Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds amadine in de winter buiten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goulds amadine in de winter buiten.

hallo ik ben pas begonnen met goulds ongeveer 7 maanden geleden , nu weet ik het een en andere over de kweek verzorging en huisvesting en inderdaad er zijn goulds die buiten broed zijn en buiten kunnen overwinteren. nu heb ik ze nog in de voiliere zitten wel dicht met plexiglas ervoor maar ze blijven dan ook snachts op stok zitten en niet in het binnen hok, nu weet ik dat je ze met licht en voer het nachthok binnen krijgt maar is er dan ook nog ;;bij verwarming;; straks bij -10 graden dan nodig??

Oorspronkelijk geplaatst door patrick van pelt
    hallo ik ben pas begonnen met goulds ongeveer 7 maanden geleden , nu weet ik het een en andere over de kweek verzorging en huisvesting en inderdaad er zijn goulds die buiten broed zijn en buiten kunnen overwinteren. nu heb ik ze nog in de voiliere zitten wel dicht met plexiglas ervoor maar ze blijven dan ook snachts op stok zitten en niet in het binnen hok, nu weet ik dat je ze met licht en voer het nachthok binnen krijgt maar is er dan ook nog ;;bij verwarming;; straks bij -10 graden dan nodig??
    zou ik wel doen, hou de temperatuur in het binnenhok tussen de 0 en 5 graden. Niet warmer, want dit is juist slecht voor de vogels, ze kunnen namelijk niet goed tegen temperatuurschommelingen.

Opmerking

Opmerking

ok om het binnen hok op temperatuur tehouden doet u dat met een warmtelamp of met een kacheltje?

Opmerking

ik doe het met een kacheltje (vorstbeschermer). Toch blijft het een gok met de goulds hoor, ze zijn gewoon erg gevoelig en het kan zijn dat de zwakkere exemplaren het niet overleven, waardoor je natuurlijk wel automatisch op gezondheid en kracht selecteert, maar verlies van vogels is altijd vervelend. Maar als je plexiglas ervoor hebt en een verwarmd binnenhok kom je een heel eind, meer kan je ook eigenlijk niet doen. De rest is afwachten, succes ermee!

Opmerking

Beste WJM,

Ook ik heb een buitenvoliere met plexiglasramen er voor en op het dak polycarbonaat.
            Ik durf mijn vogels waaronder de goulds nog niet in de winter buiten te laten, ze beschikken ook over een verwarmd binnenhok.
            Ik heb driekleurpapagaai en de roodkoppapagaaiamadines, tevens Maskeramadines en tijgervinken zitten en ik heb binnen verschillende hokken dus ik kan de broeders die niet tegen de kou houden ook binnenhouden.
            Mijn vraag aan jou is, hoe hou jij het condens buiten, zelfs als ik een aantal ramen openzet blijft er toch condens hangen?
            Ik heb wel bomen en planten er in staan die leveren natuurlijk die condens op
            heb jij hier een truc voor ?

Ik verneem dit graag van jou

Opmerking

goede vraag ik ben ook benieuwd ik heb ook het zelfde probleem.

mvg patrick.

Opmerking

.

Grt Hansko

Lezen = Leren
                Leren = Proberen
                Proberen = Ervaring opbouwen

http://kanaries.doodlekit.com

Opmerking

IK heb al een tijdje goulds.
                  Bij mij zitten ze buiten, vorig jaar hebben ze -14 graden gewoon overleefd.
                  De goulds kunnen naar binnen de binnen kooi is niet niet verwarmd.
                  UIteraard wel mijn voliere met plexiglas dicht gemaakt.
                  Vorige week nog een nest met jonge goulds uitgevlogen en nu nog twee nesten met eieren liggen.
                  Zodra de jongen uit vliegen en zelfstandig op zaad zitten doe ik deze altijd naar binnen tijdens de winter.

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ardie
                      IK heb al een tijdje goulds.
                      Bij mij zitten ze buiten, vorig jaar hebben ze -14 graden gewoon overleefd.
                      De goulds kunnen naar binnen de binnen kooi is niet niet verwarmd.
                      UIteraard wel mijn voliere met plexiglas dicht gemaakt.
                      Vorige week nog een nest met jonge goulds uitgevlogen en nu nog twee nesten met eieren liggen.
                      Zodra de jongen uit vliegen en zelfstandig op zaad zitten doe ik deze altijd naar binnen tijdens de winter.
                      ok dat is goed om teweten die van mijn zitten nu ook nog buiten in de voiliere en het binnen hok is ook niet verwarmt maar mijn nachthok is windt dicht maar is ook maar van dun hout...
                      ik ben benieuwd hou het iedere dag in de gaten.

Opmerking

ok en wat voor kacheltje of lamp heeft u in het nachthok hangen?

Opmerking

Zoals gezegd:

Ik verwarm het binnenhok met een een keramische warmtelamp (donkerstraler) van Elstein.[/QUOTE]

Opmerking

Zoals ik al aangaf staan er bij mij struiken in en een afgekorte boom en natuurlijk houtsnippers.
                            iedere ochtend zet ik dan ramen open en dan nog duurd het wel een paar uren alvorens de ramen weer doorzichtig zijn.
                            Dus ik ben op zoek naar een manier om dit voor te zijn, mischien een aparaat die de lucht van buiten naar binnen zuig en vochtige lucht afvoerd?
                            In de garage hangen mijn kooien aan de muur en de ruimte wordt door middel van CV verwarmd.

Met vriendelijke groet,

Jan

Opmerking

hoi jan een vocht vanger en die zijn er op 230 volt moet de oplossing zijn.

succes.

Opmerking

Working...