Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik heb een napoleon wever man en 2 poppen hoe kan ik deze vogels broed rijp krijgen en heb ik daar speciaal voer voor nodig, hebben ze een nest kast nodig of mandje ik heb geen idee wie weet er raad.
Als ik ze zou houden zou ik in elk geval zorgen voor een goed dicht beplante voliere zodat dat vrouwtjes kunnen verstoppen voor de man want die wil nog wel eens zeer actief zijn. Verder kan je gewoon insectenpate geven en zoals bij bijna alle vogels het voer wat uitbreiden.
Geef kleine hoeveelheden nestmateriaal kokosvezel en nog wat andere spul zoals bijv sisaltouw. Ze zullen als je geluk hebt een nest maken in de struiken of aan het gaas. Soms doen ze het ook in een bestaand nestje zoals op deze link te zien is.
hoi
deze soort moet je met een beplante voliere met riet of sier grassen of coniferen
daar maken ze nesten in en wat er al gezegt word dat het een kolonie vogel is zo als de meeste wever soorten om ze in stemming te laten komen is levend voer en als ze al op kleur zijn en de inrichting is goed dan komt het goed je kan ook op deze site kijken daar staat alles over wever soorten
hoi
hoeveel heb je er zitten dan ?en wat is de verhouding ?
me kennis die heeft een kolonie van 60 stuks en heeft de eerst 3 jongen op stok ze zijn aan de vroeger kant zei hij want een roodbek kweekt meestal pas in juli/ aug
maar goed het is nog vroeg
paul
Ik heb een napoleon wever man en 2 poppen hoe kan ik deze vogels broed rijp krijgen en heb ik daar speciaal voer voor nodig, hebben ze een nest kast nodig of mandje ik heb geen idee wie weet er raad.
Theo
Theo, is je man al op kleur ? wevers zijn over het algemeen wat later in het seizoen.
ik gaf ze altijd veel sisal, daar bouwde de man prachtige nesten van.
ik had ze in een gezelsschap voliere. de eerste keer had ik er 2 jongen van. later heb ik ze weer gehad, 2 mannen met 5 poppen, maar die deden niets.
hier hadden ze boven op een kommetje een nest gebouwd.
Het mannetje is op kleur en is overal aan het weven ,maar zoals ik overal lees zijn ze later in het seizoen pas echt met broeden bezig dus wacht ik gewoon af, kan ze niet dwingen.
Theo
Oorspronkelijk geplaatst door Ton
Theo, is je man al op kleur ? wevers zijn over het algemeen wat later in het seizoen.
ik gaf ze altijd veel sisal, daar bouwde de man prachtige nesten van.
ik had ze in een gezelsschap voliere. de eerste keer had ik er 2 jongen van. later heb ik ze weer gehad, 2 mannen met 5 poppen, maar die deden niets.
hier hadden ze boven op een kommetje een nest gebouwd.
Opmerking