Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kapoetsen rood kleuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kapoetsen rood kleuren

Hier op het forum lees ik dat je best een verhouding 1 op 1 kleurvoer kunt geven in het eivoer....dus 5gr eivoer 5gr roodvoer erdoor.

Dat is duidelijk maar hoe vaak geef je dat dan in de week en belangrijkste.....heeft dat zin NA de rui of kan dat nu ook nog bijvoorbeeld?

Het zal misschien best ergens op het forum staan maar ik kon het toch echt niet 1,2,3 vinden.....

wie kan me helpen aan de antwoorden?
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Ik heb ook kapoetsen.
    Op advies van populier geef ik teunisbloemzaad door de sijzen mengeling voor mijn kapoetsen.
    Dit zorgt ook voor de rode kleur. Dit geef ik het hele jaar door.

Ik wil er geen drukte van hebben met roodvoer etc. en daarbij heb ik ze in een gezelsschapsvoliere en wil ik niet dat de andere vogels ervan(roodvoer) eten. Vandaar deze natuurlijke manier.

Die van mij zijn net door de rui en ik moet zeggen dat de man mooi fel gekleurd erdoor gekomen is.

Opmerking

Na de rui heeft alleen zin als je meedoet aan tentoonstellingen en de vogels al rood zijn..Veertjes die ze om wat voor reden dan kwijtraken komen dan rood terug ipv oranje.
      Een uitgeruide vogel kleurt pas volgend jaar weer, ongeveer in augustus.
      Bij uitgeruide/oranje vogels zouden als je nu kleurvoer geeft alleen verloren veren rood terugkomen.
      Deed zelf altijd kleurstof door het drinkwater omdat niet alle vogels evenveel eivoer eten.

mvg eddie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kornelis
        Ik heb ook kapoetsen.
        Op advies van populier geef ik teunisbloemzaad door de sijzen mengeling voor mijn kapoetsen.
        Dit zorgt ook voor de rode kleur. Dit geef ik het hele jaar door.

Ik wil er geen drukte van hebben met roodvoer etc. en daarbij heb ik ze in een gezelsschapsvoliere en wil ik niet dat de andere vogels ervan(roodvoer) eten. Vandaar deze natuurlijke manier.

Die van mij zijn net door de rui en ik moet zeggen dat de man mooi fel gekleurd erdoor gekomen is.
        Heel goed Kornelis, ben blij te horen dat ze zonder die kleurvoer rotzooi ook rood worden bij jou, je kan ook nog Spirulina aan je eivoer toevoegen en dan worden ze nog roder/gezonder op een natuurlijke basis.

Er staan overal teunisbloem in het veld, lekker plukken hebben de vogels ook nog wat te doen.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hallo Populier.

Ja ze worden erg mooi en spirulina geef ik ook. Dit heb ik op advies van de kweker van wie ik de kapoetsen heb, gedaan.

Ze zien er top uit.

Gr

Opmerking

mijn kapoetsen zijn ook mooi op kleur, door dezelfde reden als Kornelis, bedankt Populier,
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Graag gedaan, succes met de vogels.
              Groeten Michael

Opmerking

nou heb zo antwoorden en ervaringen genoeg gelezen dank allemaal voor jullie reactie!!

oh en niet dat ik het niet geloof maar heb je een foto Kornelis van de sijsen? Altijd leuk om te zien, thnx

Opmerking

Hallo RonWiel,

Ik zal eens proberen een foto te uploaden.
                  Doe ik een foto van toen ik ze net had en nu.

Toen ik ze net had aangeschaft zaten ze niet echt mooi in de veren, het popje had zelfs een beetje kaal kopje. Ze waren ook heel schuchter en bijna niet naar buiten te krijgen.

Echt een wereld van verschil met nu. Ze zitten mooi in de veren, ontzettend levendig en niet naar binnen te krijgen .
                  Ze lijken nog geen last te hebben van de kou buiten, ze slapen dicht bij elkaar maar niet tegen elkaar aan, misschien vinden ze dat te warm .

Komend weekend probeer ik foto's up te loaden. Maak ik eerst even nieuwe foto's.

Gr Kornelis

Opmerking

Even proberen.

Hier is het koppel, ze hebben nog een beetje koprui.

Foto's van hoe ze waren volgen.

Opmerking

Gelukt.

Hier de foto's van toen en nu

Toen de man:

En de pop:

Gr.

Opmerking

Zie haast geen verschil tussen toen en nu

Ik zie wel dat ze er een stuk beter uit zien als toen je ze kreeg, vooral de pop ziet er mooi natuurlijk doorgekleurd uit.

Ik ben vorig jaar op een tafelkeuring van de W.A.S. geweest en daar was zeker voor 90 % van de kapoetsen met roodvoer doorgekleurd, en sommige leken wel te neigen naar een paarse kleur. verschrikkelijk.

Maar deze zien er prima uit, ook speelt wel mee dat je ze buiten hebt zitten.

Kapoetsen die hun leven lang binnen zitten worden volgens mij ook niet meer zo rood zonder roodvoer.

Dus zonlicht/buitenlucht doet ook nog wel wat met de kleur.
                        Groeten Michael

Opmerking

Dank je wel populier.

Ze zijn inderdaad opgeknapt
                          Ik ben er nu ook ontzettend blij mee, zijn mijn favorietjes geworden door hun activiteit en kleur.

Ik heb ze voor een schappelijke prijs kunnen krijgen vanwege het aangezicht.

Ik deel je mening omtrend rood voeren van de kapoetsen, de kweker van wie ik ze heb rade mij ook ten zeerste aan roodvoer te geven. Ik heb de man vriendelijk bedankt voor het advies, maar trek lekker mijn eigen plan .

Ik heb ze ook wel eens zien zitten helemaal opgekleurd met roodvoer, ziet er niet natuurlijk meer uit.
                          Ik persoonlijk vind het niet mooi.

Opmerking

dat is wel een wereld van verschil zeg...........ziet er goed uit zo!! roodvoer is wat mij betreft passe en ga eens op zoek naar teunisbloem zaad, bedankt voor het plaatsen van foto's .........goeie tip en weer wat geleerd thnx allen

Opmerking

Mooi dat je het ook gaat doen met teunisbloemzaad. Ikzelf meng altijd een zakje door het zaadmengsel van de kapoetsen. Je kan het los krijgen bij de zaadhandel.
                              Het is ook leuk om te zien hoe ze het uit de teunisbloem zelf halen.

Ik combineer het, heb niet zoveel teunisbloemen.

Opmerking

Working...
                              X