijk niet terug :-)
                        Duiven is heel anders dan tropen. Eigenlijk heb je op een bepaalde manier veel meer contact met de duiven maar een paar tropen zijn ook best mak en komen op mijn hand zitten.
                        Mijn man doet/heeft eigenlijk de duiven en ik de tropen.
                        Als het even lukt dan help ik hem wel met bv het hok al overdag schoonmaken en natuurlijk in de winter de duiven overdag al loslaten en verzorgen omdat het dan vroeg donker is.

                        Afgelopen winter is ons hondje overleden. Ze bijna 14 jaar geworden.
                        Eind januari is onze nieuwe huisgenoot gekomen. Ze was toen een pup en nu is ze bijna 7 maanden oud. Ze gaat erg goed.

                        Ik hoop dat het met jou en alles en je vogels ook goed gaat!

                        Groetjes, Chantal
                        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                        Opmerking


                        • Wat een mooie vogeltjes

                          Opmerking


                          • Hoi Chantal,

                            Goed om te horen dat het goed met je gaat. Heidi en jij waren lekker actief op het forum en ineens waren jullie beiden verdwenen.
                            Ik denk dat er wel meer mensen jullie inbreng gemist hebben. Goulds zijn inderdaad heel rustige en leuke vogels, ik heb er zelf ook
                            enkele jaren mee gekweekt. Hier wil het met de kweek dit jaar ook niet echt lukken, maar wat niet is kan nog komen.

                            groetjes fons
                            Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                            uit het restant de rest van het land.

                            Opmerking


                            • Dank je wel allemaal.

                              - euphonia, de ontstekingen zijn nu weg in mijn handen, die zijn operatief verwijderd. Kurkuma zal ik meer gaan gebruiken, dank voor je advies.

                              - josmo, ik heb nog jonge zwartborstsijsjes
                              kapoetsensijsjes gaan goed, deze heb ik altijd wel meer dan andere Amerikaanse sijzen.
                              groetjes
                              Heidi

                              Neem eens een kijkje op mijn site.
                              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                              Opmerking


                              • Erg mooie vogeltjes zijn het.

                                Opmerking

                                Working...
                                X