Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spitsstaartamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• spitsstaartamadine

We hebben net een nieuwe buitenvoliere neergezet. Nou was mijn vraag of 2 spitsstaartamadine mannen goed gaat samen? Wij willen niet graag een nestje. Het is de bedoeling dat over een tijdje meer erbij komt. Maar nu dan voorlopig 2 mannelijke spitsstaartamadine tenminste als dat kan?

Oorspronkelijk geplaatst door jenny1988
    We hebben net een nieuwe buitenvoliere neergezet. Nou was mijn vraag of 2 spitsstaartamadine mannen goed gaat samen? Wij willen niet graag een nestje. Het is de bedoeling dat over een tijdje meer erbij komt. Maar nu dan voorlopig 2 mannelijke spitsstaartamadine tenminste als dat kan?
    zou kunnen, maar kan ook niet goed gaan, ik denk dat je misschien beter met 2 poppen kunt beginnen, maar die kunnen ook onverdraagzaam zijn.

volgensmij moet het wel goed gaan als ze maar geen pop zien/horen.
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

2 mannen gaan prima samen hoor. Geen enkel probleem. En ze fluiten best nog leuk ook! Dat doen de poppen niet.

Opmerking

Ja ik heb toch niet voor 2 spitsstaartamadine gekozen. Heb nu 3 mannetjes erin zitten en deze doen het heel goed samen. Een zilverbekje een diamantvinkje en een spitsstaartamadine dan. Alleen de spitsstaartamadine fluit nog niet echt. Volgens de man waar ik ze gehaald heb zou het een mannetje moeten zijn alleen hij zegt eigenlijk alleen nog maar een soort piep de hele tijd?

Opmerking

mijn ervaring is dat de man laag piept (de eerste toon van zijn zang) en de pop een stuk hoger (ik heb gordels maar zang ik volgensmij hetzelfde), overigens kunnen diamantvinken behoorlijk onverdraagzaam zijn, ik weet niet zeker, heb er geen ervaring mee.

en, dit is de zang van een diamantvink man, ik word er niet echt vrolijk van;

Opmerking

dankjewel voor je reactie! Je zegt dat de spitsstaartamadine inderdaad piept en je noemt dit de (eerste toon van zijn zang). Houd dit in dat hij uiteindelijk meer gaat zingen dan? Ben een beginnende vogelhouder en wil dan ook geen nestjes. Maar gewoon een paar vogeltjes wat goed samen gaat en leuk is.

De diamantvink is hier behoorlijk lief tegen andere vogeltjes. Zoals ik al vertelde heb ik er nu 3 mannetjes bij elkaar zitten de spitsstaartamadine/zilverbekje en de diamantvink dan. Ik heb de diamantvink inderdaad al keer horen zingen. Het is niet echt een mooi geluidje haha. Maar zodra hij het nog prima doet hier in de voliere vind ik het prima. Vind het opzich best een mooi vogeltje.

Ik had in de eerste instantie 3 zebravinkjes met een spitsstaartamadine erin zitten. Maar de 3 zebravinkjes heb ik terug gebracht in ruil voor een zilverbekje en een diamantvink! Er zaten 2 zebravinkjes in die waren heel brutaal en waren continu aan het jagen op de anderen. En aangezien ik een fijne rustige mooie voliere wil en dit niet in het welzijn is voor de vogel mocht ik ze terug brengen.

Opmerking

mannetjes piepen laag en hoog en popjes alleen hoog, teminste dat valt mij op bij mijn gordels.

bij dit filmpje hoor je gelijk in het begin de man piepen, zo piepen de poppen ook, daarna hoor je een lager gepiep waarna de man gaat zingen.

maar... maakt het wat uit of het een man of een pop is? als je maar 1 hebt... of komt er later nog 1 bij?

is er ook een foto? van de bef (keelvlek) een foto van voren en misschien opzij (nek). soms (lang niet altijd) kun je een het een beetje zien aan de kop/nek kleur en de vorm van de bef.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jenny1988
                Alleen de spitsstaartamadine fluit nog niet echt.

Opmerking

Zal straks even een goede foto proberen te maken. Zou graag straks als het wat beter weer word een paar meer vogeltjes erbij houden. Weetje ongeveer wat er dus bij kan bij deze drie zonder dat het ruzie word? Heb een voliere van 2,5 meter breed en 2 meter hoog en 1,25 meter diep. En er zit een nacht hok in.

Wil geen nestjes. Heb ook geen nest matriaal of iets dergelijks hangen en heb navraag gedaan of mannetjes bij elkaar konden. Dat zou eigenlijk volgens meerdere mensen geen probleem moeten zijn?

Opmerking

uuhm... meer zilverbek mannetjes moet wel kunnen, spitsstaarten ook wel maar diamantvinken weet ik niet zeker.

heb je de mogelijkheid de spisstaarten en diamantvinken binnen te halen? opzich hoeft dat niet maar als er 1 bol zit is het wel beter om die vogel binnen te zetten.

2,5x2x1,25= 6,25 zou neerkomen op ong. 13vogels

ik zou zeggen;

4x zilverbekje man
                    3x spitsstaartamadine man/pop (ligt eraan wat de vogel is die al aanwezig is)
                    3x bichenow astrilde man

ik denk niet dat het slim is om meerdere diamantvink mannen te plaatsen...

nog even 1 vraagje, waarom geen koppel(s)?

in zo'n voliere zou mooi zijn;

groep binsen astrilde 3-3 en een groep bichenow astrilde 3-3

of;

1-1 bichenow
                    1-1 spitsstaart
                    2-2 zilverbekje
                    2-2 jap. meeuw

zo heb ik in mijn voliere;

10 gordelgrasvinken (en er komen nog 2 nesten aan, 1 over een week en 1 in mei)
                    1kanarie (van mijn vader, die MOET blijven......)
                    en 1 koppeltje japanse meeuwen die dienen als pleegouders.

na het kweekseizoen (als de ronde mei over is) gaat het koppel jap. meeuwen weg en wordt het een voliere voor een groep gordelgrasvinken en ik wil nog een groepje van een soort, weet nog niet welke, zit te denken richting de Lonchuras of binsen.

Opmerking

je zou ook bastaarden erin kunnen houden, dan maakt het niet uit of je mannen EN poppen hebt... (wel ff checken of ze onvruchtnaar zijn vooraf)

Opmerking

Working...
                      X