Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sterfte bij mijn goulds...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• sterfte bij mijn goulds...

Hoi ik heb een vraag over de uitval bij mijn goulds.

Situatie:

Week geleden zaten de vogels gezond in de broed kooien.

Nu gaan ze achter elkaar dood,ze gaan bol zitten, ogen dicht,mager, en zijn zwak en niet meer te redden...
    Ik heb wel nieuwe vogels gekocht afgelopen weekend maar vogels in de andere hokken gaan ook dood. kan het dan nog aan de nieuwe vogels liggen?

( ze krijgen elke dag vers voer en water)

Weet iemand hier meer over?

Mvg H Bartels

In broedhokken? Heb je misschien last van bloedluis? Zit er bloed bij de stuit?
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bartels
      Hoi ik heb een vraag over de uitval bij mijn goulds.

Situatie:

Week geleden zaten de vogels gezond in de broed kooien.

Nu gaan ze achter elkaar dood,ze gaan bol zitten, ogen dicht,mager, en zijn zwak en niet meer te redden...
      Ik heb wel nieuwe vogels gekocht afgelopen weekend maar vogels in de andere hokken gaan ook dood. kan het dan nog aan de nieuwe vogels liggen?

( ze krijgen elke dag vers voer en water)

Weet iemand hier meer over?

Mvg H Bartels
      Dit is natuurlijk gokwerk. Duidelijk is dat er volgens mij wel een virus speelt. Het kan zijn dat de nieuwe vogels dit mee hebben gebracht maar dat hoeft niet. Een virus heeft een aantal dagen nodig om zich op te werken zodat het zijn onzalig werk kan doen.
      Ik raad je ten zeerste aan om zo spoedig mogelijk een vogel door de dierenarts te laten onderzoeken. En momenteel zeker geen vogels bij kopen.
      Sterkte ermee.
      Jo

Opmerking

Dit verhaal hoor ik de laatste tijd steeds vaker.
        Het is jammer dat er overal vogels sterven... Misschien is het 'gewoon' een bacterie of virus ofzo? In ieder geval sterkte ermee.
        Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

Opmerking

Hallo Henk,

Als vogelliefhebber en goulds houder begrijp ik natuurlijk dat dit een hele nare ervaring is.

Omdat we de laatste tijd meerdere soortgelijke situaties op het forum hebben gezien sluit ik mij aan bij de opmerking van Vinkie zo spoedig mogelijk laten onderzoeken.

ook de zeer ervaren leden op dit forum kunnen met de informatie die je geeft slechts suggesties geven. Echter door snelle actie kan je mogelijk de andere vogels nog redden.

Sterkte Rob koppen

Opmerking

Hoi

Ik kweek ook al jaren goulds.

Zijn het jonge vogels of oudere vogels die sterven?
            Heb je de ontlasting al eens gecontroleerd? Deze zou vast en goed verteerd moeten zijn en redelijk droog. Nu tijdens het broeden is het mest natuurlijk vloeibaarder.

Als het jonge vogels zijn die sterven hoe oud zijn ze ongeveer en hebben ze een volle krop?
            Het kan zijn bij jonge vogels die pas op stok zijn en die sterven met volle krop dan kan je een bacteriele darmstoornis zijn en zal je moeten kuren.

mvg
            spits
            www.sngn.nl
            http://www.gouldamadines-putters.be/...ines/index.htm

Opmerking

Ik heb er niet zo veel verstand van van ziektes, maar dit heerste toch in Duitsland laatst dat er spontaan allemaal merels dood neervielen. Was toch ook een of ander virus?
              Groet,

Daniel

Opmerking

Virus?

Wat ik van liefhebbers heb gehoord uit Duitsland was dit inderdaad een of ander virus wat alleen merels pakte.
                Jo

Opmerking

henk

denk dat je megabacterie of campylobacter heb
                  laat eerst de mest maar eens onderzoeken
                  kun je beter doen dan iedere keer nieuwe vogels kopen kopen.
                  grt hans

Opmerking

even wat mest opsturen naar een goed dierenarts, en die vertelt je binnen 4 dagen wat het is, en hoe je er af komt, en dat voor slechts 15 euries.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

zieke / dode vogels

Met dergelijk onderzoek is het maar de vraag wat er gevonden wordt Ton

Meestal alleen de er uit voortvloeienden bacterie infecties.
                      In darm of luchtweg stelsel het gemakkelijkste te vinden.

Of daarmee de feitelijke oorzaak wordt bevonden, of de vervolg schade?

Er is nu vogelgriep gevonden bij kippen.
                      Zou tot inzicht kunnen leiden als dit bij goulds kan worden bevonden of uitgesloten.

Heb vogels gezien die verdikte oogranden hadden.
                      Deze zaten in de handel.
                      Dat uitzicht zou kunnen behoren bij een infectie die een zoveelste vorm is van de ornithose groep.

Eenmaal verzwakt kan elke verdere aantasting fataal worden.

Opmerking

Ik ben erachter!!!!

Na honderden euro's en verschillende dieren artsen te hebben bezocht ben ik er volgens mij achter.
                        Het blijkt dat goulds nogal last kunnen krijgen van de japanse meeuwen ziekte.
                        nu ik ze allemaal met ronizol 2.5% behandeld heb is de uitval weer terug gebracht tot 0.

Het zou kunnen komen door de laatste aangekochte vogels die drager zijn/waren.

Ik hoop dat jullie hier ook wat aan hebben.

Mvg H Bartels.

Opmerking

gaaf zeg dat je erachter ben gekomen!

heeft de DA meer verteld over de japanse meeuwen ziekte?

Opmerking

flagelaten is dat wat hij bedoeld

Opmerking

hoe ben je er achter gekomen dan ?
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                              X