Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tropen:winterhard of naar binnen halen?
Collapse
X
-
Zolang de vogels niet bol gaan zitten zou ik ze niet naar binnenhalen.
Heb zelf ook goulds die nu nog buiten aan het broeden zijn.(5 jongen).Maar heb er van het weekend toch een aantal ,op advies van mensen van de vogelvereniging ,naar binnen gehaald en fleuren nu al helemaal op.
Dus hou ze gewoon in de gaten ,maar zelf zou ik ze, zolang ze lekker actief zijn en niet bol zitten, gewoon buiten laten.
Opmerking
-
Heb zelf helaas nog geen Goulds.
Maat van me had ze buiten op nest, maar na 14 dagen vond ie plots de jongen dood in het nest en de ouders zijn nu sinds kort ook overleden. Hij had deze nog wel naar binnen geplaatst.
Iemand enig idee hoe dit kan/kon gebeuren?
Opmerking
-
ik heb al enkele jaren forbes papagaaiamadines en goulds zitten en die zitten ook in de winter in de buitenvoliere zonder problemen. Ze kunnen wel naar een binnenvlucht waar het 10 graden is
ik heb de laatste 2 jaar wel acrylplaten voor de buitenvlucht geplaatst.
het is niet zo zeer de kou maar wel de tocht en vocht waardoor de vogels sterven
Opmerking
-
"G de beer" heeft gelijk, beschermen tegen tocht en vocht is erg belangrijk. Maar bij goulds is er een extra puntje waar je op moet letten. Hij heeft de binnentemperatuur op 10 liggen, en dit is gevaarlijk voor goulds. Als de goulds dan binnen zitten, met 10 graden, en dan naar buiten vliegen waar het bijvoorbeeld -10 graden is, dan is de klap te groot voor ze. Door de wisseling van temperatuur in binnen en buitenhok sterven de meeste goulds. Daarom is het niet handig om de temperatuur in het binnenhok erg hoog te zetten. Mijn verwarming staat daarom altijd op antivorst, hierdoor vriest het binnen niet en dat is lekker voor de vogels, maar is de klap niet zo groot als ze naar buiten vliegen.
Bij goulds moet je dus letten op deze temperatuur schommelingen, maar voor andere vogels geld dit ook, alleen minder sterk, dat hangt weer van de soort af. Bij goulds is dit alleen erg sterk.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking